X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כזכור תקף ראש ממשלת ספרד ספטרו בחריפות את מדיניות ארה"ב בעירק ואף הסיג, עם היבחרו, את הכוחות הספרדיים מהמדינה; מאז שורר מתח רב בין המדינות; האופוזיציה בספרד חוגגת
▪  ▪  ▪

מסתבר כי גם לאדיבות המנצחים של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש יש גבולות, לפחות בכל מה שקשור לראש ממשלת ספרד, חוזה לואיס ספטרו, אותו "מחרים" בוש מזה זמן. ספטרו הורה, באופן חד צדדי להסיג את כל הכוחות הספרדיים מעירק, בניגוד מוחלט למדיניות קודמו בתפקיד.
כזכור, נבחר ספטרו לראשות ממשלת ספרד לאחר שמפלגתו ביצעה מהפך מדהים ברגע האחרון בעקבות פיגוע הטרור האדיר במדריד, בו נהרגו למעלה מ-200 בני אדם. עוד קודם לבחירות, נודע ספטרו בקו האנטי אמריקני הקיצוני בו דגל, קו אותו מיתן, אך במעט עם עלותו לשלטון.
בימים האחרונים נודע, כי ספטרו שלח לבוש ברכה רשמית על היבחרו לקדנציה שנייה. בברכה הוא מביע את תקוותו, כי בין ספרד לארה"ב יתפתח שיתוף פעולה קונסטרוקטיבי לכל הצדדים. הברכה נותרה בניגוד לכללים המקובלים ללא כל מענה מהצד האמריקני הכעוס. ספטרו לא הסתפק בברכה ואף ניסה להשיג את בוש טלפונית, אולם הנשיא האמריקני סירב לשוחח עמו בטיעונים שונים.
האופוזיציה השמרנית בספרד "חוגגת", מטבע הדברים, על כשלונו של ראש הממשלה ספטרו לשקם היחסים, שהרס במו ידיו, עם האמריקנים. ראש הממשלה הקודם חוזה מריה אנסר, שפירסם מאמר בוול סטריט ג'ורנל התייחס לנושא וציין בציניות כי "היבחרותו של בוש לקדנציה שנייה בוודאי גורמת לקשיים אצל חלקנו", בהמשך המאמר תקף אנסר, שנחשב לבן ברית נאמן של בוש בתקופת שלטונו, ישירות את ספטרו וכתב כי הוא "לוקה באנטי-אמריקניזם פרימיטיבי".
ברוח דומה התבטא גם מנהיגה הנוכחי של המפלגה השמרנית בספרד מריאנו רחוי, שהתקשה להסתיר את השמחה לאידו של ספטרו ואמר בין היתר, כי "אינך יכול לתת מכות על הישבן של המדינה החזקה בעולם ולצפות לצאת ללא עונש".
כך או כך, נראה כי לספטרו צפוייה עבודה קשה במיוחד מול האמריקנים, במידה והוא מעוניין בסוג כלשהו של שיקום היחסים בין המדינות. לבוש, כך מתברר, יש זכרון טוב במיוחד.

תאריך:  05/11/2004   |   עודכן:  07/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
ממליצים על השקעה באג"ח שקליות לטווח הבינוני; צופים מדד אפס בנובמבר ודצמבר
אורלי ממן
רו"ח אבי ענוה נחשד בהגשת דוח כוזב עבור לקוח
אורלי ממן
בטווח הארוך ההשקעה במניות נראית מעניינת
עומר שיקלר ואיי.פי.
את הדברים אמר המנהיג הרוחני האייטולה עלי חמנאי, לקראת הדיון שאמור להתקיים בנושא הפסקת תוכנית הפיתוח הגרעין באירן; לדבריו, המערב מעוניין למנוע מהמדינה התקדמות טכנולוגית
עומר שיקלר
בעקבות הלנת שכרם מזה ארבעה חודשים, פתחו עובדי המועצה הדתית בערד בשביתה ומסרבים לקבור מתים; עיריית ערד: מחודש מאי הופסק תקצוב המועצה הדתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il