X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
א.מ, קטין כבן 16, נאשם כי יידה אבנים לעבר אוטובוס הקבוצה וכי בראיון ל"חדשות הוט" בכבלים איים על חיי השחקן הניגרי של הקבוצה, על-רקע מוצאו המוסלמי; רוב האירועים באו לאחר הפסד 1:3 להפועל חיפה, כאשר האוהדים זעמו על השחקנים וההנהלה
▪  ▪  ▪
מדובר בקומץ. יציע אוהדי בית"ר

איומים על חייו. היו"ר פניג'ל [צילום: ספורט 5]

נועם שרביט
שוטרים צפו בקלטת עיתונאית בניגוד לצו בית משפט

נועם שרביט
הוארך מעצרו של אוהד בית"ר שאיים לרצוח את שחקן הקבוצה

לבית המשפט המחוזי לנוער בירושלים הוגש כתב אישום נגד א.מ, קטין בן 16, אוהד קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, המייחס לו עבירות של איומים מתוך מניע גזעני, הסתה לגזענות ויידוי אבנים לעבר אוטובוס ובו שחקני הקבוצה.
בכתב האישום שהוגש על-ידי עו"ד רונן יצחק, עוזר לפרקליט מחוז ירושלים, נטען כי בימים שלאחר משחק הכדורגל בו ניצחה הפועל חיפה את בית"ר 3:1 באיצטדיון קריית אליעזר, לפני כשבוע, התקשרו אלמונים ליו"ר הקבוצה, מאיר פניג'ל, השמיעו קללות ואיימו לפגוע בשחקן הניגרי של הקבוצה, איברהים נדאלה וכן במאמן הקבוצה, אלי אוחנה.
בחודש האחרון, התקשרו באופן תדיר אלמונים לטלפון הנייד של השחקן הניגרי ממוצא מוסלמי, והשמיעו דברי גנאי וקללות על-רקע מוצאו המוסלמי.
בתום משחק הכדורגל האמור, התגודדו עשרות מאוהדי הקבוצה - ובהם א.מ - במבואות העיר חיפה, סמוך למסעדת "מקסים", ובמהלך נסיעתו חזרה לירושלים החלו ליידות אבנים לעבר האוטובוס הנוסע. האבנים פגעו באוטובוס אך לא נגרם לו כל נזק.
"הורידו" את האוטובוס מהכביש
האוהדים לא הסתפקו בכך, ונסעו במקביל לאוטובוס בכביש החוף. סמוך למחלף קיסריה, נצמדו כמה מכלי הרכב, שבאחד מהם ישב א.מ, כאשר חלקם עם פלג גופם העליון מחוץ לכלי הרכב, והחלו לירוק לעבר האוטובוס, לקלל, לבצע תנועות מגונות ואף יידו לעבר האוטובוס חפצים שפגעו באוטובוס, במהלך נסיעתו.
האוהדים אף "חתכו" את מסלול נסיעתו של האוטובוס במטרה להביא לעצירתו, ואילצו את הנהג לרדת לשוליים כדי להימנע מתאונה. בסופו של דבר הוא נאלץ לעצור, וכאשר ביקש להמשיך בנסיעה, התייצבו כמה אוהדים ובהם א.מ, כשהם רעולי פנים, חסמו בגופם את נתיב נסיעת האוטובוס והחלו ליידות אבנים ובקבוקים לעברו, עד שניפצו את שמשתו הקדמית.
יומיים לאחר המשחק, התראיין א.מ לכתבת "חדשות Hot" בכבלים, סיוון כהן, והשמיע איומים על השחקן נדאלה. בין היתר, אמר כי "בבית"ר לא ישחק שחקן ערבי", והוסיף, כי נדאלה הוא "ערבי טהור... אנחנו נעשה לו את המוות... אם הוא ימשיך ויישאר בבית"ר נפגע לו ברכוש ואולי נפגע בו פיזית... [נפגע בו] פיזית, נפשית, אנחנו נעשה לו את המוות. הוא ילד בן 19, אנחנו נהרוג אותו מגיל קטן".
בין העדים: פניג'ל, אוחנה, נדאלה ואברהם לוי
בכתב האישום נאמר, כי "במעשיו המתוארים לעיל איים הנאשם על אדם בפגיעה שלא כדין בגופו ובנכסיו, בכוונה להפחידו או להקניטו, והכל ממניע גזעני. כמו כן, פרסם הנאשם דבר מתוך מטרה להסית לגזענות, וכן זרק דבר אל אדם שעל נתיב תחבורה ואל כלי תחבורה, וזאת בכוונה לפגוע בנוסע בנתיב תחבורה ובכלי תחבורה ולסכן את בטיחותם".
סעיפי האישום נגד א.מ הם איומים מתוך מניע גזעני, איסור פרסום הסתה לגזענות וסיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה. בין עדי התביעה נמצאים היו"ר מאיר פניג'ל, מנהל הקבוצה אברהם לוי, המאמן אלי אוחנה, השחקן איברהים נדאלה וכתבת "חדשות הוט" סיוון כהן.

תאריך:  01/11/2004   |   עודכן:  01/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן, רנית נחום-הלוי
בנק ישראל מקטין תחזיות הצמיחה לרמה של 3.2% בלבד; באוצר צופים צמיחה של 3.8%; בנקודה אחת יש הסכמה בין השניים: האבטלה צפוייה לרדת בשנה הבאה ל-10% בלבד; נתניהו בישיבת הליכוד: הצמיחה במשק היא ככל הנראה למעלה ממה שציפינו"
גל ברגר
הצמרת הפלשתינית התנהגה היום בדיוק לפי הספר לנוכח הפיגוע בשוק הכרמל; למעשה, כלל לא ניתן היה להבחין בהיעדרו של ערפאת; ואולם, הודעת הגינוי לפיגוע לא פורסמה אלא לאחר סדרת התייעצויות עם הפמלייה הפלשתינית בפריז
רנית נחום-הלוי
הסכום אושר בוועדת הכספים של הכנסת; סכום זה מצטרף לסכום נוסף בסך של 48 מיליון ש"ח שאישרה הממשלה השבוע לשכר עובדי המועצות הדתיות
הדר פרבר
הסטודנטים בבית הספר לרפואה במקסיקו סיטי הודיעו על שיא באיסוף 5,600 גולגלות אכילות לכבוד יום המת
יפעת גדות
יריד שיעסוק במניעת סוכרת יתקיים ביום 10.11.04 לקראת יום הסוכרת הבינלאומי; לרשות המבקרים יעמדו רופאים, אחיות סוכרת ודיאטניות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il