X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מדיון בוועדה למעמד האישה, בה הוצג ספר הנתונים "נשים בישראל" של שדולת הנשים בישראל; השכלה: 59% ממקבלי התארים האקדמאיים הם נשים; תעסוקה: עלייה במספר הפניות למשרד התמ"ת לפטר נשים בהריון; בצה"ל קיימת השנה נסיגה בשיעור הקצונה הבכירה בקרב נשים
▪  ▪  ▪

גיל האישה בלידת ילד ראשון הוא 29, גבוה ממדינות אירופאיות שונות. שיעורי הפוריון עדיין גבוהים לעומת הממוצע העולמי. בנושא לידה מחוץ לנישואין, קיימת עלייה בקבוצת הנשים היולדות בגילאי 40 ומעלה והיולדות עד גילאי 19.
כך עולה מדיון שהתקיים בוועדה למעמד האישה, בראשות ח"כ אתי לבני, בו הוצג ספר הנתונים "נשים בישראל" של שדולת הנשים. עוד עולה מהוועדה, כי קיימת עלייה בגיל הממוצע בו נשים נישאות, עם זאת הוא עדיין נמוך ממדינות המערב.
השכלה
בנושא השכלה וחינוך עולה מהדוח, כי על אף שבארץ קיים חינוך חובה בשיראל קיים שיעור של 4.5% נשים שלא למדו כלל. נתון זה גבוה יחסית לגברים ולנתון הבינלאומי. במסגרת ההשכלה הגבוהה, קיים גידול באחוז הנשים הלומדות באוניברסיטה, כאשר 57% מהלומדים באוניברסיטה הם נשים, ו-59% ממקבלי התארים האקדמאיים הם נשים.
לגבי ייצוג הנשים בסגל האקדמי, השיעור הגבוה של הנשים הוא בדרגה הנמוכה ביותר שהיא דרגת מרצה. בדרגה הגבוהה ביותר - פרופ' מן המניין, עומד השיעור על 10.6% בלבד. הנשים מהוות 83% מהלומדים חינוך והוראה, 79% מהלומדים במקצועות עזר רפואיים, אך רק 25% מהנשים לומדות אדריכלות והנדסה.
תעסוקה
אחוז השתתפות הנשים בכוח העבודה האזרחי עומד על 68.5% לעומת 83.5% גברים, אחוז הנשים הערביות בכוח העבודה הוא נמוך ועומד על 23% בלבד. מהדוח עולה עוד, כי קיימת עלייה במספר הפניות למשרד המסחר והתעסוקה לקבלת היתר לפיטורי נשים בהריון, כאשר בשנת 2003 שיעור ההיתרים היה הגבוה ביותר ועמד על 55%.
שיעור האבטלה הגבוה ביותר בקרב נשים ונמצא במגמת עליה. 65% מהנשים מועסקות על-ידי קבלני כוח אדם לעומת 35% מהגברים. שוק זה מאופיין בהשתכרות נמוכה וכך נשמר מעמדן הנמוך של הנשים. שיעור הנשים הגדול ביותר המועסקות דרך חברות כוח אדם, נמצא במנהל הציבורי.
גם בפוליטיקה ייצוג הנשים הוא נמוך מאד, כאשר קיים ייצוג בשיעור של 15% בלבד, ברשויות המקומיות קיים יצוג של נשים המגיע ל-12%. מצוין בדוח, כי במדינות כמו צרפת, בהן היה חוק של ייצוג הולם לנשים, מספר הנבחרות הגיע לשיעור של 47%. בצה"ל, קיימת השנה נסיגה בשיעור הקצונה הבכירה מ-21% ל-14% בלבד.

תאריך:  09/11/2004   |   עודכן:  09/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
מגזר התקשורת והרשתות הוסיף להוביל את ההשקעות; מגזר מדעי החיים נמצא במקום השני
יפעת גדות
ליל הבדולח - 'קריסטאל-נאכט' - קיבל את שמו בשל אלפי חלונות-הראווה שנופצו באותו לילה בבתי היהודים ובעסקיהם; למעלה משלושים אלף יהודים נעצרו ונשלחו למחנות ריכוז; קרוב למאה יהודים נרצחו
גל ברגר
לפני שלושה שבועות בוצע ניסוי מוצלח בדגם משופר של הטיל האירני; סגן מפקד משמרות המהפכה האירניות: אם נותקף על-ידי ישראל - תגובתנו תהיה חסרת גבולות; התקדמות במגעים עם האירנים בעניין הקפאת העשרת האורניום
אורלי ממן
נחשד גם כי סידר עבודה לבעלה של העובדת הזרה אצל בנו
יפעת גדות
לאור נפגעי טרור רבים מקרב הציבור החרדי המתמודים יום יום עם קשיים רבים בנסיון להתגבר על הטראומה ולנסות לחזור לשיגרת החיים, הוחלט באגודה למען נפגעי הטרור בישראל להתאים את מפגשי התמיכה לציבור החרדי תוך התייעצות וגיבוי מלא מרבנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il