X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית חולים באוהיו הוא הראשון שזכה לאישור להתחיל בהליך של השתלת פנים; "מציאת התורם המתאים תהיה קשה יותר מאשר איתור החולה", לדברי הרופאים
▪  ▪  ▪

אדם שפניו הושחתו באופן חמור כתוצאה מכוויות או מחלה יוכל לזכות בהשתלת הפנים הראשונה שתבוצע בעזרת שימוש בעור ובשכבות שומן מתרומת איברים.
בית החולים קליבלנד שבאוהיו הודיע כי הוא המוסד הראשון שמועצת המנהלים שסקרה אותו אישרה את ההליך, לאחר עשרה חודשים של דיונים בהיבטים הרפואיים, האתיים והפסיכולוגיים של הניתוח המסוכן. מספר צוותים רפואיים עצמאיים מכל העולם שואפים גם הם לזכות באישור לניתוח המסובך.
"בשלב זה אנו מוכנים להתחיל במיון החולים", אמרה ד"ר מריה סימיאונו, מנהלת ניתוחים מיקרוסקופיים פלסטיים של בית החולים התומכת בניתוח. "מציאת התורם המתאים תהיה קשה יותר מאשר איתור החולה", הוסיפה. "זה יתבצע בתוך שישה חודשים או שנה... זה אולי לא יקרה בזמננו או שזה יקרה מוקדם יותר משציפינו".
ד"ר סימיאונו ציינה, כי תדאג ליידע את החולים שסיכויי ההצלחה הם כ-50% ויתכן וההשתלה תכשל בשל דחיית רקמות או סיבוכים אחרים. לדברי יו"ר הניתוחים הפלסטיים של המוסד, מציאת החולה הראשון יכולה להמשך שנתיים.
השתלות פנים עוררו חילוקי דעות בין רופאים ואנשי מוסר בכל העולם. השאלה המרכזית היא האם החולים צריכים להיות נתונים לסיכונים של אי הצלחת ההשתלה ותחת סכנת חיים כתוצאה מתרופות נוגדות דחייה, לטובת ניתוח שאינו שאלה של 'חיים או מוות'. המבקרים טוענים כי סיכונים אלו אינם מובנים כראוי.
ד"ר סימיאונו, בת 54, פיקחה על מאות מחקרים שפורסמו, בהם מעורבים מיקרוסירקולציה (זרימת הדם בכלי דם קטנים, י.ג.) והשתלת פנים, גפיים ורקמות אחרות בעכברי מעבדה.
לדבריה, היא מעוניינת להתחיל עם הליך פשוט יחסית המערב השתלה רק של העור ושל שכבות השומן. השרירים של החולה הם אלו שיעצבו את פניו כך שהחולה לא יקבל את מראהו של התורם.
צוות המנהלים של בית החולים, המונה 15 חברים, אישר פה אחד את ההליך ב-15 באוקטובר, כולל ניסוח הסכם הכולל מידע שינתן לחולים ולמשפחות התורמים. בהסכם מוזהרים החולים כי לא מובטח שלאחר ההשתלה יראו "נורמלים" וכי ההשתלה יכולה אולי להחמיר את הופעתם ויכולתם להניע את פניהם.
כיום משתמשים רופאים בשתלים ובחלקי עור - רקמות המכילות כלי דם - מחלקים אחרים של גופו של החולה. "למרות השכלול בניתוחי שחזור ושיקום התוצאות "בעקבות טראומה רצינית, כוויות או ניתוח להסרת גידול יהיו, במקרה הטוב, ממוצעים", כך לדברי ד"ר גרהאם ליסטר, פרופ' לניתוחים פלסטיים לשעבר.
ד"ר סימיאונו ערכה ניסוי בחמש גופות כדי לקבוע, בין היתר, כמה זמן דרוש כדי להסיר רקמות של הפנים מתורם (כחמש שעות) ובכמה רקמות מגופו של החולה יהיה צורך כדי לכסות את הפנים במקרה שההשתלה תכשל.

תאריך:  01/11/2004   |   עודכן:  01/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
רוב הסקרים מראים יתרון קטן לבוש, המירוץ צמוד במדינות "המכריעות" ובארה"ב תוהים, האם יש אפשרות לניצחון דומה לזה שבבחירות הקודמות, על חודו של קול
נועם שרביט
ארדן דרש להעמיד לדין פלילי את ראש אגף החקירות במשטרה, בגין תמלולי האזנות הסתר שלא כדין; השופט מצא מבקר את מזרחי, שפעל "מעט מדיי ומאוחר מדיי", ואומר: "לא מצאתי יסוד לחלוק על צדקת הביקורת של היועמ"ש על התנהלות מזרחי בפרשה"; הוסיף: ספק אם לא היה מקום להעמיד את מזרחי לדין משמעתי
נועם שרביט
עתירת התנועה לאיכות השלטון נדחתה ברוב של 4 שופטים מול 3; כל השופטים הסכימו, שאין להוציא את החקירה מידי המשטרה; פרקליטו של הנגבי: הוא לא יחזור למשרד, אולם אין בכך משום "הודאה באשמה"; שופטי המיעוט: תקופת צינון של כמה שנים תנטרל את ניגוד העניינים
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
בוש: "אם אתם דמוקרטים שמאמינים שהמפלגה שלכם הלכה שמאלה מדי השנה, אני מבקש מכם, בואי עמדו לצדי"; הבטיח קובה חופשייה למצביעים ההיספנים; קרי בביקורת על בוש: "לא מספיק לבוא לכנסייה ולהכריז על האמונה"
יפעת גדות
כך עולה מסקר שערך משרד הבריאות בקרב ילדים בכיתות ז' עד י"ב; אנשים במצב סוציו-אקונומי נמוך משתדלים לקנות כמה שיותר קלוריות בכמה שפחות כסף, כך למעשה אוכלים הילדים בעיקר לחם ופסטה, אשר אינם עשירים מבחינה תזונתית וכן אינם משביעים לאורך זמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il