X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תימן תמשיך לשתף פעולה אך טוענת כי וושינגטון לא פועלת כדי לסיים את הסכסוך הישראלי-פלתשיני וכי המלחמה בעירק אינה מוצדקת; ירדן: יש צורך בשינוי במגמה של מדיניות וושינגטון; החמאס: או שישנה מדיניותו או שנמשיך לראות בארה"ב אויב
▪  ▪  ▪

בעולם הערבי במזה"ת הגיבו באיפוק לבחירתו מחדש של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, כשרבים חוששים כי קדנציה נוספת - ואחרונה של בוש, תגרום לנשיא לחזק את אחיזתו באזור, מתוך רצון ליישם את הרפורמות שהבטיח - בעולם הערבי ו"לעשות הסטוריה".
התגובה הרשמית המיידית הגיעה רק מצד גורמים בירדן ובתימן, אשר שיתפו פעולה עם וושינגטון במלחמה בטרור האיסלמי, למרות הסתייגותם מהמדיניות הכללית של וושינגטון.
שר החוץ של תימן, אבו באכר אל-קירבי, אמר כי תימן תמשיך לשתף פעולה עם המנצח, אך הוסיף כי "לאחר ה-11 בספטמר היתה, לצערנו, הפרה של זכויות האדם לערבים ומוסלמים באמריקה, וושינגטון לא פעלה מספיק במצב האלים בטריטוריות הפלשתיניות, אשר הוביל לזעם כלפי ממשל בוש, בנוסף למלחמה בעירק, אשר התגלתה כבלתי מוצדקת לחלוטין".
דוברת הממשלה הירדנית, עזמה כאדר, אמרה כי ארה"ב אינה יכולה להמשיך במגמה הנוכחית שלה במזה"ת. "יש צורך בשינוי במדיניות ארה"ב כלפי חידוש תהליך השלום והשגת התקדמות... אשר תציל קורבנות חפי מפשע ותסיים את מדיניות היד-הקשה של ישראל כלפי הפלשתינים".
דוברת מטעמו של יאסר ערפאת בפריס, לילה שאהיד, אמרה כי "אני חוששת כי הם (ממשל בוש) יראו את ההצבעה כאישור של המדיניות שלהם במזה"ת... אני מודאגת, כי לנשיא בוש יש ארבע שנים נוספות של אחריות על הממשל האמריקני אשר ביצע מדיניות של מלחמה יותר מאשר מדיניות של שלום (וכי) החליט להקפיא את תהליך השלום במשך ארבע שנים".
דובר החמאס, סמי אבו זוהרי, אמר עוד בטרם בחירתו של בוש: "אנחנו דוחקים בממשל האמריקני החדש (בוש או קרי) לשקול את עמדותיו בנוגע למטרה הפלשתינית ומטרות איסלמיות וערביות אחרות. עד שישקלו את המדיניות שלהם אנחנו נמשיך לראות בממשל האמריקני עוין למטרות הערביות והמוסלמיות שלנו וכשותף לאלימות נגד העם שלנו".
מוחמד עלי אבטאחי, יועץ של הנשיא האירני, מוחמד חתאמי, אמר: "לאחר הטעויות שבוש עשה במזה"ת, יש לו יותר ידע על האזור מאשר לקרי, אשר צריך זמן וכסף כדי להגיע למסקנות אליהן הגיע בוש".
חוסאם זאקי, דובר מטעם הליגה הערבית: "אם הממשל הנכנס ילמד את השיעור של הארבע שנים הקודמות, אם יבין עד כמה מרכזית השאלה הפלשתינית ליציבות המזה"ת, אם ימשיך... במחויבות לחוק הבינ"ל וימצא דרכים טובות יותר לתקשורת עם הערבים והמוסלמים באופן כללי, יהיה סיכוי רב יותר לשלום וליציבות. אם לא יעשה דברים אלה, אני חושש שהמצב יחמיר, חוסר יציבות תתפשט וכולם ישאו בתוצאות".
חנצור אל-ג'מרי, עורך העיתון אל-ווסאט בבחריין: "אנחנו רואים לפנינו עוד ארבע שנים של החלטות דוגמטיות ושיקוף של כוח אמריקני שיכול רק להגביר את פעילותם של הקיצונים באוזר. אנשים מפחדים מקרי - הם לא יודעים מי הוא. אבל לפחות הוא לא בוש".
אסאם אל-אריאן, החבר מרכזי ב"אחים המוסלמים" במצרים אמר כי "אם בוש ימשיך באותה מדיניות באזור הזה יהיו אלה זמנים קשים לערבים ולפלשתינים. הוא אדם מסוכן וכל השלטונות תחת לחץ מהמדיניות שלו... ליישם את הדרישות של ישראל".

תאריך:  04/11/2004   |   עודכן:  04/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
קק"ל ממליצה על שלושה אתרים בהם ניתן לצפות בחלמוניות: יער יתיר, יער להב ונחל בוקר
אורלי ממן
בוש יפעל לפתרון הסכסום באזור ומכאן לפיתוח כלכלי בעקבות הרגעת המצב
יפעת גדות
ערוץ טלוויזיה בריטי יפיק סרט תיעודי שיעקוב אחר גופות במהלך תהליך התפרקותן; המדענים מקווים לשפר את ידיעתם בנושא; הסרט התיעודי יצולם במיקום סודי ומאובטח ותדרש לכך הסכמתם המלאה של התורמים
יפעת גדות
סיפורה של קבוצת הכדורגל הפועל תל אביב רואה אור בספר שכתב יוסי גלס; משחקים מיוחדים, ציוני דרך בהסטוריה של הקבוצה, השירה האדומה למה אנחנו אוהבים כל כך, כדורגל ועוד
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
הדוח ממליץ כי המועצה תנקוט בפעולה מהירה וללא דיחוי, על-מנת להביא את הממשלה הסודנית ואת המורדים למלא אחר דרישות האו"ם וללחוץ על מדינות בעלות השפעה באזור - לשתף פעולה ולסייע בהבאתם של שני הצדדים לידי הסכם שלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il