X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תמיכה חברתית, במיוחד נישואים, נמצאה קשורה להפחתה בסבירות לפתח גורמי סיכון הקשורים למחלות קרדיו-וסקולריות; לאנשים שניהנו מתמיכה חברתית חזקה היה לחץ דם נמוך יותר והם גם נטו פחות לעשן
▪  ▪  ▪

מספר רב של מחקרים חדשים מגלה כי גורמים חברתיים ופסיכולוגיים שונים יכולים להיות בעלי השפעה משמעותית על בריאות הלב.
אחד המחקרים, שהוצג בפגישה של איגוד הלב האמריקני בניו אורלינס בתחילת השבוע, הציג הנחה כי אנשים נשואים המתרגלים יוגה ומדיטציה, ניהנים מ'רשת חברתית' חזקה ואשר רואים עצמם כאנשים שאינם חרדים במיוחד הגיעו לתוצאות טובות יותר במספר קטגוריות קרדיו-וסקולריות (של הלב וכלי הדם).
חוקרים באוניברסיטת יל, לדוגמא, גילו כי יוגה ומדיטציה מרגיעים את העורקים אצל אנשים הסובלים ממחלות קרדיו-וסקורליות. במחקרם, 33 אנשים, חולים במחלות קרדיו-וסקולריות וכאלו שלא, עברו סדרה של שלוש וחצי שעות של יוגה ומדיטציה בשבוע במשך סה"כ שישה שבועות.
בסוף המחקר, התרחבות שכבת הריפוד של העורקים השתפרה ב-69% אצל אלו שסבלו ממחלות קרדיו-וסקולרית. לא נראה שיפור בקבוצה הבריאה.
מחקר שנערך במינסוטה העניק משמעות חדשה למונח "האושר בחיי הנישואים" הן עבור גברים והן עבור נשים. החוקרים דיווחו, כי תמיכה חברתית, במיוחד נישואים, נמצאה קשורה להפחתה בסבירות לפתח גורמי סיכון הקשורים למחלות קרדיו-וסקולריות. "מצאנו כי קיים משהו נוסף מחזק בנישואים או בתמיכה חברתית חזקה", אמר מי שהוביל את המחקר. "טוב שיש בני זוג וטוב שיש חברים".
מן המחקר עלה גם, כי לאנשים שניהנו מתמיכה חברתית חזקה כולל נשואים, היה לחץ דם נמוך יותר והם גם נטו פחות לעשן, נתונים מפתיעים לאור העובדה כי אנשים נשואים נוטים לעסוק פחות בפעילות גופנית. כמו-כן ככל שנשים נשואות מתבגרות לחץ הדם שלהן עולה, גם אם לא באופן משמעותי.
במחקר דומה נמצא, כי אנשים הסובלים מאי ספיקת לב, המתארים עצמם כאנשים חרדים ואינם ניהנים מתמיכה חברתית נמצאו בעלי נטייה גבוהה יותר לפנות לטיפול בבית החולים. חוקרים מאוניברסיטת קיושו שביפן גילו, כי מתוך 139 חולים, נשים נטו לפנות לבית החולים פי 7.6 אם התאימו לתיאור זה בעוד גברים נטו פי 1.7. נתונים אלו מהווים אות לרופאים כי עליהם להתייחס לתסמינים של חרדה ולקחת אותם בחשבון כשהם מטפלים בחולים.
לא מפתיע כי גורמים חברתיים כמו חיים לבד, צריכת אלכוהול, ומעמד בריאותי יכולים לנבא התפתחות דיכאון אצל אנשים הסובלים מאי ספיקת לב, כך על-פי מחקר של המרכז הרפואי בדנבר. רק 7.9% מהאנשים ללא אף אחד מגורמים אלו פיתחו דכאון בסוף שנת המחקר; 15.5% מאלו שאופיינו על-ידי אחד הגורמים פיתחו דיכאון; 36.2% מאלו שאופיינו על-ידי שני גורמים פיתחו דיכאון ו-69.2% מאלו שאופיינו על-ידי שלוש קטגוריות. סה"כ לקחו חלק במחקר 245 משתתפים.

תאריך:  09/11/2004   |   עודכן:  09/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
ספרים נדירים נוספים כגון: ספר הזוהר מהאוסף של גרשם שלום וספר ילדים מאויר של ביאליק הועלו לאתר האינטרנט של בית הספרים הלאומי
אורלי ממן
מדובר במערכת ממוחשבת וחדשנית בתחום קופות הגמל; היקף הפרוייקט מוערך בכ-17 מיליון ש"ח
נועם שרביט
היועמ"ש מבקש מראש הממשלה להתערב בקידום יישומו של החוק לדחיית שירות לבחורי הישיבות; נראה, כי מזוז מבקש להשפיע על החלטת הרכב 11 שופטי בג"צ, שיפסקו בקרוב ב-4 העתירות נגד החוק; מזוז: מחלוקת בין האוצר ומשרד העבודה מונעות יישום השירות האזרחי; השר לפיד: חוק טל נולד כדי למרוח את הבעיה ולא לפתור אותה
יפעת גדות
בעלי קבוצת החברות רד-בינת; הפרס הוענק במעמד ראש הממשלה במהלך תערוכת טלקום 2004
אורלי ממן
הרווח ברבעון- 20 מיליון ש"ח, עליה של 27% לעומת הרבעון המקביל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il