X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אומרת אמו של המחבל המתאבד משוק הכרמל; אביו של המחבל: "הוא ביקש ממני שני שקלים ואז יצא את הבית"; בתקופה האחרונה עסק המחבל במכירת פלאפל והפסיק את לימודיו; בשנה האחרונה נעצרו 123 מחבלים שהתכוונו לבצע פיגוע התאבדות
▪  ▪  ▪

"אלו ששילחו את בני לפיגוע התאבדות אינם מוסריים" - כך אומרת הערב (ב', 1.11.04) סמיר עבדאללה, אמו של המחבל המתאבד משוק הכרמל לסוכנות הידיעות AP.
סמיר, בת 45, ציינה, כי "זו שגיאה לנצל נער כה צעיר שכלל אינו מבין מהן השלכותיה של פעולה כזו". "זה לא מוסרי לשלוח מישהו כה צעיר", הוסיפה, "הם היו צריכים לשגר מבוגר אשר מבין את משמעות מעשיו".
סמיר הרגישה בשבוע האחרון בשינוי שמתחולל אצל בנה. "היתה לי תחושה שעובר עליו משהו. לעיתים קרובות הוא נישק את ידי וביקש ממני להתפלל בשבילו, אך לא האמנתי שהוא יבצע פיגוע".
המחבל המתאבד עאמר אל-פאר, בן 16, יצא הבוקר את ביתו לאחר שנפרד לשלום משני הוריו. בתקופה האחרונה הוא עסק במכירת פלאפל במקום ללמוד בבית הספר, ואז גוייס לזרוע הצבאית של החזית העממית. ניתן לומר, כי אל-פאר מתאים לפרופיל של המחבל המתאבד הקלאסי: חסר השכלה, משפחה ענייה, אביו נפצע לפני שלוש שנים מירי של צה"ל ודודו נהרג.
אביו, עבד אל-רחים, בן 53, מספר, כי הבוקר העיר אותו בנו וביקש ממנו שני שקלים. "הוא נישק אותי בלחי וביד ועזב, ואז חזרתי לישון". הבוקר ב-07:00 יצא אל-פאר, בן 16, מביתו שבמחנה הפליטים עסכר בשכם, לא לפני שנפרד לשלום מאמו, בדרכו לבצע פיגוע התאבדות בישראל.
מתחילת השנה: 14 פיגועי התאבדות
הפיגוע היום בשוק הכרמל, בו נרצחו שלושה בני אדם, הוא פיגוע ההתאבדות ה-14 מאז תחילת השנה. במהלך שנת 2004 נהרגו 52 ישראלים בפיגועי התאבדות. הפיגוע האחרון בתל-אביב אירע בשדרות הר-ציון ב-11.7.04, במתווה של פיצוץ מטען.
116 מחבלים מתאבדים הצליחו לפוצץ עצמם נגד יעדים ישראליים מאז פרוץ האינתיפאדה בספטמבר 2000. בשנה האחרונה הצליחו כוחות הביטחון לסכל 123 מחבלים שהתכוונו לבצע פיגוע התאבדות בשטח ישראל. עד היום נהרגו 1,011 ישראלים בפיגועים בשטחים ובתוך הקו הירוק.
לדברי גורמי ביטחון, מאז הקמת גדר ההפרדה ישנה ירידה במספר המחבלים המתאבדים שמצליחים לחדור לשטח ישראל. ראש השב"כ, אבי דיכטר, ציין היום, כי היקף הפיגועים בשטחי הגדה ירד בשנת 2004 מ-55% ל-10%. הוא הוסיף, כי פיגועי ההתאבדות גורמים ל-65% מהקורבנות. בחודשים האחרונים נעצרו במחסומי צה"ל בגדה 64 מבוקשים, 44 מתוכם בגזרת שכם.

תאריך:  01/11/2004   |   עודכן:  01/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
בעקבות הפיגוע בשוק הכרמל, בחנו בקבוצת הכדורגל ההולנדית את האפשרות לדחות את המשחק; בעקבות התערבות שר החוץ - הקבוצה נחתה בארץ בצהריים
עומר שיקלר
כנס שדרות לחברה השני נפתח היום; ראשי הממשל והמשק יפגשו בכנס לדון במצב החברתי; הנשיא קרא להקמת ועדה ממלכתית לצמצום העוני
רנית נחום-הלוי
ההפרטה אושרה ברוב של 13 תומכים לעומת 3 מתנגדים; ההצבעה אושרה על אף שוועדי העובדים ונציגי הממשלה והאוצר לא הצליחו להגיע להבנות
נועם שרביט
הדברים נאמרו בדיון בבג"צ של האגודה לזכויות האזרח, הטוענת כי מגבלות הצבא על כניסת הפלשתינים לשטחי המטעים - אינן סבירות; בייניש: "אין מחלוקת שצה"ל צריך להקצות כוחות לשם אבטחת החקלאים הפלשתינים, אך לא ביהמ"ש יקבע את היקף הכוחות"
מחלקה ראשונה
במקום המוצב שנהרס בחודש יוני השנה בפיצוץ מנהרת הנפץ שנחפרה מתחתיו, הקים פיקוד הדרום בחודש האחרון מוצב חדש בסמוך, בעלות של כמיליון וחצי ש"ח; כך מדווח ביטאון צה"ל 'במחנה' בגיליונו האחרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il