X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בפורומים הפלשתיניים כבר מנתחים את תרחישי היום שאחרי; "אסור לחמאס להיגרר למאבקי ירושה, צריך לבחון את אופן הפעולה לקראת השלב הבא"; הפליטים הפלשתינים בתפוצות חלוקים: חלקם אומרים כי מדובר ב'נכבה' חדשה, אחרים תוהים מה עשה למענם יאסר ערפאת
▪  ▪  ▪

בפורומים הפלשתיניים באינטרנט כבר מספידים את יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, בעקבות הדיווחים על ההידרדרות החמורה במצבו הבריאותי, ומדברים על: "היום שאחרי".
חלק מהכותבים בפורומים רואים בהיעדרותו של ערפאת שעת כושר לקידום הרפורמות ברשות. אחרים מציעים לשבת בשקט לעת עתה ולהמתין.
אבו אשרף, אחד הכותבים בפורום 'שבכה פלשתין', תוהה מה יעשו בחמאס ובג'יהאד האיסלמי במקרה שערפאת ימות: האם יטלו חלק בשלטון או שמא ימשיכו לשבת בחיבוק ידיים. החשש, לדבריו, הוא לא מאבקי ירושה בין החמאס לרשות, כי אם "בין הרשות לרשות".
יאסר עזאם מצטרף לעמדת חברו וגורס, כי אין מנוס מכך, ש'תנועות ההתנגדות' יקיימו הערכת מצב בנוגע לשלב הבא. הוא מדגיש, כי יש להנחות את הפעילים בשטח כיצד לנהוג עם היוודע דבר מותו של יאסר ערפאת ("ירי באוויר לאות שמחה על היעדרו של הראיס יהיה טעות") ולהקים צוות המורכב ממנהיגים מקומיים בעזה שידון בהשלכות ההינתקות. חבר אחר בפורום מרגיע אותו ואומר, כי אינו סבור "שיהיה מי שייצא בתרועות שמחה על מותו של ערפאת".
חברי הפורום תמימי דעים, כי אסור לתנועת החמאס בשום אופן להיגרר למאבקי הכוח שייפתחו עם מותו של ערפאת. "יהיה מי שינסה לגרור את החמאס", מזהיר 'שאמל'.
בכמה פורומים ואתרי אינטרנט פלשתיניים כבר הוצב דף קורות חייו של יאסר ערפאת, כמעין כבוד אחרון לראיס. אחד הפורומים אף הגדיל להציב סקר לגולשים, בשאלה "מי יחליף את ערפאת". בראש המועמדים מופיע שמו של מרוואן ברגותי, ראש ארגון התנזים בגדה, הכלוא בישראל. האפשרות שברגותי ייבחר לראש הממשלה הפלשתיני בהיעדרו של ערפאת אינה נפסלת על הסף, ובמצב כזה עשויה ישראל למצוא עצמה בבעיה קשה.
מאז היוודע דבר ההידרדרות במצבו של ערפאת קשובים הפלשתינים בתפוצות למכשירי הרדיו והטלוויזיה, ומקבלים עידכונים שוטפים אודות מצבו של "סמל המאבק הפלשתיני", יאסר ערפאת. "לא הצלחתי לישון עד ששמעתי שערפאת התפלל הבוקר במוקטעה", אומרת אום חסן שאקר, בת 50, ממחנה הפליטים עין אל-חילווה, בלבנון.
"אם ערפאת ימות, זו תהיה טרגדיה עבור הפלשתינים", אמר מחמוד אל-עזה, בעל חנות בן 58, ממחנה הפליטים וחדאת בירדן. "יידרשו 100 שנים כדי למלא את מקומו", הוסיף. "זו תהיה נכבה ['אסון', ג.ב] חדשה עבורנו", אמר חוסיין מוחמד, בן 35, מעין אל-חילווה.
לעומת זאת, גם קולות אחרים נשמעים היום מכיוונם של הפליטים הפלשתינים. "מה ערפאת עשה עבורנו?", שואל מחמוד א-שאיר, ממחנה הפליטים אל-ירמוכ, סוריה. "מה הוא הציע לנו בתמורה לשלום?... נהפוך הוא, מצבנו רק הורע".

תאריך:  28/10/2004   |   עודכן:  28/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאסר ערפאת
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
זאת, כחלק מהיערכותה להרחיב את הפעילות בשוק ההון
אלונה קורן
סם אולפינר קורא לשר האוצר שלא לנטוש את תפקידו כשר האוצר; לדבריו, נטישת כסא האוצר עלולה לפגוע במשק הישראלי - הן מבחינת פגיעה ברפורמות החשובות בהן החל נתניהו במהלך כהונתו, והן מבחינת תדמיתה ומעמדה של ישראל בשווקים הבינלאומיים
אלונה קורן
הנפקה זו מצטרפת להנפקת האג"ח המגובה בערבות ממשלת ארה"ב בסך 1 מיליארד דולר שבוצעה בחודש אפריל, ולהנפקה ללא ערבות ארה"ב בסך 500 מיליון דולר שבוצעה בסוף פברואר
אלונה קורן
בשלב זה מימשה חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל את האופציה לאספקת צנרת לצורך להקמת המקטע אשדוד - גזר - אשקלון
מיכאל דבורין
החברה הפועלת מזה כ-40 שנה בתחום מכירת בשר כשר ונקניקים נקלעה לחובות בסך של כ-14.5 מיליון ש"ח; מבקשת מביהמ"ש שהות על-מנת לגבש תוכנית הבראה שתאפשר לה להשיג תזרים מזומנים חיובי ולהציע הסדר נושים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il