X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תא"ל זכאי התפטר בעקבות פגיעה באמינותו על-רקע בדיקת פוליגרף שאימתה את החשד כי הוא זה שהדליף לעיתון 'הארץ' את דבר המחלוקת בין צה"ל לבין הממשלה לגבי המשך המבצע בג'בליה; מאחורי הקלעים מספרים בין היתר על סכסוך עמוק בין זכאי לבין אלוף הפיקוד
▪  ▪  ▪
האלוף הראל, עימות

סערה בצמרת צה"ל סביב הודעתו של מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף שמואל זכאי, על התפטרותו מתפקידו בצה"ל. הרמטכ"ל, רב אלוף משה (בוגי) יעלון, קיבל הערב (ה', 4.11.04) את ההתפטרות לאחר שנועד עם תא"ל זכאי.
הרקע להתפטרות: חשד שהתעורר לגבי זכאי כי הדליף מידע לעיתון 'הארץ' בעניין מחלוקת בין צה"ל לממשלה לגבי המשך מבצע "ימי תשובה" בצפון הרצועה, חשד שאומת בבדיקת הפוליגרף שנערכה לו באחרונה.
הרמטכ"ל הודיע לתת-אלוף זכאי כי רואה בחומרה כל העברה בלתי מוסמכת ובלתי מאושרת של מידע רגיש לכלי התקשורת. "זוהי נורמה פסולה", אמר יעלון. התפטרותו של תא"ל זכאי תיכנס לתוקפה בטווח המיידי. סגן מפקד האוגדה, אלוף משנה דוד מנחם, ימלא את מקומו בתקופה הקרובה.
מקורות צבאיים אישרו את הדברים ואמרו, כי זכאי החליט על פרישתו בטרם הסתיימה החקירה באוגדה. בקשת ההתפטרות הוגשה היום על-ידי תא"ל זכאי, הנמצא בתפקיד פחות משנה, לאלוף פיקוד הדרום, דן הראל, שאף הוא עבר בדיקת פוליגרף בפרשה.
מאחורי הקלעים יודעים לספר על חילוקי דיעות עמוקים בין תא"ל זכאי לאלוף הראל זה תקופה ארוכה, אשר באים לידי ביטוי בוויכוחים מהותיים בשאלת אופי ניהול הלחימה ברצועת עזה.
גורמי צבא אמרו ל-Nfc, כי בעוד תא"ל זכאי מנהל קו תקיף בלחימה ברצועת עזה, הוא ראה בהתערבותו של האלוף דן הראל התערבות מפריעה, בהיותו קצין תותחנים שלכאורה אינו מנוסה כלל בלחימה בשטח. הגורמים הוסיפו, כי קשה היה להתעלם מהניכור השורר בין השניים במהלך ישיבות הפיקוד בעת האחרונה.
תא"ל זכאי, "בוגר לבנון", החל את תפקידו כמפקד האוגדה בתחילת שנת 2004 וניהל למעשה את הלחימה בתשתיות הטרור ברצועה. הוא נחשב לקצין מצטיין ומוערך אשר טיפס בסולם הדרגות בצה"ל כ"מטאור". בגיל 38 הוא קיבל את דרגת התא"ל והיה לתת-אלוף הצעיר בצה"ל.
מקורביו סיפרו היום ל-Nfc, כי זכאי הוא "דמות המפקד שאחריו הולכים באש ובמים". לדברי אותם מקורבים, חיילי האוגדה ניצבים בראש מעייניו של תא"ל זכאי. כך למשל, בקרב הסמב"ציות של אוגדת עזה הטמיע זכאי את הנוהל, לפיו כל תמונת מצב נפתחת במילים 'זכאי, יש/אין נפגעים'. על היחס האנושי והחם הם מוסיפים: "ביום העצמאות האחרון הוא שלח מכתב לכל נשות קציני האוגדה מדרגת מ"פ ומעלה והודה להן על התמיכה הבלתי-מתפשרת שהן נותנות לבני זוגם".
העיתוי הבעייתי של פרישתו של תת-אלוף זכאי מתעצם לנוכח תוכנית ההינתקות העומדת בפתח.

תאריך:  04/11/2004   |   עודכן:  05/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הליכה משפרת את מצבם של הלב והריאות; מועילה לצפיפות העצם; בנוסף ליתרונות הפיסיים, הליכה יכולה גם להועיל לאלו הסובלים מלחץ וחרדה
הדר פרבר , יפעת גדות
סטודנטים שרפו אמריקנים ותמונות של הנשיא האמריקני ג'ורג' בוש לציון 25 שנה להשתלטות על שגרירות ארה"ב; מאשימים את וושינגטון כי היא מערערת על כוונותיה הטובות של אירן
אורלי ממן
החברה תנסה לגייס כ-90 מיליון ש"ח
אורלי ממן
נתוני השיא נבעו מצמיחה בשלושה תחומי פעילות: מחסני הנתונים, המערכות הפיננסיות לשירות עצמי ובמערכות הקמעונאיות
אורלי ממן
מחזור המכירות ברבעון השלישי הסתכם ב-452 מיליון דולר; ציפיות חיובית גם לרבעון הרביעי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il