X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במחקר חדש בוצע מעקב אחר ילדים שסבלו מאמבליופיה מתונה בטיפות אטרופין - טיפול שכיח, או בכל יום או רק בסופי שבוע; התוצאות נמצאו זהות
▪  ▪  ▪

מחקר חדש מדווח על חדשות טובות להורים המתקשים עם הטיפול היומיומי בילד הסובל מתופעת "עין עצלה".
טיפול במהלך שני סופי שבוע בטיפות עיניים יהיה יעיל בדיוק, וקל יותר לזכור, מאשר טיפול יומיומי במצב, הידוע בהגדרתו הרפואית כ'אמבליופיה' (ערפול ראייה).
לדברי מי שהוביל את המחקר, ד"ר מיכאל רפקה, רופא עיניים לילדים במרכז הילדים באוניברסיטת ג'ון הופקינס שבארה"ב "המחקר יעניק לרופאים אפשרות טיפול נוספת". ממצאי המחקר פורסמו בעיתון "רפואת עיניים".
אמבליופיה משפיעה על כ-2% מהילדים, כך מנתונים של האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים. בין הגורמים לאמבליופיה הם פזילה, עפעפיים נפולים, קטרקט ובעיות של שבירת קרני אור כמו רוחק ראייה וקוצר ראייה. לעיתים קרובות ילד יסבול מבעיות של רוחק או קוצר ראייה באופן שונה בשתי העיניים. העין עם הבעייה הגדולה יותר תפתח אמבליופיה כשהעין החזקה יותר 'תשתלט' על הראייה.
רופאים במקרים כאלו ירשמו טיפול בטיפות אטרופין, אותם יטפטפו לעין החזקה כדי לטשטש את הראייה באופן זמני, מה שיאלץ את הילד להשתמש בעין העצלה, או שימליצו על כיסוי העין החזקה ברטייה כך שהילד יהיה חייב להסתמך על העין הסובלת מאמבליופיה.
במחקר, ד"ר רפקה ועמיתיו טיפלו ב-168 ילדים עד גיל 7 שסבלו מאמבליופיה מתונה בטיפות אטרופין - טיפול שכיח, או בכל יום או רק בשבתות ובימי ראשון (בסופי שבוע). בתחילה ראייתם של הילדים בעין שסבלה מאמבליופיה הגיעה לטווח ראייה של מ-20/40 ל-20/80. חדות ראייה של 20/20 נחשבת נורמלית.
ארבעה חודשים לאחר שהחל המחקר, יכלו ילדים בשתי קבוצות הטיפול לקרוא בממוצע 2.3 שורות גבוה יותר בלוח בדיקת העיניים הסטנדרטי. חדות הראייה בעין החלשה יותר השתנתה מ-20/63 ל-20/32. יתירה מכך, אצל 47% מהילדים שקיבלו טיפול יומיומי ו-53% מהילדים שקיבלו טיפול רק בסופי שבוע, הראייה בעין העצלה השתפרה והגיעה לרמות נורמליות (שהוגדרו על-ידי החוקרים כ-20/25) לאחר ארבעה חודשים.
רמות השיפור שנמצאו במחקר האטרופין דומות לרמות שהושגו בעזרת הטיפול ברטייה על העין. מחקר קודם שנעשה על-ידי חוקרים אלו הציע כי ניתן לקצר את משך הזמן בו מכסים את העין ללא כל הדרדרות בשיפור הראייה. מחקר נוסף שערך ד"ר רפקה השווה ילדים שחבשו רטייה במשך שש שעות ביום לאלו שחבשו רטייה שעה עד שעתיים ביום. "גילינו כי שתי הקבוצות השתפרו בדיוק באותה רמה".
טיפול באמבליופיה נמשך בדרך כלל כשנתיים ויותר.

תאריך:  07/11/2004   |   עודכן:  07/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
נתח השוק של החברה מתחום השכרת הרכב גדל מ-10% לכ-14%
מיכאל דבורין
ראש עיריית רמת-השרון, איציק רוכברגר, כינס הבוקר מסיבת עיתונאים מיוחדת בנושא משבר המים ברמת השרון; רוכברגר הגיש לאחרונה עתירה דחופה לבג"צ בדרישה לחייב את ראש הממשלה והשרים הבכירים, לפעול מיידית לחיבור דחוף של רמה"ש לקו "מקורות"
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
אוטובוס של תיירים גרמנים התהפך באזור אנטליה - לא ברור מה גרם לתאונה; בבריטניה התהפכו קרונות רכבת לאחר שרכב חצה את המסילה
הדר פרבר
בשיחות של האיחוד האירופי עם אירן, בהן השתתפו גם בריטניה, צרפת וגרמניה לא הושג הסכם אך דווח על הסכם זמני העומד בפתח; אירן צריכה להשיב לצדדים עד שתתכנס הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית בסוף החודש
מירב לוי
משפחות ערביות ויהודיות מבית ספר בגליל ישתתפו באירועים במסגרת פסטיבל ימי ענף הזית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il