X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברי הכנסת המתנגדים להינתקות עשויים להימנע בהצבעה על חוק פינוי-פיצוי; לראש הממשלה צפוי רוב; עצרת תפילה המונית תחל בשעה 15:30 בכיכר ציון בירושלים; עשרות אלפי בני אדם צפויים להגיע
▪  ▪  ▪
לנדאו, עשוי להימנע

כחלון, ייפגש עם רה"מ

סלומיאנסקי, חוק דרקוני

בכנסת נפתח היום (ב', 1.11.04) הדיון בנושא אישור הצעת החוק ליישום תוכנית ההינתקות ("פינוי-פיצוי").
גם הפעם צפוי ניצחון לראש הממשלה, אריאל שרון, באישור החוק, על אף שהרוב הצפוי יושג בעיקר בזכות קולות האופוזיציה מהשמאל.
ועדת הכנסת, בראשות ח"כ רוני בר-און, תתכנס הבוקר כדי לדון בסדרי הדיון במליאת הכנסת בחוק פינוי-פיצוי. על-פי הצפוי, תינתן רשות דיבור לכל חברי הכנסת במשך 5 דקות כל אחד.
חברי הכנסת בליכוד המתנגדים לתוכנית ההינתקות, סבורים כי חרף העובדה שחוק ההינתקות כבר אושר בכנסת, מן הראוי לתמוך בחוק פינוי-פיצוי אשר יעניק פיצויים למתיישבים שייעקרו מבתיהם.
בעמדה זו תומכים גם חברי הכנסת בסיעת ש"ס, אולם שני המחנות - המתנגדים בליכוד ובש"ס, עשויים להימנע בהצבעה על אישור החוק. מחר תתקיים ישיבה בנושא בלשכתו של ח"כ עוזי לנדאו. במקביל, מבקש ראש הממשלה להיפגש עם ח"כ משה כחלון.
יו"ר סיעת המפד"ל, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, מסביר נחרצות כי חוק פינוי-פיצוי כולל פרק שלם (פרק ד') בנושא פינוי, ללא קשר לפיצוי. מעבר לזה, מסביר ח"כ סלומיאנסקי, חוק זה הינו דרקוני, ואסור שייכנס לספר החוקים של ישראל.
לדבריו, "יש פרק שלם המדבר על הזכות לפנות. זה לא רק עניין של פיצוי למתנחלים, אנשים פשוט לא מבינים. בעיקרון, אסור לפנות אדם מביתו נגד כבוד אדם וחירותו. חוק זה יכיר בזאת. מעבר לזה, כולל החוק סעיפים הפוגעים באדם כזה ומיטיבים עם אחר כל זאת בשל התנהגותו בשעת פינוי. לא נוכל להצביע בעד דבר כזה".
עמדת סיעת יהדות התורה, כך נמסר, לא השתנתה מאז אישור תזכיר הממשלה לחוק ההינתקות והיא עשויה להתנגד לחוק. מכאן עולה, כי את הרוב לאישור החוק ישיג רה"מ מסיעת העבודה (19 ח"כים שהבטיחו תמיכתם), שינוי (14 ח"כים), 21 ח"כים בליכוד, שישה קולות מסיעת יח"ד וחברי הכנסת עמיר פרץ ואילנה כהן.
יש"ע בעצרת המונית
יום לאור ב' - פתיחת הדיון בכנסת בנושא חוק פינוי-פיצוי, ביש"ע לא משביתים את הלימודים, אך מארגנים עצרת תפילה המונית בכיכר ציון בירושלים. לעצרת, שתיפתח בשעה 15:30 בצהריים, עשויים להגיע עשרות אלפי בני אדם וישתתפו בה הרבנים הראשיים לשעבר, אברהם שפירא והראשון לציון מרדכי אליהו.
תחת הכותרת "מוציאין את התיבה לרחובה של העיר", נכתב בקריאה לציבור הרחב: "קול דמי אחינו זועק אלינו מן האדמה. גם אדמת ארץ קודשנו זועקת אלינו וקוראת אלינו. תושבי יש"ע עומדים יום ביומו בניסיונות גדולים ועלינו לעודדם ולחזקם".
"בטוחים אנו כי גורלה האמיתי של ארץ ישראל ייקבע על-פי מעשינו ותפילותינו, והקב"ה מתאווה לתפילתם של ישראל. אל לנו לעמוד מנגד... אנו קוראים בזאת להצטרף ברחובה של העיר מרכז של ירושלים, לזעוק ולהריע לפני אבינו מלכנו שיסיר מעלינו כל גזירות קשות ורעות...".

תאריך:  01/11/2004   |   עודכן:  01/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
חובת הדלקת אורות תחול על כל סוגי כלי הרכב עד לתאריך 31.3.05; אוטובוסים, מוניות, רכב משא כבד ואופנועים יחויבו להדליק אורות גם בדרכים עירוניות; היום - נהגים חדשים יחויבו במלווה משך 3 חודשים
רנית נחום-הלוי
את הדברים אמר בישיבת סיעת הליכוד; נתניהו ייפגש עם חברי סיעת יהדות התורה ויו"ר ש"ס; ח"כ הרב ליצמן: אם שר האוצר יבוא לקראתנו - נשקול להצביע בעד התקציב; ח"כ הרב אייכלר: נתניהו מנסה לשגע אותנו, עדיף שיברח מהאוצר; השר כץ ינסה לתווך בין שרון ונתניהו; רה"מ בפגישות עם ח"כים מהליכוד
רנית נחום-הלוי
התקנות קובעות כללים מוגדרים לגבי 8 גזעי כלבים מסוכנים: אמסטף, בול טרייר, דוגה ארגנטינאי, טוסה יפני, סטאף אנגלי, פיט בול טרייר, פילה ברזילאי ורוטווילר
רנית נחום-הלוי
יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל איתן, הציע שיוקם מאגר לאומי שיכלול דגימות מכלל האוכלוסיה; הדבר עשוי לסייע בזיהוי נעדרים במקרה של אסון; האגודה לזכויות האזרח: יש להקים מאגר בו ייכללו דגימות של מי שעבר עבירות חמורות בלבד
אלונה קורן
לפני כחודש הודיעה החברה כי תקיים מכרז למכירת פעילותה בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il