X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך הסכימו המשרד ו-ועד מחוז דרום בלשכת עוה"ד, בפשרה שקיבלה תוקף של פס"ד; משרד התחבורה יפרסם מכרז חדש למתן שירותים משפטיים לגביית צ'קים שלא כובדו, בו תחולק הארץ לשני אזורים, ובכל אזור ייבחר זוכה אחד; המכרז החדש לא יכלול תנאי סף, לפיו על המציע להיות בעל משרד במרכז הארץ
▪  ▪  ▪

משרד התחבורה יפרסם מכרז חדש למתן שירותים משפטיים לגביית צ'קים שלא כובדו, בו תחולק הארץ לשני אזורים, ובכל אזור ייבחר זוכה אחד. המכרז החדש לא יכלול תנאי סף, לפיו על המציע להיות בעל משרד במרכז הארץ.
זו הצעת הפשרה אליה הגיעו ועד מחוז דרום של לשכת עורכי הדין ומשרד התחבורה, במסגרת הדיונים בערעור על העתירה המינהלית של הלשכה שנדחתה. בית המשפט העליון העניק לפשרה תוקף של פסק דין.
מדובר במכרז שפורסם בראשית חודש ספטמבר 2003, והשירותים הנדרשים מהמציעים (משרדי עורכי הדין) הם שירותי גבייה וביניהם איתור המושכים, פנייה למושכים, פנייה להוצאה לפועל, הפעלת אמצעי גבייה במסגרת הליכי הוצאה לפועל ואיוש עמדות מענה טלפוני.
הלשכה התנגדה לסעיף מפלה לכאורה, הקבוע במכרז, המזמין שירותים משפטיים למשרד התחבורה מעורכי דין שמיקומם בין חדרה לגדרה בלבד. הלשכה סבורה, כי יש בהגבלה זו משום פגיעה בעקרון שוויון, בחופש העיסוק, באזורים בעלי עדיפות לאומית ובאינטרס הציבור.
עתירה מינהלית שהגישה הלשכה נדחתה על-ידי שופטת בית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים, יהודית צור, שקבעה כי "מבחינה עקרונית אין מניעה לקבוע תנאי סף הקובע את מקום העסק של המציע", כל עוד התנאי הוא "ענייני וראוי".
בין יתר נימוקיה, קבעה השופטת צור, כי "מדובר בתנאי ענייני אשר נועד להקל ולהגן על ציבור החייבים... במציאות הכלכלית השוררת כיום, ההנחה כי אוכלוסיית החייבים מורכבת ברובה מאנשים קשיי יום אינה מופרכת, והרשות היתה רשאית לשקול נתון זה במסגרת מכלול השיקולים בעריכת תנאי המכרז".
באמצעות עורכי הדין חנן מלצר ותמנע פורת, ערערה הלשכה על הפסיקה לבית המשפט העליון, ובדיון שנערך בפני השופטים אליהו מצא, אדמונד לוי וסלים ג'ובראן, תמך בית המשפט באופן חד-משמעי בעמדתה של הלשכה עורכי הדין.
השופט מצא אמר, שהמכרז להתקשרות עם משרדי עורכי דין למתן שירותים משפטיים לגביית צ'קים חוזרים הוא לא סביר והתבסס על שיקולים לא נכונים. לדבריו, המכרז אינו לוקח בחשבון את האינטרסים של כלל הציבור ושל ציבור החייבים, ויש בו לאפשר למשרד עורכי דין אחד ממרכז הארץ להשתלט על הפרקטיקה של יתר המשרדים.
לאחר דיונים, גובשה כאמור הצעת פשרה שקיבלה תוקף של פסק דין, לפיה יפורסם מכרז חדש בו תחולק הארץ לשני אזורים ובכל אזור ייבחר זוכה אחד. במכרז החדש לא יכלל תנאי הסף שעמד ביסוד המחלוקת, היינו לא נקבע שעל המציע להיות בעל משרד במרכז הארץ.
גורמים בלשכת עורכי הדין ברכו על עמדתו של בית המשפט העליון, שבבסיסה נשקלו עקרון השוויון וחופש העיסוק, והסכימו שפסק הדין מהווה תמרור עצור מפני פרסום מכרזים מפלים.
עע"ם 11306/03 לשכת עורכי הדין - ועד מחוז דרום נ' מדינת ישראל - משרד התחבורה

תאריך:  01/11/2004   |   עודכן:  01/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קריות באינטרנט
בשיחה עם 'רדיו חיפה' אמר חבר מועצת עיריית קריית ביאליק שנדקר בסוף השבוע, כי הוא מרגיש טוב ואינו חושש לחייו
קריות באינטרנט
בית המשפט בקרית ביאליק לא הרשיע בפלילים גבר מהקריות שהואשם ואף הודה בשימוש באלימות כנגד אישתו
נועם שרביט
כך נטען בעתירה מינהלית שהגיש מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים, מכוח חוק חופש המידע; המרכז טוען: בשנה שעברה קיבלנו בתוך 9 ימים את אותו מידע בדיוק, ואילו השנה האוצר מפנה אותנו ל-13 משרדי ממשלה שונים כדי ללקט את הנתונים
נועם שרביט
השופטים הוציאו צו ביניים האוסר על ועדת החקירה לגבולות שבין עיריות ת"א ורמת השרון להתכנס; המדינה תנמק בתוך 45 יום מדוע לא תפוזר הוועדה, נוכח טענות עיריית רמת השרון בנוגע לאופן הקמת הוועדה, לרבות אי-קיום הליך של שימוע טענותיה בנושא
גל ברגר
כך אומרת אמו של המחבל המתאבד משוק הכרמל; אביו של המחבל: "הוא ביקש ממני שני שקלים ואז יצא את הבית"; בתקופה האחרונה עסק המחבל במכירת פלאפל והפסיק את לימודיו; בשנה האחרונה נעצרו 123 מחבלים שהתכוונו לבצע פיגוע התאבדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il