X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הדיון במליאת הכנסת בנושא חוק פינוי-פיצוי הופסק לפחות 3 פעמים כדי שמישהו מהשרים ייאות להגיע ולהשיב על שאלות; ח"כ יאסינוב הגיש קובלנה לוועדת האתיקה ומבקש דיון בנושא בוועדת הכנסת; יו"ר ועדת האתיקה: בסמכותו של יו"ר הכנסת לנעול את הישיבה
▪  ▪  ▪
יאסינוב,מזלזלים בי

אלדד, הסמכות בידי יו"ר הכנסת

בושה וביזיון בדיון בכנסת בנושא חוק פינוי-פיצוי שנכנס הבוקר (ג', 2.11.04) ליומו השני. הדיון צפוי להימשך עד יום ד' השבוע, לצורך אישורו בקריאה ראשונה בכנסת של החוק.
הדיון נפתח בהיעדרו הבולט של שר האוצר, בנימין נתניהו, שהיה אמור לפתוח את הדיון ולהציגו בפני חברי הכנסת והשרים. נתניהו הגיע אתמול ארצה, לאחר שהייה בת מספר ימים בניו-יורק, אך לא הגיע אל הדיון.
את מקומו של נתניהו תפס השר במשרד האוצר לשעבר, ח"כ מאיר שטרית, שמיד לאחר פתיחת הדיון עזב את אולם המליאה. בזה אחר זה פקדו את דוכן הנואמים במליאה חברי כנסת, כל אחד בתורו נאם, הביע דעה או הודיע הודעה, אך להפנות שאלה, לא יכלו חברי הכנסת. זאת משום שבאולם המליאה בכנסת, הדנה באחד החוקים החשובים ביותר שיזכרו בהיסטוריה - בגורלם של עשרות אלפי יהודים שנגזר עליהם לפנות מקום מושבם, נכחו בסך הכל שלושה חברי כנסת, ללא שרים או סגני שרים.
עקב כך, יו"ר הכנסת וממלאי מקומו נאלצו להפסיק את הדיון לפחות שלוש פעמים במהלך היום. תקנון הכנסת מחייב, כי בכל דיון המתקיים במליאת הכנסת חייב להיות נוכח שר או סגן שר שייאות להשיב לשאלות חברי הכנסת המופנות אליו. הדבר לא קרה במקרה זה.
לאור הדבר, החליט ח"כ יגאל יאסינוב (שינוי) להעביר קובלנה לוועדת האתיקה של הכנסת ומכתב לוועדת הכנסת כדי שאלו ידונו בנושא זה ואף ישקלו להקפיא את הדיון, או לחייב את השרים להיות נוכחים. ח"כ יאסינוב מציין במכתבו, כי דיון המליאה הופסק לפחות 3 פעמים, כאמור, תוך המתנה ארוכה לחידושו, עד שמי מחברי הכנסת המייצגים את הממשלה יואילו להתייצב במליאה.
ח"כ יאסינוב כותב במכתבו: "מדובר בהתנהלות שפוגעת בכבודה של כנסת ישראל, המדגימה את אוזלת ידה של הממשלה, שלא הצליחה להעמיד ולו נציג אחד תורן. שלא לדברי על הזילזול בחברי הכנסת, אשר מוצאים את עצמם נואמים מול שולחן ממשלה ריק - וכל זאת בהתאם לסדר יום שנקבע לבקשת הממשלה, ובעניין חוק שהוצע על-ידי הממשלה".
ח"כ יאסינוב, אשר התנגד בתחילה להצביע בעד חוק ההינתקות, מוסיף ומגלה ל-Nfc כי סגן השר יעקב אדרי שפקד את אולם המליאה לדקות ספורות הודיע מיד אחר כך, "יש לי פגישות" ויצא. כמוהו נהגו שרים נוספים. "בשביל מי נפתח הדיון", מוחה ח"כ יאסינוב, "הרי זה ברור שגם את הפרוטוקולים הם לא קוראים, את הדיונים הם לא שומעים, אז עבור מה כל זה?".
"אני אגיד את האמת, גם לי לא מתאים לבוא להצבעה על החוק, למה שאבוא? הרי אני התנגדתי לחוק ההינתקות. אני לא מחוייב למשמעת קואליציונית של הממשלה, אלא רק למשמעת סיעתית, לכן למה שאגיע להצבעה? אני חושב שמזלזלים בי ואני מצביע גם על חברי המפלגה שלי - מישהו מהם היה צריך להיות שם. במהלך הדיון הפנתי שאלה, אך לא היה מי שישיב. עד ששאלה זו לא תוסדר יהיה לי קשה להצביע בעד החוק".
יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, ח"כ אריה אלדד מהאיחוד הלאומי המתנגד נחרצות לאישור חוק ההינתקות, כמו-גם לחוק פינוי-פיצוי, מגיב ל-Nfc ואומר: "יש לנעול את הדיון מיד". עם זאת, מתוקף היותו יו"ר ועדת האתיקה, מסביר ח"כ אלדד, כי על אף הקובלנה שהוגשה אליו, אין זה בסמכותו לדון בנושא.
לדבריו, "לא יכול להיות שתתקיים ישיבת כנסת ללא נוכחות של שר, או סגן שר. זה דבר המוגדר בתקנון הכנסת, יש תקנות לפעולתה התקינה של מליאה. עם זאת, זוהי סמכותו של יו"ר הכנסת לדון בנושא זה ולנעול את הישיבה, או לקרוא לנציג הממשלה ולהורות לפתוח את הדיון למחרת.
ועדת האתיקה עצמה עוסקת בחברי כנסת כחברי כנסת, ולא מתוקף תפקידם כשרי ממשלה. נושא זה אינו כפוף לתקנון ועדת האתיקה של הכנסת. "ברגע שתגיע לידינו הקובלנה, נצטרך לקיים ישיבה ולדון בה. נכון לשעה זו, לא קיבלתי דבר", אמר ח"כ אלדד.

תאריך:  02/11/2004   |   עודכן:  02/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קריות באינטרנט
תושב חיפה נתפס מבצע עבירת תנועה ובבדיקת רשיונותיו הופתעו השוטרים לגלות כי תוקף רשיונו פג לפני 17 שנים
יבגני זרובינסקי
סגן ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, מאיים בפניה לבג"ץ, לאחר שבית העלמין תל רגב ממשיך לגבות אגרת יסודות למצבה ממשפחות נפטרים בסכום של 450 שקלים
רנית נחום-הלוי
את ההצעה העלה ח"כ ניסים דהן; לדעתו, בכל מכירת מיכל משקה יעביר היצרן לתאגיד האיסוף היטל הנמוך מהפקדון הנגבה כיום והצרכן לא ישא כלל בעול הפיקדון; בעוד שבועיים תכריע ועדת הכלכלה בסוגייה
עומר שיקלר
ועדת החינוך, התרבות והספורט דנה היום בנושא האלימות בבתי הספר; עוד נמסר כי יש עליה של 20% במקרי האלימות מהשנה שעברה; הועדה קראה לאמצעי התקשורת להימנע משידור מסרים אלימים
מחלקה ראשונה
בית הדין האזורי לעבודה הרשיע את בעלי המסעדה במסגרת הסדר טיעון, בהעסקת שני עובדים זרים שלא כדין ובלא חוזה עבודה בכתב; היועץ המשפטי של משרד התמ"ת: המאבק בעובדים הזרים משפר משמעותית את שיעור התעסוקה של ישראלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il