X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כ יתום: היום ברק הוא מתחשב ומקשיב יותר; ח"כ סנה,, ממתנגדי ברק: זו חוצפה ויוהרה לחזור לאחר ש-4 שנים הוא לא עשה דבר לעם ולחברה; ח"כ וילנאי המתמודד על ראשות העבודה: יש להקים מפלגה מהשכונה, מהעיר; על ראשות העבודה יתמודדו: ברק פרס, וילנאי וייתכן שגם ראש השב"כ לשעבר, איילון
▪  ▪  ▪
סנה, יהירות וחוצפה

וילנאי, להקים מפלגה מהשכונה

ביום השנה התשיעי לרצח ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין (יום ה', 4.11.04), מתכוון ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, להודיע פומבית על חזרתו לחיים הפוליטיים וכוונתו להתמודד על ראשות מפלגת העבודה.
את הודעתו ימסור ברק בפגישה עם עיתונאים. קודם לכן, מעט אחרי 10:00, נפגש ברק עם יו"ר המפלגה, שמעון פרס, בלשכתו שבתל אביב. בפגישה הודיע ברק: אני מתמודד על ראשות העבודה. הפגישה בין שני האישים נמשכה כחצי שעה. לאחריה זימן ברק פגישה סגורה עם עיתונאים.
בסוף החודש יחליט מרכז המפלגה על מועד פריימריז. לפרס וברק המתכוונים להתמודד על ראשות העבודה, מצטרפים גם יו"ר 'עם אחד' ויו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, ח"כ מתן וילנאי, וייתכן שגם ראש השב"כ לשעבר, עמי איילון.
ההערכות הן שהבחירות יתקיימו בראשית חודש פברואר 2005. מקורבי פרס מסבירים, כי ההעדפה היא לקיים פריימריז בהקדם, דבר שעשוי להעניק לו יתרון בהתמודדות מול ברק. מבחינת ברק, מועד זה הינו מוקדם מדי, אך הוא מאמין כי יצליח להתארגן.
ברק חוזר לאחר ארבע שנים בהן "ישב על הגדר". קודם לכן היה כידוע ראש ממשלה במשך קדנציה קצרה ביותר, שר הפנים, שר חוץ. ברק נפלט ממפלגתו, לאחר שנחל תבוסה קשה בבחירות מול ראש הממשלה אריאל שרון. גם מקורביו ייחסו את מפלתו לאישיותו: התנשאות, יהירות, זלזול באחרים. עתה, אומרים תומכיו, ברק של היום הוא מתחשב ומנוסה יותר.
דני יתום, תומך ברק, לאחר שויתר על עוזרתו הפרלמנטרית, דנה זיידמן, לטובת ברק, אומר היום: "היום ברק הוא אחר, מנוסה יותר ומקשיב יותר. הוא מבין בין היתר גם את החולשות שבמעשיו הקודמים. החולשות הביאו לכך שחלק מאנשיו עדיין נרתעים ממנו. אהוד ברק של היום, יותר מוכן לשמוע ולהקשיב ולהתייחס באורח רוח לאנשים שאיתם הוא נפגש".
מנגד, ישנם רבים שאינם מוכנים לקבל את ברק בראש המפלגה. ח"כ אפרים סנה: "זהו מעשה יהיר, חצוף ולא מוסרי. ארבע שנים לאחר שנכשל כראש מפלגה וממשלה הוא חוזר ביוהרה, כאילו כלום לא קרה. ובארבע שנים אלה הוא לא עשה דבר, לא "לעבודה", לא לחברה ולא למפלגה. זו יומרה לחזור להוביל כאילו לא היה כישלון. המבחן הוא, מה ש"העבודה" צריכה לעשות היום, זה ללמוד משגיאות".
גם ח"כ וילנאי, המתמודד על ראשות המפלגה, אומר כי מה שהמפלגה צריכה היום זה קהלים חדשים, מהעם. לדבריו, "אסור ללמוד על גבה של מפלגת העבודה. צריך לבנות את המפלגה מהשורש, מהשכונה והעיר ולהביא קהלים חדשים, לאמץ כל הכוחות במאמץ משותף. כראש מפלגה זה מה שאעשה". גם ח"כ חיים רמון מצטרף לקבוצת "המורדים" לכניסת ברק. רמון כבר הודיע כי יפעל בכל כוחו לסכל את שובו של ברק.
אהוד ברק, הרואה עצמו ממשיך דרכו של יצחק רבין, בוחר בעיתוי זה לחזור לפוליטיקה, זמן בו הממשלה מיטלטלת וברקע קיימים דיבורים על ממשלת אחדות. את מטה ברק מנהלים: מירב פרסי-צדוק, ששימשה כדוברת של ברק בעבר, הח"כ לשעבר ויצמן שירי, וח"כ יתום, אשר יקבל אף הוא תפקיד במטה הפריימריז של ברק.

תאריך:  04/11/2004   |   עודכן:  04/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קריות באינטרנט
ראש עיריית קרית מוצקין ורעייתו התפטרו מחברותם במרכז הליכוד ובעוד שנתיים יוכלו לקבל תפקידים שונים שעד עתה נמנעו מהם בעקבות חברותם בליכוד
גל ברגר
הידרדרות קריטית במצבו של יו"ר הרשות הפלשתינית: למרות שדחלאן הנמצא בפריז הכחיש את הדיווחים, נציגת אש"ף בפריז אישרה, כי חלה החמרה במצבו; מקורות פלשתינים מדברים עתה על הידרדרות של ממש במצבו בשעות האחרונות
רנית נחום-הלוי
ח"כ פריצקי יקבל בכנסת מעמד של סיעת יחיד; ישמור על מקומו הנוכחי במליאה מאחורי רה"מ ויקבל חדר ב"הילטון"; ח"כ פולישוק-בלוך, תצטרך "להקריב" את לשכתה; שם למפלגה חדשה? אולי שז"ל - שינוי זכרונה לברכה
גל ברגר
אבו עלא קורא לבוש לפעול ביתר שאת לקידום הסכם באזור; נביל שעת' מביע תקווה שתוסר מעל ערפאת תווית ה'פרסונה נון-גראטה'; מבחינת תנועת החמאס המשקפת את דעת הרחוב הפלשתיני, אין שוני בין בוש לקרי, וזו עסקה יותר בהצהרת בלפור המצויינת היום מאשר בבחירות בארה"ב
גל ברגר
בצה"ל ביקשו להצניע את התקרית ועל-כן לא פרסמו כל מידע בנושא מחשש לחימום הגזרה; כמו כן, בצה"ל לא יודעים להצביע על הגורם העומד מאחורי השיגור; מאז יציאת צה"ל מלבנון במאי 2000 נרשמו חמישה אירועים של נפילת קטיושות בשטח ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il