X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לא נסכים לאפשר קבורתו בהר הבית או באבו דיס; הוא יוכל להיקבר בשטחי הרשות הפלשתינית, ברמאללה או בעזה; ישראל תסכים לנהל מו"מ עם הפלשתינים גם בנושא ההינתקות, בתנאי שתיווצר אצלם הנהגה רצינית; הממשלה תדון מחר בנושא ערפאת
▪  ▪  ▪

ישראל לא תתיר קבורת יאסר ערפאת באזור ירושלים, לא בהר הבית וגם לא באבו דיס. ערפאת יוכל להיקבר בשטחי הרשות הפלשתינית, למשל: ברמאללה או בעזה, שם קבורים בני משפחתו. זו ההבנה הבלתי רשמית, מצד גורמים רשמיים הן במשרד החוץ והן במשרד ראש הממשלה.
ההערכה היא, כי "הקרב" על מקום קבורתו של ערפאת - לאחר שיילך לעולמו - עלול להיות אחד הדרמטיים עימם התמודדה ישראל. בשיחות שהתקיימו הועלה חשש, כי המון פלשתיני ינסה, בכוח, לקבור את ערפאת בהר הבית, מה שעלול לגרור התפרעות אלימה ונפגעים רבים משני הצדדים.
במשרד ראש הממשלה מחזיקים במידע, לפיו ערפאת לקה במחלה סופנית - סרטן או מחלת דם אחרת. בשל זאת מעריכים, כי "תם עידן ערפאת", גם אם לא ימות תוך ימים או שבועות. מכוח הערכה זו, אגב, הסכים ראש הממשלה, אריאל שרון, להתחייב לאפשר את שובו של ערפאת - אם וכאשר ירצה לשוב, בהנחה שערפאת חי לא יוכל יותר לשוב לאזור.
ישיבת הממשלה ביום א' תעסוק בהתפתחויות הנוגעות לערפאת. נודע, כי הן משרד החוץ, והן משרד הביטחון, כבר הכינו הערכות מצב "ליום שאחרי". השר שלום עומד להציג זאת בישיבת הממשלה, וכך גם שר הביטחון, שאול מופז. בהערכת מצב של משרד החוץ, אף מומלץ לשמור על "פרופיל נמוך" בנושא, ולהימנע בתקופה זו מחיסולים יזומים, למעט חיסול "פצצות מתקתקות".
מו"מ על יישום ההינתקות
"סוף עידן ערפאת" טורף לפחות חלק מהקלפים גם באשר לתוכניות המדיניות והביטחוניות של ממשלת ישראל, בכל הנוגע ליישום תוכנית ההינתקות. במערכת הפוליטית כבר עולה הדרישה: להימנע מיישום חד-צדדי של תוכנית ההינתקות, ולחדש את המו"מ עם הפלשתינים.
נודע, כי במשרד ראש הממשלה התגבשה הבנה, לפיה אם תתגבש בקרוב הנהגה חלופית רצינית - עכשיו מסתמן שאבו מאזן יעמוד בראש אש"פ ואבו עלא ימשיך לעמוד בראש הממשלה הפלשתינית - תסכים ממשלת ישראל לנהל עימה מו"מ על יישום תהליך ההינתקות. משמע: ההינתקות לא תבוצע באופן חד-צדדי.
גורמים במשרד ראש הממשלה מסבירים, כי למעשה אין מדובר במדיניות חדשה - הנובעת עתה מיציאת ערפאת מעמדות הכרעה - אלא מדובר במדיניות ובתוכנית עליה הוחלט והוצהר. שרון ממשיך את תוכנית ההינתקות, בדיוק כפי שהוחלט בכנסת. ואולם, הוסף: "בהחלט יכול להיות מצב שתיווצר שם הנהגה שפויה וכתוצאה מכך יווצרו תנאים לחידוש התהליך. זה כמובן לא ייקרה מחר, אך זה בהחלט יכול להיות בזמן הנראה לעין, ואם זה ייקרה, נשמח לנהל מו"מ על יישום ההינתקות בהסכמה".

תאריך:  30/10/2004   |   עודכן:  30/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
הפלשתינים דיווחו, כי הילד היה בדרכו לבית הספר בעת שנקלע להפרת סדר במחנה הפליטים; מגורמים בצה"ל נמסר כי בקבוקי תבערה וצמיגים בוערים הושלכו לעבר כוחות צה"ל וכן היה ירי של צלפים פלשתינים לעבר עמדת צה"ל; החיילים ירו לעבר הרגליים של "המסית הראשי" בהפרות הסדר ההמוניות, אך לא זוהתה פגיעה בו
ענבל אביב
משטרת הודו פנתה אל הציבור בבקשה שישלחו אליה את כל "בדיחות השוטרים" שהם מכירים, במטרה לשפר את תדמית השוטרים
הדר פרבר
תיאורו של החטוף היפני מתאים לגופה שנמצאה בין בגדד לתיקרית על-פי הגובה, המשקל ונקודה קירחת מאחורי ראשו; הגופה נשלחה לקטאר לזיהוי; קלטת ובה הוצאתם להורג של 11 עירקים פורסמה באתר האינטרנט של "צבא אנסאר אל-סונה"
קריות באינטרנט
ילדה בת ארבע נפצעה באורח קשה בתאונת דרכים בקריית ים; המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע; קיים חשש לחיי הילדה
יואב יצחק
כך אמר הערב ראש ארגון אל-קאעידה, אוסאמה בן-לאדן, בקלטת ששודרה ברשת אל-ג'זירה; מעביר מסר לאמריקנים: "תקפנו בניינים בארה"ב כמו שהישראלים תקפו בניינים בלבנון"; בעוד ארבעה ימים - הבחירות לנשיאות בארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il