X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר נשיא אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' משה קוה בערב עיון לרגל פרסום הספר "זהות כפולה", הדן במתח בין ארציות לרוחנית בעולם היהודי; בין המשתתפים גם הסופר א.ב. יהושע ופרופ' אבי רביצקי מהאוניברסיטה העברית, שנחלקו בעמדותיהם בוויכוח הדתי-לאומי
▪  ▪  ▪

"קריאת הרבנים לחיילי ההסדר לסרב פקודה, היא קריאה לפירוקה של הציונות הדתית שידעה תמיד לחבר ולא לפרק, ללא התייחסות לוויכוח הפוליטי על שאלת ההינתקות, עלינו להתנגד לה בתקיפות". כך אמר נשיא אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' משה קוה בערב עיון לרגל צאת ספרה החדש של פרופ' אלה בלפר מהמחלקה למדעי המדינה העוסק בנושא המתח שבין ארציות לרוחניות בעולם היהודי.
"אותה קריאה מטילה נטל מוסרי בלתי נסבל על החייל הדתי והיענות לה תהווה קריאת תיגר על מהותה של הציונות הדתית", הוסיף פרופ' קוה.
בהתייחסו לספרה של פרופ' בלפר ולזהותו הכפולה של העם היהודי, הוסיף פרופ' קוה, כי דווקא חיבור זה, שמחבר בין הרוחניות והארציות הם הבסיסי לקיומה של מדינה יהודית ודמוקרטית והוא זה שסייע לשמר את העם היהודי במשך אלפי שנים.
הסופר הפרופ' א.ב. יהושע הסכים עם פרופ' קוה וטען שזהותו הכפולה של העם היהודי תרמה להישרדותו ואף הפכה כמעט לאידיאל בעיני היהודים. "התלבטותו של העם היהודי בסוגיית הזהות נמשכת כבר 3,000 שנים, וכיום, בדור הכמה לדת, ללא מחויבות ללאום, ראוי לבחון בזהירות רבה פירוד בין הפן הדתי לפן הלאומי ביהדות. דת היא עניין אמוני שלא יכול להיעצר על גבול הלאומיות".
פרופ' אבי רביצקי תקף בחריפות את גישתו של יהושע וטען, כי הפרדת הדת מהלאום ביהדות היא עמדתם של ח"כ עזמי בשארה ואלו שאינם רואים הצדקה לקיומה של מדינת ישראל.
פרופ' רביצקי הוסיף ומתח ביקורת על הצעתו של הד"ר יוסי ביילין בעניין הגיור החילוני, בטענה כי בעולם החילוני האזרחי הדרך להצטרף לקבוצה לאומית היא על-ידי התאזרחות ולא "התלאמות", כפי שהציע ביילין באמצעות הגיור המיוחד.
"הדיון בין הארציות לרוחניות ביהדות הוא תיאולוגי ולא פוליטי, והוא יורד לשורשי העם היהודי", הוסיף פרופ' רביצקי. "יש להיזהר, ובמיוחד בימים אלו, שהרוחניות לא תבלע את הארציות, והרוחניות לא תבלע את הארציות".

תאריך:  03/11/2004   |   עודכן:  03/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
האירוע יתקיים במהלך תערוכת טלקום 2004 במעמד ראש הממשלה
רנית נחום-הלוי
החוק אושר ברוב של 64 תומכים, 44 מתנגדים ו-9 נמנעים; ח"כ טיבי: למתנחלים לא מגיע שום פיצוי; ח"כ הנדל: שרון הפך היום למנהיג השמאל הקיצוני; בג"צ דחה את העתירה שהגיש ח"כ אריאל נגד אישור החוק
יפעת גדות
מזותליומה ממאירה הינה סוג נדיר של סרטן המופיע במזוטליום, שהוא הקרום המצפה איברים פנימיים; חשיפה לאסבסט מהווה סיכון עיקרי להתפתחות הגידול; התרופה תהיה זמינה באופן מסחרי בתחילת שנה הבאה
מירב לוי
עלות ההתקשרות הכוללת כ-13 מיליון ש"ח; כל חברה תבצע עבודות בהיקף של 50% מהעלות הכוללת
גל ברגר
העיתון "אל-ווטן" הסעודי: ערפאת סירב לחתום על הצהרה להעביר את סמכויותיו לאבו מאזן ואבו עלא; "א-שרק אל-אווסט": דחלאן וראשיד אינם מורשים לבקר את ערפאת - הגיעו בכוחות עצמם לפריז; "ערפאת טלפן לאבו עלא והודיע: אני חוזר בקרוב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il