X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך דורשת עמותת אומ"ץ למינהל תקין וצדק חברתי ומשפטי; דורשת להשעות גם בכירים נוספים בבנק, ובהם המנהל הבכיר אפרים גרוס, ומנהל משאבי אנוש, צבי תדמור; טוענת: יש לבדוק טענות של גמלאי הבנק, לפיהן קליין העניק לעצמו "מענק היובל" ואישר תנאי שכר מופלגים לבכירים בבנק - שלא כדין
▪  ▪  ▪

עמותת אומ"ץ למינהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בדרישה להשעות את נגיד בנק ישראל, ד"ר דוד קליין, מפעילות בתחום המינהל ומשאבי אנוש בבנק, בשל חשדות לפגמים חמורים בסדרי השלטון והמינהל התקין, העולים לכאורה לכדי עבירות פליליות.
בעמותה מבקשים לבחון את ההיבטים הפליליים של החשדות אותם העלתה, ולבחון אפשרות לחייב את הנגיד להשיב כספים אותם קיבל, לכאורה, שלא כדין, המתסכמים בכמיליון ש"ח. העמותה דורשת להשעות בכירים נוספים בבנק בשל אותם חשדות לכאורה, בהם המנהל הבכיר אפרים גרוס, ומנהל משאבי אנוש, צבי תדמור.
קליין העניק לעצמו "מענק יובל"
העמותה פנתה בנושא זה כבר בשבוע שעבר ליועץ מזוז וכן לשר האוצר, בנימין נתניהו, ולממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי, בבקשה לבדוק תלונות חמורות שהגיש משה שופל, שהיה עד לאחרונה עובד מדור השכר בבנק וכיום גמלאי שלו, נגד הנגיד ובכירים אחרים בבנק. לדברי העמותה, עד שהיא לא נכנסה לתמונה, התעלם הנגיד מתלונותיו של שופל.
במכתב התלונה טען שופל, כי באמצעות אפרים גרוס, אישר קליין לבכירים בבנק תנאי שכר, בניגוד לחוק יסודות התקציב ובניגוד למקובל בסקטור הציבורי. כמו כן, קליין העניק לעצמו לכאורה "מענק יובל" בסך של כ-420 אלף ש"ח שלא כדין, שתשלומו הסתיים בחודש שעבר.
העלאות בדרגה ותוספות שכר לבכירים - שלא כדין
עוד טוען שופל במכתבו, כי הנגיד ויתר בכירי הבנק מקבלים אוטומטית גימלה או משכורת לפי 40 שנות ותק, ללא כל קשר לוותק האמיתי שלהם בבנק. בנוסף, מקבלים הנגיד וחברי הנהלה בכירים גימלה בשיעור מנופח, שעלותה 215 אלף ש"ח לנגיד בלבד, בגין 5 השנים האחרונות.
שופל העלה במכתבו טענות נוספות, בין היתר באשר להעלאות בדרגה ותוספות שכר להם זכו הנגיד ובכירים אחרים שלא כדין, ערב פרישתם, מה שאיפשר לשלם להם גימלה ומענק פרישה גבוהים מהראוי. כן נטען, כי הבנק העניק לכאורה הסכם דרגות מיוחד לגרוס ולמשנה לנגיד, מאיר סוקולר, ללא אישור הממונה על השכר, מה ששוב הביא להגדלת מענקי הפרישה.
בנק ישראל: הטענות הן חלק מסכסוך העבודה בבנק
מבנק ישראל נמסר בתגובה, כי "תשלום השכר בבנק נעשה בכפוף לחוק יסודות התקציב ולפי כל כללי המינהל התקין וחוות הדעת של כל הגורמים האחראיים. כך גם לגבי כל המינויים שבוצעו בבנק והמבנה האירגוני שלו".
"הטענות הן חלק מסכסוך העבודה בבנק ישראל, שעיקרו תביעות לתוספות שכר מצד ועד העובדים. מדובר בטענות לא ענייניות, בעלות אופי פוליטי-פנימי, המראות תמונה חלקית ומעוותת".
עובדי בנק ישראל לא ישבתו מחר
בתוך כך, האריך היום (א') בית הדין האזורי לעבודה בירושלים ביממה את צו המניעה, המורה לעובדי בנק ישראל שלא לשבש את העבודה. זאת, במסגרת הדיון שנערך בבקשת הנהלת הבנק להורות לעובדים להפסיק את העיצומים. לאחר דיון שנמשך משעות הבוקר, במסגרתו ניסו הצדדים להגיע לפשרה ללא הצלחה, החליט בערב בית הדין לדחות את הדיון בעניין ביום אחד.

תאריך:  07/11/2004   |   עודכן:  07/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קריות באינטרנט
כתב אישום: צעיר לא הורשה להיכנס לתוך מועדון "הלונה" בחיפה ולאחר מספר ימים השליך רימון רסס לעבר מכוניתו של בעל המקום
קריות באינטרנט
בן 93 הותקף ונשדד על-ידי שלושה רעולי פנים שפרצו לדירת מגוריו בחיפה; החשודים נמלטו מהמקום והמשטרה החלה בחקירת האירוע
מיכאל דבורין
על-פי החשד, בחודש מרס השנה הדליפו גורמים בפרקליטות הפדרלית השוויצרית מידע חסוי מהחקירה שהתנהלה כנגד תאגיד הנפט על אדמת שוויץ; כעת המליץ החוקר המיוחד שמונה לבדוק הנושא, לפתוח בהליכים פליליים כנגד בכירי הפרקליטות השוויצרית
אלונה קורן
HOT טלקום תהיה הראשונה שתתחרה בבזק; החברה תחל לשווק את שירותי הטלפוניה הפנים-ארצית שלה תחת הקידומת 077
אלונה קורן
התובעים השוו בין מפיצי דואר הזבל לאנשי מכירות שנהגו לעבור פעם מדלת לדלת ולמכור שיקויי פלא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il