X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בנק ישראל הגיש לביה"ד בקשה לצו מניעה נגד עיצומי העובדים; העילה: עיצומי העובדים גורמים לנזקים חמורים לכלכלת ישראל ולשווקים הפיננסים
▪  ▪  ▪

ביה"ד האזורי לעבודה בירושלים קורא (ה', 4.11.04) לעובדי בנק ישראל לשוב לאלתר לעבודה מלאה. בנק ישראל, באמצעות עו"ד נחום פינברג, הגיש לביה"ד בקשה למתן צו מניעה מיידי נגד העיצומים הננקטים על-ידי עובדי בנק ישראל, "תוך גרימת נזקים חמורים ביותר למשק ולמדינת ישראל".
הבקשה הוגשה על רקע הסלמה החמורה בעיצומים הננקטים על-ידי העובדים המשביתים מחלקות שונות ברחבי הבנק זה כבר תקופה ארוכה.
הנהלת הבנק טוענת כי המשך העיצומים הננקטים כיום, ולו לפרק זמן קצר ביותר עד למועד הדיון במעמד שני הצדדים, עלולה לגרום לזעזוע חמור למשק ולשיתוק המערכת הפיננסית, הכוללת את הבנקים, הגופים הפועלים בשוק ההון (קרנות פנסיה, קופות גמל, חברות ביטוח, קרנות נאמנות, בורסה וברוקרים). כתוצאה מכך תוטלנה הגבלות חריפות על היכולת לנהל את החיים הכלכליים על-ידי הממשלה, המגזר העסקי ומשקי הבית.
הנהלת בנק ישראל טוענת עוד כי השבתת הבנק המרכזי, ובעיקר של המחלקות האופרטיביות (המחלקה המוניטרית, מינהל מילוות המדינה, מחלקת מטבע חוץ, מחלקת המטבע, החשבות, טכנולוגיית המידע) תזעזע ואף תשתק את המערכת הפיננסית.
הנהלת הבנק מציינת כי המחלוקת העיקרית בגינה ננקטים העיצומים נוגעת לדרישת העובדים לקידום בדרגות וכי מדובר בסכסוך כספי גרידא. בבנק מציינים כי הפער הממוצע בבנק בשכר בין דרגה לדרגה עומד על 10%, כאשר אצל עובדים בדרגות הבכירות הפער אף מגיע ל-15%.
אי לכך, ברמות השכר הגבוהות, המאפיינות את עובדי בנק ישראל, המשמעות הכספית החודשית של תוספת דרגה נעה בין מאות שקלים בדרגה הנמוכה לבין תוספת של מעל 5,000 ש"ח בדרגה הבכירה. עמדת הבנק היא, כי בתקופה שבה שיעור האינפלציה נמוך, יש לצמצם את השיעור הכולל של הקידומים בדרגות וכן את התוספת האישית לעובד המקודם בדרגה על ידי חלוקת הפער בין דרגה לדרגה בדרך של הוספת שלבים.
לעומת זאת, נציגות העובדים דורשת אף להגדיל את שיעור הקידומים שניתן בשנה הקודמת, ומסרבת לקיים מו"מ על הוספת שלבים. מספר פעמים הציעה הנהלת הבנק לעובדים להעביר את הנושא למגשר חיצוני, כפי שהיה נהוג במחלוקות אחרות. אולם נציגות העובדים סירבה פעם אחר פעם.
עו"ד פינברג נציג הנהלת טען כי: "אין כל פרופורציה בין הצעדים בהם נוקטים העובדים, לבין "העניינים שבסכסוך" כפי שהם מופיעים בהודעה על שביתה. זכות השביתה הינה יחסית ויש לאזן אותה אל מול הנזקים שהיא גורמת ואל מול זכויות היסוד המתנגשות עימה."
"במקרה דנן מתנגשת זכות השביתה עם הנזקים הבלתי פרופורציונאליים שהיא גורמת, הפוגעים באופן בלתי סביר ובלתי מידתי באינטרס הציבורי ובקניין הציבור.", הוסיף פיינברג.
יצויין כי ענין שכר עובדי בנק ישראל נמצא במוקד ביקורת ציבורית זה כבר תקופה ארוכה נוכח המשכורות הגבוהות והחריגות המשולמות לעובדיו ותוך ביקורת נוקבת ועימות מתמשך עם הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי.

תאריך:  04/11/2004   |   עודכן:  04/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי רביץ
שני שודדים חבושים קסדות נכנסו לסניף דואר בחיפה ובאיומי סכין שדדו את הכסף שהיה במקום; המשטרה החלה בחקירת האירוע
מיכל בכר
חמישה נערים נעצרו בחשד כי תקפו גברים הומוסקסואלים בגן הזכרון בחיפה וגנבו מהם טלפונים סלולריים, ארנקים ופריטים נוספים
יבגני זרובינסקי
המשטרה עצרה צעיר תושב העיר לאחר שגנב כלי נגינה רבים מתוך בית ספר ויצ"ו לאמנויות; הצעיר שוהה בארץ 4 חודשים בלבד וכבר הספיק לצבור מספר רב של הרשעות פליליות
אלונה קורן
החברה רשמה עלייה של 53% בהכנסות; איחוד דו"חות סיקור שיפר את הרווחיות; אנליסטים: הדו"חות חזקים מאוד ומסירים הרבה חששות לגבי החברה; טבע נהנית מביזור ומיתרונות אסטרטגיים לגודל - שמגינים עלייה מחוליי המגזר הגנרי
נועם שרביט
ביהמ"ש העליון דחה את ערעורה של פעילת השמאל הקיצוני על החלטת שר הביטחון לעצרה במעצר מינהלי ל-4 חודשים; השב"כ הסכים למעצר-בית בפיקוח גורמים שהוא יאשר, ובלבד שפחימה תממן זאת, אולם היא לא מצאה את המימון הנדרש; ביהמ"ש: לאחרונה חלה הקנה חמורה בסכנה הנשקפת מפחימה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il