X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עוד מקרה של 'רפואה שחורה' בבית חולים ממשלתי?

גינקולוג בכיר מתל השומר חשוד בקבלת שוחד ממטופלות

פרופ' מרדכי גולדנברג, מנהל יחידת אישפוז יום באגף נשים ויולדות, חשוד שגבה אלפי דולרים תמורת ביצוע טיפולים וניתוחים, תוך שימוש במתקני ביה"ח; הוא אף חשוד כי הקדים תורים למטופלות שלו; החקירה נפתחה בעקבות מכתב אנונימי, בו נטען כי "היחידה לאישפוז יום הפכה למחלקה חצי פרטית שלו"; הוא נחקר ושוחרר בערבות
▪  ▪  ▪

פרופ' מרדכי גולדנברג, גינקולוג בכיר ומנהל יחידת אישפוז יום באגף נשים ויולדות של בית החולים שיבא בתל השומר, נחקר היום (ד', 3.11.04) במפלג ההונאה במשטרת תל אביב.
על-פי החשד, ביצע פרופ' גולדנברג טיפולים פרטיים במטופלות שונות במסגרת בית החולים ותוך שימוש במתקניו וגבה אלפי דולרים תמורת ביצוע טיפולים וניתוחים. הוא אף חשוד, כי הקדים תורים ונתן עדיפות למטופלות הפרטיות שלו. המשטרה סבורה, כי העבירות בוצעו במשך מספר שנים.
העבירות המיוחסות לו הן שוחד, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות וזיוף. בתום חקירתו, הוא שוחרר בערבות. בעבר, הכחיש פרופ' גולדנברג את החשדות המיוחסים לו.
מנהל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין, אמר בתגובה, כי ביה"ח כבר התלונן על המעשים הללו במשטרה. הוא הביע צער, והוסיף כי הוא מקווה שיתברר כי פרופ' גולדנברג לא עשה את המעשים המיוחסים לו.
החקירה נפתחה בעקבות מכתב אנונימי שנשלח בחודש יולי 2003 לסגן מנהל בית החולים, עליו היה חתום "צוות אשפוז יום" במחלקת נשים ויולדות, בו פורטו שמותיהן של 22 נשים מהן נטל לכאורה הגינקולוג הבכיר שוחד, כשניהל "רפואה שחורה" בין כתלי בית החולים.
המכתב האנונימי:
היחידה לאישפוז יום הפכה למחלקה חצי פרטית שלו
בין היתר, נטען במכתב: "מזה מספר שנים, אנחנו - הרופאים הגינקולוגים, המרדימים והצוות הסיעודי במחלקת אישפוז יום - עדים לרפואה שחורה המתנהלת סביבנו על-ידי מנהל מחלקת אישפוז יום, פרופ' גולדנברג".
"זמן רב הבלגנו", נאמר עוד במכתב, "ואולם הרפואה השחורה המתנהלת במסדרונות המחלקה על-ידו עוברת כל גבול. הוא מבצע פעולות כגון גרידות ומקבל עבור חלק גדול מהפעולות תשלום במזומן על-ידי החולות. הגיעו הדברים לידי כך, שרוב הניתוחים המבוצעים על-ידו מבוצעים בתשלום ואת המקרים האחרים שאין משלמים עליהם, 'מותר' לנו - שאר צוות הרופאים - לנתח".
"קשה לנו להמשיך ולראות כיצד 'מתלכלכת' הרפואה הציבורית במחלקתנו. קשה לנו לראות כיצד נוהג פרופ' גולדנברג ועושה במחלקה כבתוך שלו ומנצל את המערכת הציבורית לתועלתו הפרטית, כשכספים מועברים אליו ב'שחור' על-ידי נשים שניתח... היחידה לאישפוז יום הפכה למחלקה חצי פרטית של גולדנברג".
סגן מנהל בית החולים, אליו נשלח המכתב, העבירו לבדיקת המשטרה ונציבות שירות המדינה, שפתחו בבדיקת הטענות.

תאריך:  03/11/2004   |   עודכן:  03/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
האזרח הלבנוני ששימש קלף מיקוח עבור רון ארד, עד ששוחרר לאחרונה בעסקת השבויים, תובע 6 מיליון ש"ח מהמדינה בגין התעללות ואונס שעבר לטענתו בכלא; המדינה: הוא חזר לפעול בחיזבאללה, ולא ייתכן שאם יזכה בטעות בתביעה, המדינה תעביר לחיזבאללה כספים
הדר פרבר
הרפובליקנים: יש רק 150,000 קולות שטרם נספרו; הדמוקרטים: יש 250,000 קולות
גל ברגר
"יש להתייחס להחלטת מועצת הביטחון 1559 בתבונה, באופן שלא יעמיד את האזור בסכנה", זה המסר שהעביר אמש השליט הקטרי הידוע בקשריו הטובים עם המערב לנשיא בשאר אסד; החלטה 1559 כידוע קוראת לדמשק להוציא את 14 אלף החיילים הסורים מאדמת לבנון
אלונה קורן
"הפסקת כהונתך בשעה זו תגרום זעזוע למשק - דווקא בעיצומה של ההתאוששות; לכן, המשך כהונתך כשר האוצר חשוב מעבר לכל שיקול אישי, אידיאולוגי או פוליטי אחר"
גלית יצחק
כך עולה מסקר שערכה רשת אופטיקה הלפרין; 72% מאלו שהודו כי אינם מרכיבים משקפיים בשעת הנהיגה היו גברים; אופטיקה הלפרין הציעה למשרד התחבורה לבצע בדיקות ראייה לנהגים בתחנות השירות של משרד התחבורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il