X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כ שריד: תלמיד ישיבה בטלן לא חייב במס ואילו סטודנט החוקר במעבדה מחוייב במס; חבר בהנהלת מס הכנסה ציין: שינוי בחקיקה אינו פתרון, מאחד שתמיד תהיה שאלה של פרשנות
▪  ▪  ▪

ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשות ח"כ מלי פולישוק-בלוך קיימה (יום ב', 8.11.04) דיון בנושא מיסוי מלגות מחקר לסטודנטים מתקדמים.
לדברי פולישוק-בלוך המחקר האוניברסיטאי מהווה חלק אינטגרלי מהלימוד וכך צריך להתייחס לזה. "הייתי מצפה מרשויות המס לשיתוף פעולה בחקיקה אותה בכוונתי לקדם, וזאת בעקבות הצהרת רשויות המס המעוניינות למצוא פתרון שיעודד את המחקר בתארים מתקדמים בישראל. לאחר שנתיים בהן לא נעשה דבר בנושא, הגיע העת לפתור אחת ולתמיד את בעיית מיסוי מלגות המחקר".
לדברי ח"כ יוסי שריד (מרצ): גישת משרד האוצר הינה אבסרודית ומעודדת בטלנות. "תלמיד ישיבה, בטלן המקבל מלגה ואין לו שום מחויבות לתמורה - לא ימוסה. ואילו סטודנט המקבל מלגה וחוקר במעבדה על-פי כללים שנקבעו בינו לבין האוניברסיטה - ימוסה".
מנכ"לית המועצה להשכלה גבוהה, שוש ברלינסקי ציינה, כי מצד אחד מערכת ההשכלה משוועת עקב הקיצוצים ומצד שני מחובת מס הכנסה להבין שלמדינת ישראל יש בעיה - נוצרים מעגלים של מצב לא סביר. לכן, אני לא רואה דרך לפתור את הבעיה ללא חקיקה".
עו"ד מנחם נאמן, מועד ראשי האוניברסיטאות ציין, כי ברוב מדינות אירופה מקובל לפטור מלגות ממס. בארה"ב כל מתנה חייבת במס, למרות זאת, מלוא שכר הלימוד פטור ממס.
נציבות מס הכנסה, עו"ד חיה ויטלסון אמרה בתגובה: "אגף מס הכנסה אינו ממסה מלגות שהן מתנות והן ניתנות לאדם בלי כל תמורה. האגף ממסה מלגות קיום שנועדו לשלם לאדם העוסק במחקר. אנו סבורים שזהו תשלום שניתן בתמורה. כך גם בארה"ב".
חבר בהנהלת מס הכנסה, אלי פיטרמן הוסיף, כי שינוי חקיקה לא נותן פיתרון מאחר שתמיד תהיה שאלה של פרשנות והדרך הנכונה היא התדיינות בין הצדדים.

תאריך:  08/11/2004   |   עודכן:  08/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
הסדנאות יפתחו במרכז הרפואי שיבא תל השומר; תערך קבוצת תמיכה והכנה של נוער במטרה לעזור לנערים ונערות אשר רוצים להכין עצמם לקראת הגיוס לצה"ל
רנית נחום-הלוי
ראש הממשלה ציין, כי הוא מתנגד לקיום משאל עם, אך הוסיף, כי ניתן להמשיך ולדון בנושא בוועדת החוקה; ח"כ רצון: דיון ללא הצבעה ימסמס את הנושא
נועם שרביט
המקומון והעורך יוסי כהן ישלמו לאייל חדד פיצוי בסך 30 אלף ש"ח והוצאות משפט בסך 10,000 ש"ח נוספים; חדד צולם בבית כנסת ממנו יצא מסע הלוויה של בנימין וטליה כהנא, ששולב בכתבה על כהניסטים בנח"ל החרדי, למרות שדעותיו רחוקות מ"כך"; ביהמ"ש: הפרסום נועד לעורר סנסציה בקרב קוראי העיתון ולגרור אותם לקריאת הכתבה
מחלקה ראשונה
שתי זמרות סולניות מפראג, מהשורה הבינלאומית הראשונה, בהופעת בכורה בישראל ופסנתרן בשירי אהבה, שירים תנ"כיים ועוד
אורלי ממן
החודש הצטרפו שתי מניות "הרישום הכפול" -אלדין וסרגון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il