X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההסתדרות: בהצעת התקציב יש גזרות - בהן תוכניות הפרטה רחבות העלולות לפגוע בעובדים מכל המגזרים
▪  ▪  ▪

יושב ראש ההסתדרות, עמיר פרץ, קרא (א', 31.10.04) לסיעת העבודה להתנגד להצעת התקציב, שתובא השבוע לאישור הכנסת. פרץ הוסיף כי התנגדות העבודה לא תפגע בהינתקות אלא תסייע לתוכנית והזהיר מפני גמגומים בתחום התקציב.
חברת הכנסת אילנה כהן מסיעת "עם אחד" אמרה כי בהצעת התקציב יש גזרות, בהן תוכניות הפרטה רחבות העלולות לפגוע בעובדים מכל המגזרים.
מנכ"ל משרד האוצר, יוסי בכר, אמר בסוף השבוע שעבר כי למרות המשבר הפוליטי, עקב התפטרותו הצפויה של נתניהו, יגיש השבוע משרד האוצר את תקציב 2005 לאישור הכנסת, על פי המועד המתוכנן. ההצבעה על התקציב אמורה להתקיים ביום ד' (3.11.04).
עם ביבי או בלעדיו
בלשכת ראש הממשלה שקלו לדחות את ההצבעה על התקציב בקריאה ראשונה - עד לפקיעת האולטימטום שהציב שר האוצר, בנימין נתניהו.
שר האוצר התנה את הישארותו בממשלה בקיום משאל עם. לאולטימטום שהציב נתניהו (עד ה-9 בנובמבר), הצטרפו גם השרים לימור לבנת, דני נוה וישראל כץ. בלשכת רה"מ אומרים: "התקציב, כפי שנקבע, יעבור עם ביבי או בלעדיו". בכוונת רה"מ להיפגש עם הצמרת העסקית, כדי שזו תסייע במאמצי ההסברה.
יש לציין כי אם הכנסת לא תאשר את התקציב עד סוף דצמבר - התקציב החודשי יהיה 1/12 מתקציב 2004. אם לא יאושר התקציב עד ה-31 במרס 2005 - תיפול הממשלה.
חריגה של 2.2 מיליארד שקלים להינתקות
משרד האוצר הניח (ד', 27.10.04) על שולחן הכנסת את הצעת התקציב ל-2005, בהיקף של 264.5 מיליארד שקלים. המשרד מתכנן שהגירעון בתקציב יגדל בארבע עשיריות האחוז ויהיה 3.4%. גידול זה נחוץ כדי לממן את הפיצויים למפוני גוש קטיף, בהיקף של 2.2 מיליארד שקלים.
הממונה על התקציבים באוצר, קובי הבר, אמר כי אם תידרש הוצאה נוספת לביצוע תוכנית ההינתקות - היא תבוא מתוך התקציב.
"אנחנו עדיין נמצאים במגעים עם מערכת הביטחון, שעדיין לא העבירה את דרישותיה הסופיות למימון תוכנית ההינתקות. גם חוק בינוי-פיצוי עדיין לא עבר, ואיננו יכולים להעריך כמה תעלה תוכנית ההינתקות במדויק", הוא הוסיף.
על פי הצעת התקציב, הצמיחה תהיה בהיקף 3.8% והאבטלה תרד ל-10%. תקציב הביטחון יקוצץ ב-1.3 ובשאר תקציבי המשרדים יקצצו 5%.
הבר אמר כי את תקציב 2005 מאפיינים שלושה עקרונות מרכזיים: שמירה על יעד הוצאה שיגדל ב-1% בכל שנה; עמידה ביעד גירעון של 3%; ושמירה על המשך מדיניות השינויים המבניים במשק תוך הגברת התחרות.
תקציב עתיר גזרות
לצורך עמידה ביעד הגירעון מכין האוצר גזרות בהיקף 2.7 מיליארד שקלים: האוצר מציע מס על קרנות ההשתלמות לבעלי הכנסה חודשית של 7,000 ומעלה, ביטול של נקודת זיכוי לבן זוג שאינו עובד, ביטול הפטור ממס ערך מוסף באילת;
הגדלת המס על כספי הגרלות, ביטול אזור סחר חופשי באילת, איחוד מחוזות במשרד הפנים, ייקור המים, גביית מע"מ על רכבים מסחריים וביטול הפטור ממס על עבודה במשמרות.
מן הנתונים עולה כי כוונת האוצר היא להפחית את נטל החוב כאחוז מהתוצר ב-1% בכל שנה. לפיכך, לאחר שבשבנת 2003 החוב הממשלתי הסתכם ב-104% מהתוצר - הוא צפוי לרדת ב-2004 ל-103% תוצר וב-2005 ל-102% מהתוצר.

תאריך:  31/10/2004   |   עודכן:  31/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
ביום חמישי האחרון ערך הרמטכ"ל, רב-אלוף משה יעלון, ביקור אצל חיילי צה"ל אשר נפצעו מוקדם יותר באותו היום באירוע הירי וההפגזה על המוצב מורג, בדרום בגוש קטיף
נועם שרביט
הלשכה מבקשת להצטרף לעתירה שהגיש עו"ד יוסף פנדריך לבג"צ, בה הוא דורש לפסול דיין מלדון בתיקים בהם הוא מייצג את אחד הצדדים
אורן הלוי
שלושה תושבי קריית ים נעצרו לאחר שניסו להימלט מניידת משטרה בהרצליה ואף ניסו להשליך את הראיות, תכשיטים וציוד גנוב אחר, מרכבם
יבגני זרובינסקי
אלמונים גנבו את רכבו של חייל בן 20 מקריית ים אשר שהה עם חברתו באזור מבודד בחוף הים בקריה; האלמונים אף דרשו מהשניים להתפשט מבגדיהם
מחלקה ראשונה
כך דווח בחדשות ערוץ 2; ב-1 בדצמבר תפרסם ישראל הצעת פרס בסך 10 מיליון ש"ח, למוסר מידע על הנווט הישראלי השבוי; הפרס ימומן מתקציב משרד הביטחון ומכספי תרומות שתאסוף העמותה למען שחרור רון ארד; נסראללה: המו"מ על שלב ב' של עסקת השבויים עדיין נמשך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il