72% מהחברות בתחומי המסחר והשירותים מדווחות על עלייה בהיקף המכירות בשנת 2004 לעומת שנת 2003. 12% מהחברות מסרו כי לא חל שינוי בהיקף המכירות ו-16% מסרו כי בשנת 2004 חלה ירידה במכירות. כך עולה מסקר שערך אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר בקרב כ-150 חברות מייצגות בתחום ענפי המסחר והשירותים, אשר בחן את הפעילות הכלכלית עד כה בשנת 2004 ואת הציפיות הכלכליות לשנת 2005.
בסקר השתתפו חברות מתחומי החשמל והאלקטרוניקה, הלבשה והנעלה, מזון ומשקאות, רכב, בנייה, דפוס, פרסום כוח אדם, טקסטיל, היי-טק, פלסטיק ונייר, תרופות, שוק הון, ציוד רפואי ומכשירי כתיבה.
לגבי מכירותיהן בשוק המקומי, 55% מהחברות מדווחות כי בשנת 2004 חל שיפור במכירות בשוק המקומי,26% מדווחות כי לא חל שינוי ו-19% מדווחות על ירידה במכירות.
לגבי מספר המועסקים, רק 35% מהחברות דיווחו כי בשנת 2004 חלה עלייה במספר המועסקים. זאת בהשוואה ל-40% מהחברות שדיווחו כי לא חל שינוי במספר המועסקים בשנת 2004. 25% מהמשתתפים בסקר צופים כי בסיום שנת 2004 תחול ירידה בהיקף המועסקים שלהם.
30% מהחברות דיווחו על עלייה בהשקעות, לעומת כ-50% שדיווחו על יציבות בשנה הנוכחית.
לגבי תחושת הביטחון העסקי של החברות במהלך שנת 2004, רק 42%מהחברות ציינו כי תחושתם לגבי המצב הכלכלי הייתה חיובית, זאת לעומת 30% דיווחו על תחושת חוסר יציבות וקשיים כלכליים.
57% מהחברות צופות כי בשנת 2005 תחושת הביטחון העסקי תהיה חיובית. תחושה זו באה לידי ביטוי בציפיותיהם של החברות לעניין מכירותיהם בשנת 2005: 75% מהחברות צופות כי רמת המכירות תעלה, כמו כן 50% מהחברות צפויות להגדיל את השקעותיהם בשנה הבאה. 71% מהחברות המייצאות צופות כי בשנת 2005 יהיה גידול בייצוא.