X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך ממליץ הפרקליט הצבאי הראשי בחוות דעת שהוציא אמש, שנה וחצי לאחר התקרית הקשה; סג"מ יואב דורון ויהודה בן יוסף נהרגו מאש חיילי יחידת מגלן ומסוק של צה"ל, לאחר שנחשדו כמחבלים; עוד ממליץ הפצ"ר: לעכב קידומו בדרגה של מח"ט יהודה עד שנת 2009
▪  ▪  ▪

הפרקליט הצבאי הראשי (פצ"ר), תת-אלוף אבי מנדלבליט, החליט אמש (ב', 1.11.04) שלא להמליץ על העמדתם לדין של מי מהמעורבים להרג המאבטחים הישראלים מדרום להתנחלות פני-חבר, דרומית-מזרחית לחברון, במרס אשתקד.
ב-13 במרס 2003 נהרגו שני מאבטחי המאחז מדרום להתנחלות - סגן-משנה יואב דורון ז"ל (שהיה בחופשה מצה"ל), בן 23 מירושלים, ויהודה בן יוסף ז"ל, בן 22 ממעלה אדומים, מירי בשוגג של חיילי יחידת "מגלן" ומסוק של חיל האוויר, בעקבות הערכה מוטעית לפיה מדובר במחבלים חמושים.
לפי אלוף פיקוד המרכז, האלוף משה קפלינסקי, חיילי יחידת "מגלן" אשר היו אותה עת במארב ללכידת שני מבוקשים שעשו דרכם לפיגוע ירי, כלל לא עודכנו על-ידי חטיבת חברון בדבר הימצאותו של מאחז מאוייש באזור.
לאחר בחינת ממצאי התחקירים הצבאיים, לרבת חקירת המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) שיזם סגן הפצ"ר דאז, הגיע הפרקליט הצבאי הראשי למסקנה, כי האפיק הנכון לטיפול בכשלים שהתגלו במהלך האירוע הוא האפיק הפיקודי. קרי, הסתפקות במתן הערות פיקודיות למעורבים, מבלי להעמיד מי מהם לדין.
עוד בטרם הושלמו התחקירים, סיימו את תפקידיהם שניים מהמעורבים בפרשה - מפקד הפלוגה מיחידת "מגלן" (על-פי החלטת מפקד האוגדה האחראית על האוגדה, תת-אלוף טל רוסו) וכן קצין המודיעין של החטיבה המרחבית חברון. כמו כן, ניתנו הערות פיקודיות למפקד אוגדת יהודה, תת-אלוף עמוס בן אברהם, מפקד החטיבה המרחבית יהודה, אלוף משנה חגי מרדכי, ומפקד יחידת "מגלן", סגן אלוף דני.
הרמטכ"ל, רב-אלוף משה יעלון, הורה בשעתו כי המח"ט אל"מ חגי מרדכי, לא ימונה לתפקיד מח"ט צנחנים (מח"ט 35) אליו אמור היה להתמנות בקיץ אשתקד. ואולם, באחרונה סוכם כי מרדכי ימונה לתפקיד בשנה הבאה. הפצ"ר ממליץ עם זאת, שקידומו בדרגה יעוכב עד שנת 2009.
עוד ממליץ הפרקליט הצבאי הראשי לבחון נקיטת צעדים פיקודיים כנגד קצין האג"ם החטיבתי ומפקד הפלוגה הגזרתית. באשר לסגן מפקד החטיבה, סא"ל רזי קפלינסקי, אחיו של אלוף פיקוד המרכז, הפצ"ר אינו מוצא כי הלה התרשל בתפקידו. הוא המליץ, לשם מניעת מראית עין, כי הליך ההערה הפיקודית עליו הורה הרמטכ"ל לא ייערך על-ידי האלוף קפלינסקי, לאור הקרבה המשפחתית.

תאריך:  02/11/2004   |   עודכן:  02/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
סיפורים אנושיים מתגבשים לידי אמירה חברתית: נשים בחברה הערבית - על יזמות יוצאת דופן אך גם על מעמד אישה ערביה בתהליך גירושין; מיעוטים בישראל - על מחאה אתיופית דרך מוסיקת ראפ לצד "משטרת ההגירה" והפועלים הזרים; קבלת האחר - אסיר משוחרר ואנשים נמוכים
גלית יצחק
היחידה לחקירות בינלאומיות ערכה הבוקר פשיטה בבתים, מחסנים וחנויות; בין השלל הנוסף שנתפס: מטבעות עתיקים, ספרי תורה נושנים וחנוכיות; שוטרי היחידה עצרו חשוד ועיכבו לחקירה 6 נוספים
יפעת גדות
ד"ר חיים ויצמן קשר קשרים עם מדינאים בריטיים ולאחר שממשלת בריטניה השתכנעה כי תמיכה בציונות עשויה לסייע לה, שיגר שר החוץ הבריטי מכתב ללורד ג'ימס רוטשילד; "ממשלת הוד מלכותו רואה בעין יפה הקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל"
אורלי ממן
ברבע השלישי של השנה חלה האטה בקצב צמיחת תפוקת התעשיה, האטה בקצב גידול היצוא והאטה בקצב קליטת העובדים; מנגד, חלה האצה במכירות לשוק המקומי
מיכאל דבורין
כך מסר זאב דיבסק, מרכז בטיחות באגף הפיקוח על העבודה בתמ"ת; מטרת המבצע: הגברת המודעות לסיכונים הרבים הטמונים בביצוע עבודה בגובה, תוך הפנייה ודרישה לקיום השתלמויות והכשרות מתאימות כך שכל עובד יבצע עבודות אלה באופן נכון ובטוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il