X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההנהגה הפלשתינית נערכת לקבורת ערפאת ברמאללה

נביל שעת': ערפאת ב'קומה' ולא ינותק מהמכונות

ראש הממשלה הפלשתיני אבו עלא ביקר את ערפאת בחדרו, ואז עזבה המשלחת את ביה"ח; אבו מאזן ונביל שעת': מצבו חמור ביותר; מקורות פלשתינים שצוטטו בכמה כלי תקשורת ערבים ובינ"ל, אמרו כי ערפאת מת; בכירים אחרים הכחישו את הדיווחים
▪  ▪  ▪
אבו מאזן

אבו עלא

נביל שעת'

סוהא ערפאת

בית החולים בצרפת מזים הערב (ג', 9.11.04) את הדיווחים בדבר מותו של יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת. ה"ספין" החל בציטוט מקורות פלשתינים בעילום שם, בכמה כלי תקשורת ערביים ובינלאומיים במקביל, אך עד מהרה הוכחשו הדברים על-ידי בכירי ההנהגה הפלשתינית ומקורביו של יאסר ערפאת. ואולם, מזכ"ל הנשיאות, א-טייב עבד אל-רחים, כבר הודיע כי הוחל בהכנות לקבורתו ברמאללה.
נראה שהדיווחים בדבר מותו של ערפאת, היו מוקדמים מדי מבחינת בכירי הרשות, ותפסו את ההנהגה הפלשתינית לא מוכנה. מכמה דיווחים עולה, כי גם מסיבת העיתונאים שתוכננה להערב בשעה 19:00 בפריז עשויה להידחות או שה"הודעה הדרמטית" לפחות לא תהיה גולת הכותרת שלה. נודע, כי ישנה מגמה בקרב הבכירים הפלשתינים בפריז לשוב לרמאללה ולמסור את ההודעה משם.
קודם לדיווחים, הורשה ראש הממשלה הפלשתיני, אבו עלא, לבקר בחדרו של יאסר ערפאת, כפי הנראה בהסכמת הרעייה סוהא. זו נועדה עם המשלחת הפלשתינית בבית החולים הצרפתי "פרסי" בו מאושפז יאסר ערפאת. חברי הפמלייה הפלשתינית יצאו מן הביקור בהודעה שמצבו של ערפאת חמור ביותר. כמה גורמים פלשתינים שצוטטו בסוכנויות הידיעות, אמרו, כי נותרו לראיס עוד שעות ספורות בלבד.
מוסדות ההנהגה הפלשתינית - הוועד הפועל של אש"ף והוועדה המרכזית של הפת"ח זומנו לכינוס חירום במוקטעה ברמאללה. ביה"ח הצרפתי מסר היום, כי חלה החמרה במצבו של ערפאת והוא "שרוי בתרדמת עמוקה". ברשת אל-ג'זירה דווח, כי ההידרדרות נובעת משטף דם במוח. נודע, כי ההנהגה הפלשתינית קיבלה החלטה לקבור את יאסר ערפאת במוקטעה, במקום ברצועת עזה.
הבומרנג של סוהא
סוהא הביכה אתמול פעמיים את הצמרת הפלשתינית: תחילה, כאשר האשימה את הבכירים הפלשתינים קבל עם ועדה כי הם מנסים לקבור את ערפאת בעודו בחיים, במטרה לרשת אותו. בפעם השניה, כאשר עשתה המשלחת הפלשתינית את דרכה לפריז, וסוהא שיגרה את דובר ביה"ח הצרפתי לתקשורת, שהודיע על איסור הביקורים.
כל מאמציה של סוהא, שכפי הנראה נובעים מהעובדה שלא באה על סיפוקה בכל הנוגע לחלוקת הונו של יאסר ערפאת, עלו בתוהו, והמשלחת יצאה לבסוף לצרפת, על אף הביטול המוקדם.
סוהא השיגה בעיקר הפגנת אחדות מצד כל הקשת הפוליטית בזירה הפלשתינית, שהתאגדה כנגדה כגוף אחד. אתמול היא ספגה קיתונות ביקורת, בגין טענותיה כלפי הצמרת הפלשתינית בשעה שאת מרבית שנות האינתיפאדה בילתה "המאדאם" בפריז, הרחק מבעלה ומהסוגייה הפלשתינית.
המשלחת הפלשתינית הבכירה הגיעה כאמור הלילה לצרפת והתאכסנה במלון המרוחק קילומטרים ספורים מביה"ח הצבאי "פרסי". המשלחת צפויה להיפגש עם הנשיא ז'ק שיראק ועם בכירים נוספים.
שר החוץ הצרפתי, מישל ברניה, הודיע הבוקר בראיון לטלוויזיה הצרפתית, כי "טבעי שיינתן אישור להנהגה הפלשתינית לראות את ערפאת. העניין יסוכם בביה"ח בין הרופאים לסוהא ערפאת".

תאריך:  09/11/2004   |   עודכן:  09/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאסר ערפאת
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
איכות האוויר במטוסי הנוסעים יכולה לגרום לירידה בחמצן שבדם אצל אנשים הסובלים ממחלות ריאה; חשיפה לאטמוספירה של תא נוסעים מדומה גרמה לירידה משמעותית בכמות החמצן של חולים
גל ברגר
נזק רב נגרם לאחד המבנים בדרום הגוש, לאחר שספג פגיעה ישירה מאחד הפצמ"רים סמוך לכפר עזה; מוקדם יותר הבוקר נורו ונפגעו שני פלשתינים; בשכם נהרס ביתו של ראש החזית הדמוקרטית בעיר; חמישה מבוקשים נעצרו בגדה
הדר פרבר
קמבודיה קיבלה עצמאות מצרפת ב-1953; בחגיגות השתתפו רבים בהם גם ראש הממשלה הון סן ונשיא הסנאט צ'י סים
מירב לוי
מנכ"לית המועצה להשכלה גבוהה: אין סיבה להטיל מס על מלגות המחקר, משום שהחוקרים נמצאים במוסד המחקר במסגרת לימודיהם ולא במסגרת עבודתם
יפעת גדות
נשים שצריכת ה-ALA שלהן היתה גבוהה היו בסיכון נמוך באופן משמעותי למות ממוות פתאומי של הלב או ממחלת לב כלילית; שמנים מצמחים, נמצאים בירקות בעלי עלים ירוקים, אגוזים וזרעי פשתן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il