X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גורמים בירושלים: "קשה יהיה להצמיח מנהיג חלופי במצב שבו ערפאת יוצא מתפקוד אך נותר בחיים, שכן אף בכיר פלשתיני לא יסכים להיכנס לנישת הבוגדים"; אפשרות של קבורת ערפאת בהר הבית אינה קיימת מבחינת ישראל, מסמך פנימי במשרד החוץ: לקבור את ערפאת באזור אבו דיס-עזרייה
▪  ▪  ▪

במערכת הביטחון מעריכים היום (ה', 28.10.04), כי תרחיש של "ערפאת חצי מת" גרוע יותר מתרחיש שבו ערפאת הולך לעולמו.
"ישראל מחזיקה בתוכניות ברורות לגבי תרחישים הנוגעים ל'יום שאחרי' מותו של ערפאת, אך מה עושים אם ערפאת נכנס לקומה של שלושה חודשים? מה קורה אז?", אומר גורם ביטחוני ל-Nfc.
"במצב כזה התוהו ובוהו יהיה גדול יותר, שכן יהיה קשה יותר למצוא מחליף לגיטימי ליאסר ערפאת", הוסיף הגורם. גורמים מדיניים בירושלים המצדדים בעמדה זו אומרים הבוקר, כי קשה יהיה להצמיח מנהיג חלופי במצב ביניים שכזה, שלא ייחשב בבחינת 'בוגד'.
בפיקוד המרכז גובשה תוכנית "דף חדש" העוסקת בהתלקחויות אפשריות בשטחים בעקבות מותו של יאסר ערפאת. במערכת הביטחון חוששים ממצב של הפניית זעם פלשתיני כלפי ישראל בעקבות מותו של יאסר ערפאת, וזליגת האירועים אל תוך תחומי הקו הירוק.
לפי הערכת גורמי המודיעין, עם מותו של ערפאת, צפוי להיפתח מאבק ירושה קשה ברשות הפלשתינית. גורמים בירושלים אמרו ל-Nfc, כי הם אינם פוסלים אפשרות שמייד בתום השקט היחסי של שלושת ימי האבל, תתפתח סכנה ממשית לגוורדיה הוותיקה ברשות והעריכו, כי צפויה התפטרות של בכירים ממוסדות השלטון בלחץ הרחוב.
לפי הערכות שונות, גורמים מקומיים ברשות יתפנו לביצור מעמדם ברחוב, במטרה לשפר עמדות לקראת הקמת קואליצה עתידית, עדי כדי דחיקת פעילות הפיגועים נגד ישראל לשוליים. תנועת החמאס, לדברי הגורמים, תעדיף להביט מן הצד בהתרחשויות ולא לנקוט עמדה אוהדת כלפי צד זה או אחר, לפחות בשלבים הראשונים.
מוות פתאומי של יאסר ערפאת יחייב הקמת צוות הנהגה חלופי שיזכה ללגיטימציה מצד הרחוב הפלשתיני, "אחרת זו תהיה בבחינת ברווז צולע". הנהגה כזו, מסבירים גורמי הביטחון, תהיה חייבת לכרות ברית עם השכבה הצעירה של "אנשי הרובים" - דחלאן ורג'וב.
בשום תרחיש, ישראל לא תאפשר קבורה של ערפאת בהר הבית, חרף מסע הלחצים האירופי הצפוי בנושא. במשרד החוץ הכינו באחרונה מסמך פנימי הממליץ לקבור את ערפאת באזור אבו דיס-עזרייה, אך ספק עם הפלשתינים יקבלו הצעה שכזו. כמו כן, ישנה אפשרות שערפאת ייקבר לבסוף במוקטעה ברמאללה.

תאריך:  28/10/2004   |   עודכן:  29/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאסר ערפאת
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מטה בוש חסם את הגישה לאתר מחוץ לארה"ב, מלבד בעזרת פרוקסי מיוחד שמאפשר לחיילים ולאזרחים מחוץ לארה"ב להיכנס לאתר; במטה הבחירות אומרים: מדובר בסיבות בטחוניות
אורלי ממן
זאת על-מנת לאפשר לגופים פיננסיים חוץ-בנקאיים לצבור עוצמה הדומה לזו של הבנקים, ובכך ליצור מבנה תחרותי בשוקי הכספים וההון; לדבריו, יש לאחד את הפיקוח על שוק ההון והבנקים בידי רשות אחת
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
47 חיילים ניגרים נשלחו לדרפור במטוסי הצבא האמריקני כדי לסייע לכוח-השלום המיוחד של האיחוד האפריקני
הדר פרבר
השלושה, מבריטניה, הפיליפינים וקוסובו, עבדו בגוף המשותף לאו"ם המפקח על הבחירות; בין החטופים שתי נשים
מיכאל דבורין
כך מדווח העיתון הרוסי "ודומוסטי"; ההפשרה נעשתה על-מנת לאפשר לענקית הנפט הרוסית לשלם את חובות המס שלה הנאמדים במיליארדי דולרים והמאיימים להביא את החברה לפשיטת רגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il