X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך לדברי ראש אמ"ן, בדיון בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת; לדבריו, ברשות יטילו לחץ שינוהל גם במישור הבינלאומי לקיים דו שיח בנושא ההינתקות; בין היתר ידרשו הפלשתינים לשחרר עצורים
▪  ▪  ▪

הערכת אמ"ן היא, כי לאחר מותו של יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, יציגו הפלשתינים פרטנר לשיחות ויוטל לחץ על ישראל לקבלו. לחץ זה יופעל באמצעות האו"ם, וגורמים בינלאומים.
כך לדברי ראש אמ"ן, האלוף אהרון (זאבי) פרקש בדיון שהתקיים בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת. "יהיה לחץ על ישראל לקיים דו שיח בנוגע לתוכנית ההינתקות", אמר פרקש.
בכוונת הפלשתינים גם להפעיל לחץ במישור האזרחי וידרשו לשחרר עצורים. כמו-כן, יעשה ניסיון לחדש את ההודנא (הפסקת האש) עם תנועת החמאס. "הפלשתינים יציגו את בקשתם לשחרר עצורים, כאילו הם בונים גוף בר-שיח, ויבקשו תשומות מישראל. מטרת הפסקת האש היא ליצור תחושת אחריות לאומית", אמר האלוף פרקש.
ראש אמ"ן מציין, כי קהילת המודיעין בישראל אינה רואה מצב שהחמאס ישנה את מדיניותו, גם יום לאחר מות ערפאת, עם זאת התנועה תסכים לקחת חלק מההבנות שיוולדו ברשות, כחלק מהאינטרס הלאומי. לדבריו, "החמאס רואה בדאגה את הסתלקות ערפאת. על-פי הערכה, הארגון ימתין לעיצוב הזרם הלאומי ויגלה אחריות לאומית. החמאס נתפס היום כ"חוליה החלשה", הנהגתו פחות מגובשת, אך עדיין מספיק חזק כדי שיתחסו אליו".
הסתלקות ערפאת - אירוע טראומתי לכל הגורמים ברשות
הסתלקות ערפאת, כך מעריכים באמ"ן, הינו "אירוע מחולל בעל השלכות היסטוריות בראיה הפלשתינית. לכן, הערכה היא, כי המעבר להנהגה חדשה, יהווה אירוע טראומתי, פוטנציאל לרעידת אדמה על כל מרכיביה, ולכן יתבצע באופן מדורג וזהיר", כך לדברי האלוף פרקש. באמ"ן מדגישים עוד, כי הטרור, לאחר מות הראיס, יימשך והמוטיבציה לבצע פיגועים רק תלך ותגבר.
ערפאת, מנגד, לא מתכוון להקל על ההנהגה העתידית, והוא ימשיך לדחות כל בקשה לייפות כוח לגורם אחר. כך קרה, מספר האלוף פרקש, שזמן קצר לאחר שאובחנה בעיה במצב בריאותו של ערפאת הגיעו למפקדתו שברמאללה, אבו מאזן - מספר 2 של הוועדה הפועל של אש"ף ואבו עלא, ושיגרו דרישה ברורה להעביר אליהם את סמכויות ההנהגה. פנייתם נדחתה על הסף.
בתקופה זו, המכונה על-ידי אמ"ן, "תקופת הדמדומים" - קיימת חשיבות מכרעת לסובבים את ערפאת. גורמים אלו, הבהיר פרקש, מנסים לצטט את יו"ר הרשות. "הוא לא אמר את כל הדברים שנשמעו, יש בהחלט משחקי כוח בקרב המעגל הקרוב אליו, וזאת כדי להיערך בתקופה שאחרי".

תאריך:  02/11/2004   |   עודכן:  02/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
אמר את הדברים במהלך שיחת עידכון עם הרמטכ"ל; הוא הוסיף כי שפיכות הדמים לא תסייע לפלשתינים להשיג את מטרותיהם
מירב לוי
כמנהל אקדמי למכללה מונה פרופ' מיכאל פרי, מומחה לשיווק ולקמעונאות; המכללה הוקמה בשיתוף המרכז למקצועות הניהול, מכללת רעננה ומכללה רחובות; הקורס הראשון יחל בחודש דצמבר 2004
מירב לוי
הזכיה היא לתקופה של שלוש שנים; לפני מספר חודשים זכה ארקיע במכרז להטסת חיילים לשדה התעופה רמון
אורלי ממן
הריבית המירבית בשוק האפור עומדת על 17.5%
מירב לוי
הבקשה הוגשה בעקבות הודעת המועצה להשכלה גבוהה על לימודים לתואר שני במכללות; נשיא שנקר: התחום חשוב לכלכלת המדינה ותעשיות רבות עוסקות בו ומייצרות ומייצאות מוצרים לשימוש בייתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il