X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מדענים קיבלו אישור לבצע בדיקה לעוברי מבחנה כדי לאבחן סוג של סרטן; הבדיקה שאושרה שנוייה במחלוקת מאחר ומדובר במחלה המופיעה רק שנים לאחר הלידה
▪  ▪  ▪

מדענים קיבלו היתר לבצע סריקה לעוברי מבחנה כדי לאבחן סוג סרטן שעובר בתורשה.
'רשות האמבריולוגיה (תורת העובר, י.ג.9) וההפריות' (HFEA) אישרה את הסריקה בעקבות בקשה מזוג שפנה לטיפולי הפרייה חוץ גופית. לדבריהם, קיים סיכוי גדול כי סרטן המעי - סרטן העובר בתורשה - מועבר מהורה לילד.
מדענים מלונדון מקווים כי שיטה שנוייה במחלוקת זו תוכל לסייע להפטר מסוג זה של סרטן.
סרטן של גיל העשרה
דובר הרשות אמר, כי "אנו יכולים לאשר שהוצאנו רשיון לאבחון גנטי טרם החדרה (של העובר המופרה לרחם, י.ג.) למצב מסוים זה". צוות מאניברסיטת קולג' לונדון קיבל את הרשיון לסרוק את העוברים בחיפוש אחר הגן הגורם לגידול פוליפוזיס משפחתי (FAP).
במידה והורה הוא נשא של הגן קיים סיכוי של 50% שהוא יועבר לילדיו. הגן עלול לגרום להתפתחות סרטן רקטלי או סרטן המעי הגס בשנים המוקדמות של גיל העשרה.
הנאה של זוג
עוברים הנוצרים מהפריה חוץ גופית יוכלו לעבור תחת סריקה בעזרת הליך האבחון הגנטי טרם החדרה. רק אותם עוברים שאינם נושאים את הגן יושתלו ברחמה של האישה.
אחד הזוגות שזכה לכך, שהעוברים שלו יעברו את הסריקה אמר כי הם שמחים מאד מההחלטה. לעיתון "The Times" אמרו כי "אנו מאושרים שניתנה לנו האפשרות, לא רק לעשות ככל שנוכל כדי לוודא שילדינו אינם נושאים את הגן, אלא לעצור את האפשרות שיעבירו אותו הלאה".
השיטה נמצאת כבר בשימוש כסריקה אחר הפרעות אחרות כמו סיסטיק פיברוזיס, אך תהיה זו הפעם הראשונה שתשמש כדי לאבחן מחלה שאינה מופיעה על-פני השטח אלא בתחילת שנות ההתבגרות.
ספיקות
לדברי ד"ר מוחמד טרניסי, ראש המרכז לסיוע לילודה ולגניקולוגיה בלונדון, ההחלטה היתה צריכה להעשות על-ידי "קהל רחב יותר". לרדיו BBC אמר כי "אנו עדיין מדברים על מצבים רפואיים בעלי משמעויות רציניות, אך אנו מדברים על מצבים שלא יופיעו בזמן הלידה".
"קיימים מצבים שיכולים או שלא להתפתח 20,30 או 40 שנה בהמשך. האם זהו הדבר הנכון לעשותו?" אין זה שיקול של ה-HFEA או של שלושת חברי ה-HFEA או אפילו של רופאים כמוני לקבל סוג כזה של החלטות. זהו נושא שיש צורך לשקול אותו כראוי".
ד"ר טרניסי הגיש בקשה לרשיון לבדיקת גנים של סרטן השד שנמצא בבדיקה אצל ה-HFEA.

תאריך:  01/11/2004   |   עודכן:  01/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
שכר הלימוד, 2,600 דולר לשנה; הלימודים כוללים את שנת לימוד השפה, אש"ל נמוך וחדר במגורים; מאות סטודנטים נוספים יבצעו בסין לימודי השלמה במהלך 2005
הדר פרבר
אדם ירה למוות בסגן מושל בגדדף 15 הרוגים בתכרית, על-פי הערכות כוונה ההתקפה נגד מטרה אמריקנית צבאית; ראש הממשלה הזמני של עירק: "חלון ההזדמנויות לפתרון של שלום הולך ונסגר"
גל ברגר
לפי הדיווח בעיתון "אל-ווטן" הסעודי, האח, פתחי ערפאת, סובל מזה שלוש שנים מסרטן במעיים; העיתון "א-שרק אל-אווסט" מדווח הבוקר: פאוול הציע להעביר את ערפאת לטיפול רפואי בארה"ב; הלחץ מבית על אבו מאזן גובר - שוקל לנסוע לצרפת כדי לקבל גושפנקא מיאסר ערפאת
נועם שרביט
המשטרה טוענת כי 2 העצורים שבידיה, אחראים לסדרת מעשי שוד שאירעו בחודשים האחרונים; בית המשפט יתבקש להאריך את מעצרם כדי למצות את החקירה
יפעת גדות
בית חולים באוהיו הוא הראשון שזכה לאישור להתחיל בהליך של השתלת פנים; "מציאת התורם המתאים תהיה קשה יותר מאשר איתור החולה", לדברי הרופאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il