X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
הצרכנים חוששים מעולם בסגנון הסרט "דוח מיוחד" של טום קרוז
▪  ▪  ▪

צרכנים ברחבי העולם אינם בוטחים בדרך בה ארגונים שונים אוספים, מנתחים ומשתמשים בכמויות גדולות של מידע אישי, שהן שומרות על הצרכנים, ודאגת הצרכנים רק הולכת וגדלה, כך אומרת חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית פורסטר ריסרץ' במחקר חדש שפרסמה.
פורסטר אומרת, כי טקטיקות השיווק והפרסום בהן משתמשים ארגונים שונים, ההופכות להיות יותר ויותר אגרסיביות ומביאות לתגובת נגד של צרכנים ולאבוד האמון של הצרכנים במשווקים השונים.
סקר צרכנים רחב היקף שערכה פורסטר ריסרץ' מגלה, כי אחוז ניכר מהצרכנים הביעו חשש כבד באשר לאיסוף מידע אישי אודות צרכנים ולשימוש בו, המבוצע בידי חברות וארגונים שמהם רוכשים הצרכנים מוצרים שונים. לפי נתוני פורסטר, הצרכנים חוששים מכל סוג של חברה האוספת ואוגרת מידע על הרגלי הצריכה שלהם, החל מרשתות מזון ועד לחברות כרטיסי האשראי, אולם החשש הכבד ביותר הוא מארגונים הפועלים בתחום הפיננסים.
המחקר של פורסטר חושף, כי בין 42% ל-62% מהצרכנים - בהתאם לסוג התעשיה והארגון בהם מדובר - הביעו חשש מהותי באשר לדרך בה הארגונים עושים שימוש בהיסטוריית הרכישות והעסקאות של הצרכנים. מדובר ברכישות ובעסקאות שביצע הצרכן באותו ארגון ספציפי, וחששם של הצרכנים הוא כבד, גם כאשר מטרתו המוצהרת של איסוף וניתוח המידע היא לצורך הצעת מוצרים המותאמים לצורכי הצרכנים, בהתאם להיסטוריית הרכישות שלהם. חשש הצרכנים גובר בצורה דרמטית, כשהחברות משתפות את המידע האישי של הצרכנים עם שותפים עסקיים שלהן.
פורסטר אומרת עוד, שצרכנים צעירים יחסית הם המודאגים ביותר מאיסוף המידע אודות היסטוריית הרכישות שלהם. הדבר המדאיג ביותר את הצרכנים הוא מידע פסיבי הנאסף אודותיהם, שעליו אין להם שליטה, ושאין הם יודעים מה בדיוק אוספים הארגונים. לעומת זאת, הצרכנים חוששים קצת פחות ממידע שהם עצמם מספקים באופן וולונטרי, ושלגביו יש להם תחושת שליטה טובה יותר.
מהמחקר של פורסטר עולה, כי הצרכנים חוששים מעולם בו פרטיהם גלויים לעיני כל, ומשמשים בצורה גלויה את המשווקים השונים, כפי שניתן לראות בסרט "דוח מיוחד" בכיכובו של טום קרוז. פורסטר מביאה במחקר המלצות לארגונים ודרכים לפעולה, על-מנת להגביר את ביטחון הצרכנים בהם, ולחדש את יחסי האמון עימם.
"לצרכנים כבר נמאס משיווק אגרסיבי החודר לפרטיותם, האמון שלהם ברוב ערוצי הפרסום הוא נמוך, והעובדות המובהקות ביותר לכך הן פיתוח טכנולוגיות שונות, המאפשרות לצרכנים לחסום מודעות פרסום, וכן דרישה הולכת וגוברת לחקיקה המגנה על פרטיות הצרכנים", אומרים בפורסטר. "ארגונים חייבים להתייחס ברצינות רבה לחששות אלו של הצרכנים ולנסות להפוך מגמה זו, באמצעות יצירת תרבות המעודדת שיתוף הצרכנים, וביצוע פעולות שהן נכונות ומתאימות עבור הצרכנים, ולא רק עבור השורה התחתונה של הארגון".

תאריך:  08/11/2004   |   עודכן:  08/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
מניתוח חודשי של התאחדות התעשיינים מתברר: גידול ריאלי של 0.4% בלבד בתפוקת התעשיה, נסיגה של 1.5% בצמיחת התעשיה המסורתית
מירב לוי
מגזין "מסע אחר" בחר החודש לצאת למסע שוקולד מצולם; צוותי המגזין ביקרו בארצות המקור, סיירו במפעלי השוקולד השוויצריים וטעמו מקולקציית הפרלינים בבריסל
אורלי ממן
עליה זו נרשמה מתחילת השנה לעומת עליה של של 2,100 משרות בלבד בתעשיה
מיכאל דבורין
כך הורה המשרד לאיכות הסביבה בעקבות אי עמידתה של דן בחלק מדרישות המשרד לעניין הפחתת זיהום האוויר; מ"מ השר לאיכות הסביבה אילן שלגי כבר הודיע כי אין בדעתו להתפשר על קיום הוראות הצו
יפעת גדות
חברה בבריטניה פיתחה מטוס זעיר ושקט שיוכל בתוך חמש שנים להסיע נוסעים לעבודתם במחיר כמעט זהה למחיר מונית; משדה התעופה הית'רו למרכז לונדון ניתן יהיה להגיע בארבע דקות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il