X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הארגון מאיים: כל עוד תימשך חדירת חיל האוויר לשמי לבנון, נמשיך להפעיל את המזל"ט; לפני ימים אחדים אמר נסראללה, כי בכוונת ארגונו להשתמש בטכנולוגיה מתקדמת בתגובה להפרת המרחב האווירי של לבנון
▪  ▪  ▪

עליית מדרגה: החיזבאללה הודיע מעט לפני השעה 14:00 (א', 7.11.04), כי מזל"ט שמפעיל הארגון טס בבוקר טיסת בכורה בשמי ישראל וצילם את נהריה. לא נמסר האם בכוונת הארגון לשחרר לתקשורת את התמונות שצילם המזל"ט.
בצה"ל מאשרים הערב את הודעת החיזבאללה. בערוץ 1 דווח, כי בצה"ל זיהו את המזל"ט עוד כשהיה בשמי ישראל, אך הוא הצליח להתחמק ואז התרסק אל תוך הים.
כעת מתנהל תחקיר מבצעי בשאלה מדוע לא התגלה המזל"ט עם כניסתו למרחב האווירי של ישראל. מדובר בתקרית מביכה עבור צה"ל שכן המזל"ט יכול היה לשאת חומר נפץ.
בהודעת דובר צה"ל נמסר, כי "זוהי חלק מפעילות טרור בתמיכת אירן וסוריה, תחת חסות לבנונית, שנועדה לפגוע בתושבי מדינת ישראל".
בסביבות השעה 15:30 שמעו אזרחים פיצוצים באזור קיבוץ חניתה שבגליל המערבי. עדיין לא ברור מקור הפיצוצים אולם כפי הנראה מדובר בבום על-קולי. בפיקוד הצפון העלו את רמת הכוננות לאורך הגבול עם לבנון.
"מעל התנחלויות ציוניות"
לפי הדיווח בטלוויזיה אל-מנאר (בבעלות הארגון), המזל"ט, מסוג "מרצאד 1" [מעקב 1, ג.ב], ביצע את גיחתו הראשונה בהגיעו עד לאזור נהריה, וחזר לבסיסו בשלום.
עוד נמסר, כי הארגון ימשיך להפעיל את המזל"ט בשמי ישראל, כל עוד תימשך חדירת מטוסי חיל האוויר למרחב האווירי של לבנון.
בהודעת הארגון שהגיעה לידי סוכנות הידיעות AP נכתב: "המזל"ט של ההתנגדות האיסלמית ביצע את הגיחה הראשונה מעל שטחי צפון פלשתין שתחת כיבוש, טס מעל כמה התנחלויות ציוניות, הגיע עד להתנחלות נהריה שעל החוף, ושב לבסיסו בשלום".
"ההישג האיכותי החדיש בא כחלק מהתגובה הטבעית להפרות החוזרות ונשנות של המרחב האווירי הלבנוני מצד האויב הציוני", נמסר בהודעה.
באם יש ממש בדיווח, אזי מדובר בעליית מדרגה משמעותית משני היבטים: האחד, לראשונה בידי הארגון טכנולוגיה כה מתקדמת; שנית, מדובר בפרובוקציה בוטה כלפי מדינת ישראל.
גורמי צבא מסרו ל-Nfc, שהדיווח נבדק. בקול ישראל דווח, כי בעקבות הודעת החיזבאללה מאשרים בצה"ל, כי כלי אווירי אכן התרסק הבוקר מצדו הלבנוני של הגבול.
שוב: נסראללה איים - וקיים
בימים האחרונים הודיע מזכ"ל הארגון, השייח' חסן נסראללה, כי טיסות חיל האוויר בשמי לבנון הפכו לבלתי-נסבלות, ולפיכך בקרוב "נדע טכונולוגיה חדשה ומתקדמת שתופעל על-ידי הארגון בתגובה". הוא סירב לפרט בנושא.
לפני כשבוע וחצי כזכור, נורתה משטח לבנון קטיושה לעבר הגליל המערבי, מבלי שאף גורם נטל אחריות. בצה"ל ביקשו להצניע את האירוע מחשש לחימום הגזרה, ואולם בסוף השבוע שעבר הדבר התפרסם [ראו קישור].
מאז יציאת צה"ל מלבנון נרשמו חמישה אירועים של ירי קטיושות משטח לבנון לעבר מדינת ישראל. הירי האחרון בוצע באפריל 2002.
מאז דצמבר 1987, "ליל הגלשונים" (מחנה גיבור), לא זכורה בצה"ל תקרית כגון זו שאירעה הבוקר. במאי 2001 חניך בקורס טיס בלבנון לקח בלא אישור מטוס קל והמריא לכיוון ישראל. עם כניסתו למרחב האווירי, לווה המטוס במטוסי קרב ומסוקי צה"ל, ולבסוף הופל באזור מכמורת.

תאריך:  07/11/2004   |   עודכן:  07/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
המדינות שהיקף הסחר עימן גדל באופן המרשים ביותר הן הודו וסין; אסיה מהווה מזה מספר שנים את מנוע הצמיחה העיקרי בעולם
רנית נחום-הלוי
כך החליטה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת; שרת החינוך תקבע בתקנות את המוסדות שיהיו חייבים להעניק ההנחה; אי הנגשת מבני ציבור לנכים - תיחשב עבירה פלילית
אורלי ממן
התיק נסגר בגין היעדר ראיות מספיקות והיעדר אשמה לגבי עבירות השוחד שנטענו כלפיה
יפעת גדות
האמריקנים השמנים גורמים לנזקים סביבתיים כתוצאה ממשקל עודף על המטוסים; חברות התעופה השתמשו בתוספת של 291 מיליון גלוני דלק רק כדי 'לסחוב' את המשקל העודף של האמריקנים בשנת 2000; שריפת הדלק הנוסף שחררה כמות מוערכת של כ-3.4 מיליון טון של פחמן דו-חמצני לאוויר
רנית נחום-הלוי
כך הודיע יו"ר הוועדה לבדיקת נושא משאל העם שהקימה סיעת הליכוד; ההמלצות יוגשו מחר לדיון בסיעת הליכוד, בתום הישיבה עשויה להתקיים הצבעה; התאחדות התעשיינים: עלות יום שבתון במשאל עם תעלה למשק כמיליארד ש"ח; עלות ביצוע המשאל מוערכת בכ-170 מיליון ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il