X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גונזלס יעשה הסטוריה בכך שיהיה להיספאני הראשון אי פעם בתפקיד; היום קיבל הנשיא את התפטרות שרי המשפטים והמסחר; הבאים בתור: שר הבריאות, טומי תומפסון והשר לביטחון פנים, טום רידג'- גם פאוול ורמספלד עשויים להתפטר
▪  ▪  ▪

אלברטו גונזלס, אחד מבכירי היועצים בבית הלבן ומקורבו של בוש מזה שנים רבות, עוד מהתקופה בה היה מושל מדינת טקסס, יהיה ככל הנראה מחליפו של ג'ון אשקרופט בתפקיד שר המשפטים של ארה"ב, כך מסרו מקורות בכירים בבית הלבן.
שמו של גונזלס בן ה-49 הוזכר באחרונה כמועמד אפשרי לבית המשפט העליון בעקבות הסתעפות מחלת הסרטן של הנשיא רנקוויסט. ההערכה היא כי כעת עם פרישתו של אשקרופט מתפקיד שר המשפטים, מעדיף בוש לנצל את הרגע ולמנות את מקורבו ונאמנו גונזלס לאחד מתפקידי המפתח בממשל. אם אכן יתמנה גונזלס לתפקיד יהיה הוא להיספאני הראשון אי פעם בתפקיד הבכיר.
קודם לכן הודיעו (ד', 10.11.04) שר המשפטים האמריקני, ג'ון אשקרופט, ושר המסחר דון אוונס, על התפטרותם לנשיא בוש. לאחר ימים של ספקולציות "ומשחקי תפקידים" תוך הערכות מי יתפטר ומי ימלא את מקומו, הפכו השניים לשרים הראשונים שלא ימשיכו לכהונה שנייה יחד עם הנשיא אשר נבחר מחדש בתחילת החודש.
את ההודעה מסר דובר הבית הלבן, סקוט מק'קלן, והוסיף, כי בוש קיבל את ההתפטרות.
אוונס, ממחנהו הצמוד של בוש, סייע לנשיא כשהתמודד על מושל טקסס, ב-1994 וליווה את הנשיא בדרכו לוושינגטון. לאחרונה ציין אוונס, כי הוא חושב לחזור לטקסס וכעת - ביקש את אישור הנשיא להתפטרות. המועמד המוביל להחלפתו של אוונס הוא מרסר ריינולדס, שהופקד על גיוס הכספים למסע הבחירות של בוש.
את פיטוריו של אשקרופט דרשו עוד בטרם עת גורמים מצד הדמוקרטים ואף התקשורת האמריקנית, לאחר שטענו כי חוק הפטריוט אשר יזם, פגע בזכויותיהם של אזרחי המדינה. כעת נראה, כי אשקרופט מרוצה מהישגיו אך חושב כי הגיעה הזמן להפסיק להילחם במתנגדיו ולפנות את מקומו להנהגה חדשה, בראשות נשיא ותיק.
הבאים בתור: שר הבריאות, טומי תומפסון והשר לבטחון פנים, טום רידג'. שמות בולטים יותר אשר מוזכרים כמועמדים להחלפה הם מזכיר ההגנה, דונלד רמספלד, מזכיר המדינה, קולין פאוול והיועצת לביטחון לאומי, קונדוליסה רייס.
רייס, לוטשת עיניה בתקפיד של רמספלד ואם תצליח להגיע לאותו כיסא- תהיה היא האישה השחורה הראשונה בתפקיד. אם יעזוב פאוול את התפקיד - ככל הנראה יעזוב גם סגנו, ארמיטז', אשר הודיע כי לא יישאר יום נוסף ללא פאוול.
בוושינגטון פוסט העלו אפשרות, כי בין רשימת מחליפיו האפשריים של פאוול נמנים שגריר ארה"ב באו"ם, ג'ון דנפורט, הסנאטור לשעבר, סם נון, והסנאטור בהווה, ריצ'רד לוגר, אשר לגביהם מציין העיתון כי הם עשויים להפתיע ולזכות במינוי היוקרתי.
העיתון ציין (7.11.04), כי טום רידג', השר לביטחון פנים, אף הוא בדרך החוצה. לדברי העיתון, הוא אף בישר למכריו על כך בשיחות סגורות. העיתון מציין את שמו של שגריר ארה"ב בגרמניה, דן קוטס, כמועמד אפשרי להחליף את רידג' בתפקיד הרגיש. גם שמו של מרק רצ'יקוט, ראש מטה הבחירות של בוש, מוזכר בהקשר של מחליף פוטנציאלי לרידג'.

תאריך:  10/11/2004   |   עודכן:  10/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
לקראת חג איד אל-פיטר נרשמה עליה בביקושים והתפוסה עומדת על כ-40%; הנופש הממוצע בקרב מגזר זה עומד על 3 ימים ומאופיין כנופש משפחתי; בצבר תיירות ונופש מציינים, כי עדיין מלונות רבים נותרו לא אכלוס
רנית נחום-הלוי
את הצעת החוק הגיש ח"כ עמרי שרון
קריות באינטרנט
שנתיים ושמונה חודשי מאסר בפועל נגזרו על תושב קרית אתא שהורשע באונס אישתו; אישתו של המואשם טענה בבית המשפט כי היא סולחת לו על מעשיו
קריות באינטרנט
שני אירועי אלימות נוספים של תלמידים כנגד מוריהם ארעו בחיפה; באחד המקרים המורה פרקה את כתפה ובמקרה השני תלמיד השליך תיק ופגע בראשו של המורה במהלך ויכוח
גלית יצחק
בסקר שנערך על-ידי 'אקסל טלקום' נמצא, כי הנשים מדברות יותר בטלפון קווי והגברים מדברים יותר בסלולרי; 93% מדברים באופן שוטף מטלפונים קוויים, לעומת 83% בסלולרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il