X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוקרים מדדו את עובי השכבה הפנימית של העורק הראשי בצוואר; גילו כי כל עליה בכמות החלקיקים המזהמים באוויר גורמת לעלייה בעובי של השכבה הפנימית של העורק בצוואר
▪  ▪  ▪

זיהום אוויר הנגרם מכלי רכב וממפעלים עלול לגרום למחלות לב, כך קובע מחקר אמריקני חדש.
צוות חוקרים גילה כי זיהום האוויר גורם להיצרות של העורקים - אחד השלבים המוקדמים במחלת לב - בדרך דומה מאד לזו הנגרמת מעישון.
הצוות, מאוניברסיטת דרום קליפורניה, בדק קרוב ל-800 בני אדם בגילאים 40 ויותר המתגוררים באזור לוס אנג'לס. עורך המחקר, פרופ' נינו קוונזלי אמר, כי משמעות תוצאות המחקר בהיבט של בריאות הציבור "עצומה".
בעזרת שימוש באולטרא-סאונד מדדו החוקרים את עובי השכבה הפנימית של העורק הראשי בצוואר. טרשת עורקים, הנגרמת כתוצאה מחומרים שומניים בעורקים המצמצמים את זרימת הדם, נמצאה כבר קשורה לעישון, סוכרת והשמנה.
מכוניות
החוקרים בדקו גם את רמות זיהום האוויר באזורים בהם התגוררו משתתפי המחקר ומדדו את רמת החלקיקים שבדרך כלל נוצרים משריפת דלקים מאובנים כמו במכוניות או בתהליך של עיבוד מתכות. החלקיקים כה זעירים שניתן לשאוף אותם דרך דרכי אוויר זעירות.
זיהום האוויר גורם לגוף לייצר חומרים נוגדי חמצון המעוררים תגובות דלקתיות הן בדרכי הנשימה והן בכלי הדם וגורמים נזק לעורקים.
החוקרים גילו כי כל עליה בכמות החלקיקים המזהמים באוויר גורמת לעלייה בעובי של השכבה הפנימית של העורק בצוואר גם לאחר שנלקחו בחשבון גורמים כמו גיל, סגנון חיים ועובי העורקים. הקשר החזק ביותר נמצא בנשים מעל גיל 60.
חומרים מזהמים
פרופ' קוונזי ציין, כי ידוע כבר כי אנשים המתגוררים באזורים יותר מזוהמים מתים מוקדם יותר ממחלות קרדיו-וסקולריות. המחקר הנוכחי גילה כי זיהום אוויר תורם לבעיות קרדיו-וסקולריות בשלב מאד מוקדם של המחלה, בדומה מאד לעישון, ומגביר את הסיכוי לטרשת העורקים שהיא המחלה היסודית בתהליך של מחלה קרדיו-וסקולרית. הוא קרא למחקרים נוספים בנושא השפעת זיהום האוויר על הבריאות.
אליסון שוו, אחות קרדיולוגית באיגוד הלב הבריטי אמרה כי המחקר הוסיף לראיות קודמות שהצביעו על כך כי זיהום אוויר יכול לגרום למחלות לב ולמחלות של מחזור הדם - שני הגורמים העיקריים למוות בבריטניה. חוומרים מזהמים מסויימים משפיעים על השכבות הפנימיות של העורקים, מה שיכול לעורר טרשת עורקים וזיהום בריאות, ואף להחמיר בעיות ריאה קיימות.
מומחים מאמינים, כי שינויים ברמות זיהום האוויר משפיעים על שיעור התמותה. יחד עם זאת עדיין נחוץ קנה מידה רחב יותר כדי להעריך את ההשפעות הבריאותיות לטווח הרחוק בחשיפה לזיהום אוויר.

תאריך:  08/11/2004   |   עודכן:  08/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
"ההמלצות עומדות בניגוד מוחלט למקובל בעולם ולהמלצות המוסדות הבינ"ל"; מימוש ההמלצות לא יביא לשיפור בתפקוד שוק ההון בישראל ולהגברת התחרות
אורלי ממן
במסגרת התוכנית תועבר השליטה וניהול הקרן לידי קבוצת השותפים בראשות דינטי ושחר
מירב לוי
בטקס חנוכה ישתתף שר החקלאות, ישראל כ"ץ; ראש המועצה האזורית אשכול: "דרך השדות" היא האמצעי הטוב ביותר להציג בפני ילדים ומבוגרים, את העולם שמאחורי הירקות, הפירות והפרחים שנמצאים על המדפים
רנית נחום-הלוי
פרישת המפד"ל מהקואליציה עד יום ג' בשעה 19:30; הלשכה מסכמת את פעילות סיעת המפד"ל ומציינת כי ההישארות בקואליציה סייעה במניעת פינוי מאחזים: ח"כ איתם "הספיד" את שותפות מפלגתו עם הממשלה ואמר: חברינו היו אצלו היום בפעם האחרונה
מחלקה ראשונה
הפסל של יעל ארצי יוצג באתר הנצחה חדש לגירוש יהודי ספרד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il