X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחקר חדש מעלה, כי בכי מתמיד, שאינו ניתן לשליטה, הוא סמן מצויין לסיכון התפתחות קוגנטיבי בעתיד; הורים אינם צריכים להתייחס כמובן מאליו לבכיו של התינוק
▪  ▪  ▪

תינוקות בריאים מעל גיל שלושה חודשים שבוכים ללא הרף מסיבה שאינה נראית לעין נמצאים בסיכון למנת משכל נמוכה ובעיות התנהגותיות בשנות הילדות, כך עולה ממחקר חדש.
בכי מתמיד, שאינו ניתן לשליטה, הוא סמן מצויין לסיכון הפוטנציאלי, כך לדברי החוקרים מהמוסד הלאומי לבריאות במרילנד שבארה"ב. להמלצתם, הורים אינם צריכים להתייחס כמובן מאליו לבכיו של התינוק כאילו הוא נובע מבעיות של הקיבה והמעיים כמו צרבת או עווית מעיים אלא לפנות לרופא הילדים שלהם.
בגילאים צעירים יותר, בכי מתמשך בקרב תינוקות בריאים מאפיין בדרך כלל 'עווית מעיים של תינוקות' - מצב שכיח המשפיע על כ-40% מהתינוקות, על-פי דיווחים רבים. למרות שהבכי המתמשך גורם לתחושה של לחץ ומתח אצל האמהות או מי שמטפל בתינוק, עווית מעיים או כאב בטן - לעיתים נדירות נמשכים יותר מ-12 שבועות ולא ידוע כי הוא משפיע על התפתחותו של המוח לטווח הרחוק.
טרם ידוע האם הדבר נכון לגבי בכי הנמשך מעבר לגיל הקשור בדרך כלל לעווית המעיים של תינוקות. צוות של חוקרים גילה כי בכי לא מוסבר זה הנמשך ששה חודשים נמצא קשור לפעלתנות יתר מאוחר יותר אצל ילדים בגיל 10. הם חקרו האם בכי מתמשך זה יכול להיות קשור גם להתפתחות קוגנטיבית חריגה.
מעקב נעשה אחר 561 נשים במהלך הטרימסטר השני של ההריון. אחר ילדיהם נעשה מעקב עד גיל 5, עם הערכות תקופתיות במהלך תקופת הינקות ולאחר מכן.
בהערכה שנעשתה בגיל שישה שבועות, 63 נשים - אף אחת מהן לא סבלה מחרדה של אם לתינוק ראשון - דיווחו כי בנם סובל מעווית המעיים, או מבכי יומי לא מוסבר שאינו בשליטה שנמשך שבועיים או יותר. אצל 15 מתינוקות אלו נמצאה התנהגות דומה בגיל 13 שבועות.
בכי ממושך זה, לאחר השלב המאופיין בעווית המעיים, נמצא קשור עם תוצאות נמוכות במבחנים של התפתחות קוגנטיבית הן בגיל הינקות והן בגיל חמש.
הנתונים דווחו בעיתון "מחלות ילדות".
בגיל שישה חודשים לדוגמא, תנוקות שסבלו מבכי מתמשך הגיעו לתוצאות נמוכות יותר במבחנים לבדיקת מנת משכל בהשוואה לקבוצה מקבילה שלא הראתה סימנים של עווית המעיים בשום גיל, ונמוכות יותר מאשר אלו שתסמיני עווית המעיים לא נמשכו מעבר לשלושה חודשים.
בגיל 5, 'הבכיינים' הציגו ביצועים ורבליים נמוכים יותר וכן מנת משכל נמוכה יותר מאשר הקבוצות האחרות, כמו-כן הראו ביצועים גרועים במבחנים המודדים קורדינציה בין העין ליד. ילדים אלו נטו יותר להיות היפראקטיביים ולסבול מבעיות משמעת יותר מאשר האחרים.
אף אחד מהתינוקות שסבלו מבכי מתמשך לא סבל מבעיות מוחיות רציניות שגרמו להם להיות בסיכון גבוה לבעיות התפתחותיות. כמו כן הסביבה הביתית של תינוקות אלו לא היתה שונה בהרבה מאחרות.
"הממצאים מצביעים על כך כי בכי מתמשך יכול להוות סמן להתפתחות קוגנטיבית פגועה בשנים מאוחרות יותר", סיכמו החוקרים.

תאריך:  02/11/2004   |   עודכן:  02/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
המשטרה מאבטחת בכוחות מתוגברים מקומות הומי אדם וצירי תנועה ראשיים בגוש דן; מנהרה להברחת אמל"ח אותרה בגבול ישראל-מצרים ופוצצה באופן מבוקר; בשכם חוסל אמש "ראש הקסבה" - בכיר בגדודי חללי אל-אקצה ששילח בחודש מרס את הילדים המתאבדים למחסומי צה"ל בכניסה לעיר
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
חוטפיו רצחו אותו לאחר שממשלת יפן סירבה להיכנע לדרישותיהם, ולהוציא את כוחותיה מעירק
יפעת גדות
האגודה לסוכרת נעורים מציינת את יום הסוכרת הבינלאומי; בהפנינג יוקמו במות בידור לילדים חולי סוכרת נעורים ויערכו משחקים
הדר פרבר
שיטת הבחירות האמריקנית של "לזכות בכל הקופה" מצריכה 270 קולות אלקטורלים כדי להיבחר לנשיא ארה"ב; כל השלבים בדרך לפסגה
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
קרי: "הנשיא הזה מיהר למלחמה ללא תוכנית לזכות בשלום, ואנחנו צריכים מפקד אחראי שיודע כיצד לעשות את העבודה"; בוש: "נשיא חייב להוביל עם מטרה ברורה... ולא לזוז לפי משב הרוח"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il