X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"הרשויות מכניסות לכיסי בעלי הבנקים כ-10% מרווחיהם נטו"
▪  ▪  ▪

יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, פנה היום (ד', 10.11.04) במכתב דחוף אל שר האוצר, בנימין נתניהו, וביקש ממנו לנקוט לאלתר בצעדים שיאפשרו את ביטול החרם המאורגן שהטילו הבנקים בישראל על הרשויות המקומיות, תוך עצירת מתן אשראי לכל הרשויות המקומיות בישראל.
"אני ער לעובדה שבעצם פנייתי אליך, אני משרת את רצונם של הבנקים, המחזיקים אותנו כבני ערובה במאבקיהם מול משרד האוצר בנושאים שונים, אולם איננו יכולים להחזיק עוד מעמד ללא אשראי מהבנקים", כותב אלדר.
"מדי יום פונים אלי עוד ועוד ראשי רשויות, ביניהם כאלה שהרשויות שבראשן הם עומדים נחשבות לעמידות וחסונות, המלינים על שאינם יכולים לתפקד במצב שנוצר כתוצאה מהחרם המאורגן", הוסיף.
בפנייתו, כותב אלדר כי לצערו, המשך חרם האשראי של הבנקים יהפוך את ההסכם של השלטון המקומי עם משרדי הפנים והאוצר לבלתי רלוונטי, שכן אף רשות לא תוכל לעמוד בסיכומים ללא האשראי מהבנקים. אלדר אף מזהיר, כי המשך ההחרמה, ואי קבלת אשראי מהבנקים, תאלץ את הממשלה להיכנס לנעליהם, דבר שעלול לפגוע באופן קשה בתקציב המדינה לשנת 2005, ולהופכו לבלתי רלוונטי.
אלדר מבקש מנתניהו לזרז את המו"מ המתנהל בין הממשלה לבנקים, כדי להביא להסרת החרם. לדבריו, צריך המו"מ להתמקד בשלושה נושאים עיקריים: הסרת חרם האשראי על רשויות חזקות ועל רשויות שהאשראי נחוץ להן מתוקף תוכנית ההבראה; מיחזור הלוואות לכלל הרשויות המקומיות, כפי שנקבע בסיכום בין משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי והקצאת אשראים לפיתוח ברשויות המקומיות.
עוד כותב אלדר במכתבו, כי אף שהוא מבין שהתנהגות הבנקים נובעת מרצונם ללחוץ על הממשלה בעניינים אחרים, תמוהה בכל זאת התנהגותם בעיניו.
"בניגוד להפסדים של הבנקים במגזרים אחרים, דווקא במגזר הרשויות המקומיות מציגים הבנקים רווח נאה, כשהרשויות המקומיות מכניסות לכיסי בעלי הבנקים כ-10% מרווחיהם נטו, שהם כ-300 מיליון ש"ח", כותב אלדר. "כך שבשם המאבק שלהם בממשלה פוגעים הבנקים לא רק בתושבי ועובדי הרשויות המקומיות, אלא גם בכיסיהם שלהם".

תאריך:  10/11/2004   |   עודכן:  10/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
על-פי התוכנית ישתרע הפרויקט על שטח של 500 דונם ועלות הקמתו נאמדת ב-10-15 מיליון דולר; המרוצים במקום ייערכו שלוש עד ארבע פעמים בשבוע ויוכלו להשתתף בהם 5,000 צופים בשלב הראשון של הפרויקט
הדר פרבר, מיכאל דבורין
גונזלס יעשה הסטוריה בכך שיהיה להיספאני הראשון אי פעם בתפקיד; היום קיבל הנשיא את התפטרות שרי המשפטים והמסחר; הבאים בתור: שר הבריאות, טומי תומפסון והשר לביטחון פנים, טום רידג'- גם פאוול ורמספלד עשויים להתפטר
מירב לוי
לקראת חג איד אל-פיטר נרשמה עליה בביקושים והתפוסה עומדת על כ-40%; הנופש הממוצע בקרב מגזר זה עומד על 3 ימים ומאופיין כנופש משפחתי; בצבר תיירות ונופש מציינים, כי עדיין מלונות רבים נותרו לא אכלוס
רנית נחום-הלוי
את הצעת החוק הגיש ח"כ עמרי שרון
קריות באינטרנט
שנתיים ושמונה חודשי מאסר בפועל נגזרו על תושב קרית אתא שהורשע באונס אישתו; אישתו של המואשם טענה בבית המשפט כי היא סולחת לו על מעשיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il