X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התיק נסגר בגין היעדר ראיות מספיקות והיעדר אשמה לגבי עבירות השוחד שנטענו כלפיה
▪  ▪  ▪

פרקליט המדינה, ערן שנדר, החליט (יום א', 7.11.04) על סגירת תיק החקירה נגד נחמה רונן בגין חשד לקבלת שוחד מהקבלן דודי אפל. ההודעה על סגירת התיק נמסרה "בתום בחינת התיק בעניינה של נחמה רונן, ובעקבות השימוע שנערך בעניינה, וקבלת עמדתם של הגורמים המקצועיים בפרקליטות שטיפלו בתיק" - מסר דובר משרד המשפטים.
בכל הנוגע לחשד כי רונן לקחה שוחד בתמורה לטיפולה בנושא הבוצה בשכונת "גני אביב", בעת ששימשה מנכ"לית המשרד לאיכות הסביבה בשנים 1996-1999, הוחלט לסגור את תיק החקירה בגין העדר ראיות מספיקות; ואילו בכל הנוגע לחשד, כי רונן לקחה שוחד מדוד אפל כנגד תמורה עתידית במידה ותבחר לכנסת, הוחלט לסגור את תיק החקירה בשל העדר אשמה.
יחד עם זאת, במכתבו לסנגורה של רונן, ציין פרקליט המדינה, כי קבלת כספים בהיות רונן מנכ"לית המשרד לאיכות הסביבה, בייחוד מאדם שהיתה עמו בקשרים במהלך תפקידה, מהווה מהלך פסול, ואף שבנסיבות אלה לא עלה הדבר לכדי עבירה פלילית, יש בו כדי להוות חשד לעבירת משמעת.
בכך מסתיימת פרשה נוספת של איש ציבור המואשם בקבלת שוחד מדודי אפל, אחרי סגירת תיק האי היווני נגד ראש הממשלה ובנו גלעד שרון.
נזכיר, כי רונן היתה חשודה, כי בעת שכיהנה כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה, קיבלה שוחד בסך 50 אלף ש"ח מאיש העסקים והקבלן דוד אפל.
בתקופת כהונתה היתה מעורבת בטיפול בבעיית הבוצה, הסמוכה לשכונת גני אביב, אשר גרמה לעיכוב בהשלמת פרויקט גני אביב (אותו בנתה מגדלי הזוהר, שבבעלות אפל). לשם הטיפול בנושא הבוצה נועדה רונן בשנת 1996, לבקשת אפל, עם נציגי מגדלי הזוהר ועם אפל, ובעקבות פגישה זו נרתמה לטפל בבעיה".
"זמן קצר לאחר מכן", נטען על-ידי הפרקליטות: "סייע אפל לנחמה רונן, בעת שזו שימשה מנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה ורשמה עמותה באמצעותה ביקשה להתמודד בבחירות לכנסת ה-15. בינואר 1999 העבירה סך של 50,000 ש"ח מחשבון חברת צביון בנייה ופרויקטים בע"מ, בה היה [אפל] אותה עת מורשה חתימה, לחשבונה של רונן".
"ביום 13.1.99 הפך חשבונה של רונן לחשבון העמותה לקידום ערכי איכות הסביבה והשלטון בישראל. בשיחה שהתקיימה בין אפל לרונן, הבטיחה רונן כי בעתיד מה שאפל יצטרך 'זה מה שיהיה'". על-פי החשד, באותו חודש שילמה רונן אגרה בסך 50,000 ש"ח עבור בקשה לרישום מפלגה בפנקס המפלגות.
בעקבות הגשת כתב האישום נגד אפל, אמרה אז נחמה רונן, כי לאחר שנחקרה היא קיבלה מכתב רשמי מהמשטרה, ובו נמסר לה כי התיק בעניינה נסגר. כמו כן אמרה רונן כי היועץ המשפטי לממשלה בחן את תיק החקירה ולא מצא כל ראיה הקושרת אותה לפרשה שמצדיקה את החלטת הפרקליטות.

תאריך:  07/11/2004   |   עודכן:  07/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
האמריקנים השמנים גורמים לנזקים סביבתיים כתוצאה ממשקל עודף על המטוסים; חברות התעופה השתמשו בתוספת של 291 מיליון גלוני דלק רק כדי 'לסחוב' את המשקל העודף של האמריקנים בשנת 2000; שריפת הדלק הנוסף שחררה כמות מוערכת של כ-3.4 מיליון טון של פחמן דו-חמצני לאוויר
רנית נחום-הלוי
כך הודיע יו"ר הוועדה לבדיקת נושא משאל העם שהקימה סיעת הליכוד; ההמלצות יוגשו מחר לדיון בסיעת הליכוד, בתום הישיבה עשויה להתקיים הצבעה; התאחדות התעשיינים: עלות יום שבתון במשאל עם תעלה למשק כמיליארד ש"ח; עלות ביצוע המשאל מוערכת בכ-170 מיליון ש"ח
אורלי ממן
רשמה עליה של 0.5% בהיקף הנכסים בחודש החולף; מתחילת השנה נרשמה עליה של 15% בהיקף הנכסים
יפעת גדות
במחקר חדש בוצע מעקב אחר ילדים שסבלו מאמבליופיה מתונה בטיפות אטרופין - טיפול שכיח, או בכל יום או רק בסופי שבוע; התוצאות נמצאו זהות
אורלי ממן
נתח השוק של החברה מתחום השכרת הרכב גדל מ-10% לכ-14%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il