X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האופרה הישראלית, משרד החינוך והתרבות ומחלקת התרבות והנוער בעיריית אשקלון בפרויקט מיוחד
▪  ▪  ▪

האופרה "שיקוי אהבה" מאת דוניצטי הוצגה אמש (8.11.04) בהיכל התרבות באשקלון בתרגום מיוחד לשפה העברית, במסגרת פרויקט בין האופרה הישראלית, משרד החינוך והתרבות ומחלקת התרבות והנוער בעיריית אשקלון האחראית על ההפקה. סינפונט רעננה, חמישה זמרים של האופרה הישראלית ולמעלה ממאתיים תושבים לקחו חלק בהפקה ובביצוע, בהדרכתם של הבמאית יוליה פבזנר והמנצח דוד זבה.
כדי לבחור את הגופים המשתתפים בהפקה, התקיימו בחינות מקדימות שבסיומן הוחלט על הלהקות (מקהלות, חברות זמר, להקות מחול, תנועה ותיאטרון) שישתתפו בהפקה. בסופו של דבר נבחרו 200 משתתפים, כולם תושבי אשקלון, וותיקים ועולים. המשתתפים הצעירים ביותר היו בני 5 והמבוגרים נשקו לגיל 85. החזרות התקיימו במשך חודשים ארוכים במתנ"ס תקוותנו, ובסופן הועלו שלוש הופעות, שתי הופעות בפני תלמידי בתי ספר בעיר ואחת חגיגית במיוחד, בפני קהל רב שמלא את האולם והריע במשך זמן רב למשתתפים.
הפרויקט נוצר במטרה לחשוף קהל צעיר וחדש לאופרה, ולקרב קהלים שאינם מכירים את עולם האופרה לתכנים שלה. האופרה הישראלית מקיימת מזה מספר שנים פעילות חינוכית וקהילתית ענפה בכל רחבי הארץ. באמצעות ביצוע הפקת אופרה קהילתית ניתן לקרב קהילה שלמה אל עולם האופרה, דרך עשייה אומנותית בקהילה עצמה. בעקבות ההצלחה הרבה שהייתה להפקות "כרמן בתל-אביב" בשכונת אליעזר ו"הספר מהתקווה" בשכונת התקווה, הוחלט השנה, בתמיכת משרד החינוך והתרבות, להעלות הפקות של אופרה קהילתית בכל רחבי הארץ.
סיפור האופרה
מי זוכר מתי בפעם האחרונה הגיע הצבא האיטלקי לאשקלון? המשימה... לא כיבוש העיר, אלא דווקא כיבוש בנות העיר. בהנהגתו של הסמל בלקורה, מגיעה כיתת חיילים לעיר והסמל הנאה מתחיל בלי הנד עפעף במלאכת הכיבוש. בלקורה יורה את חציו אל תוך ליבה של אדינה, בתו של ראש העיר ותאריך החתונה נקבע. האם המשימה הצליחה? אל דאגה, אין מקום לחשש. האויב הזר שנחת בעיר, אמנם מצליח במלאכת החיזור, אך בסופו של דבר לא זוכה בתהילה. אדינה המסוחררת מיופיו של בלקורה מתעשתת וחוזרת לאהוב לבה נמורינו, המחזר אחריה כבר שנים רבות. הסוף טוב - הכל טוב. הנאהבים נישאים.

תאריך:  09/11/2004   |   עודכן:  09/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
yes מציגה מהפיכה שמאפשרת שליטה בשלט הטלוויזיה לראות מה שרוצים - מתי שרוצים
רנית נחום-הלוי
הרמטכ"ל אמר לחברי ועדת חוץ וביטחון של הכנסת: בבדיקת הפוליגרף יצאו כל הנבדקים דוברי אמת, למעת זכאי; עוד הוא ציין, "גם הפגישה שקיימתי עימו ב-6 עיניים - הודלפה לתקשורת לאחר חצי שעה"
הדר פרבר
זאת ככל הנראה בעקבות פנייתה של ממשלת צרפת להפסיק את הייצוא מחשש לפגיעה בחיילים הצרפתיים
נועם שרביט
העיריה טוענת: ההסכם שחתמה החברה עם משרד התחבורה והמינהל האזרחי ביו"ש אינו חוקי והוא מנוגד לדעת התושבים והעיריה; לדבריה, תושבים רבים מתלוננים על טיב השירות של החברה, אך המדינה מתעלמת מכך; דורשת לחייב את משרד התחבורה לערוך מכרז פומבי
מחלקה ראשונה
בעקבות התערבות יו"ר ועדת הנוטריונים בלשכת עורכי הדין, הנוטריונים המשתייכים למחוז המרכז דרומית לתל אביב יקבלו את ה"אפוסטיל" בבית משפט השלום בראשון לציון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il