X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מותו של יו"ר הרשות הפלשתינית ורב המחבלים, יאסר ערפאת, בן 75, נקבע ב-04:30 לפנות בוקר בבית החולים הצבאי "פרסי" בצרפת; ברשות הפלשתינית נערכים למסע הלוויה; טקס האשכבה ייערך מחר בקהיר, ועוד באותו היום יובא לקבורה ברמאללה; מנהיגים בעולם משגרים תנחומים לעם הפלשתיני
▪  ▪  ▪

סוף עידן: מותו של יו"ר הרשות הפלשתינית ורב המחבלים, יאסר ערפאת, בן 75, נקבע ב-04:30 לפנות בוקר (ה', 11.11.04) בבית החולים הצבאי "פרסי" בצרפת. טקס האשכבה של ערפאת ייערך כבר מחר (שישי) בקהיר, ולדברי שר החוץ הפלשתיני, נביל שעת', ומוחמד דחלאן הוא יובא לקבורה במוקטעה ברמאללה מאוחר יותר באותו היום.
ב-12:00 בצהריים נשבע יו"ר הרשות הפלשתינית החדש, ראוחי פתוח, אמונים במועצה הפלשתינית המחוקקת. פתוח ישמש כיו"ר הרשות באופן זמני לתקופה בת 60 יום (לפחות), עד לעריכת בחירות.
אחת השאלות המרכזיות שעולה כעת בצד הפלשתיני הנה האם ניתן באמת לערוך בחירות בצל הכיבוש, טיעון בו עשו ערפאת ואנשיו שימוש לאורך השנים, כאמתלה לאי-עריכת בחירות ברשות. מקורביו של ברגותי, אגב, לא פוסלים היום אפשרות שהוא יציג מועמדות בבחירות.
בתוך כך, גם מחמוד עבאס אבו מאזן מונה היום בטקס רשמי ליו"ר אש"ף. בצעד מפתיע, מונה פארוק קדומי, ראש המחלקה המדינית של אש"ף היושב בטוניס, לעמוד בראש תנועת הפת"ח.
גדודי אל-אקצה הפכו לגדודי השהיד ערפאת
את ההודעה הרשמית על מותו של ערפאת מסר מזכ"ל הנשיאות הפלשתינית, א-טייב עבד אל-רחים, מהמוקטעה ברמאללה. "הוא עצם את עיניו וליבו הגדול חדל לפעום. הוא הצטרף לאללה אך רוחו עדיין עמנו". דובר ביה"ח הצרפתי אישר את הידיעה וציין, כי לא יימסרו פרטים אודות סיבת המוות, בהתאם לחוק הצרפתי.
על-פי התוכנית, שני מסוקים ירדניים ינחתו בקרוב במוקטעה וייקחו את ההנהגה הפלשתינית לרבת עמון. משם ייצאו שני מטוסים - האחד לפריז והשני לקהיר. הפמלייה שתצא במטוס לפריז תיקח את גופתו של ערפאת מביה"ח הצרפתי. מקהיר ייצאו שני מסוקים מצריים שיטיסו את גופתו של ערפאת לקבורה ברמאללה.
לטקס האשכבה בקהיר צפויים להגיע נשיא מצרים, מלך ירדן, נשיאי תימן, אלג'יריה, ברזיל ודרום אפריקה וראשי הממשלות של מלזיה ופקיסטאן. בנוסף יגיעו שר החוץ של האיחוד האירופי, חאבייר סולאנה, ושרי החוץ של בריטניה, צרפת, גרמניה, ספרד, הונגריה, פורטוגל ואירן.
בישראל ערוכים בכוננות מוגברת מחשש לפריצת גל מהומות [ראו קישור]. גורמי השטח בפת"ח פרסמו כרוזים הקוראים להפרות סדר. אחד הדוברים של התנועה קרא אתמול להסתער על מחסומי צה"ל במהלך לווייתו של ערפאת. גדודי חללי אל-אקצה הסבו את שמם ל"גדודי השהיד יאסר ערפאת".
40 ימי אבל ושבוע שבתון
ברשות הוכרז על 40 ימי אבל, שבעה ימי שבתון במוסדות הרשמיים ושלושה ימי שבתון בעסקים הפרטיים. גם ירדן הכריזה על 40 ימי אבל. דגלי הרשות הורדו לחצי התורן. הטלוויזיה הפלשתינית משדרת תמונות מעברו של ערפאת וכן פסוקי קוראן.
עשרות אלפי מפגינים בגדה וברצועת עזה יצאו לרחובות והחלו לירות באוויר ולהבעיר צמיגים. גם במחנות הפליטים בלבנון יצאו אלפים לרחובות.
משעות הבוקר משגרים מנהיגים מכל העולם תנחומים לעם הפלשתיני [ראו קישור], כמו גם ראשי הפלגים הפלשתיניים. סאמי אבו זוהרי, דובר החמאס בעזה, קרא לכבד את מעמד היום ולפעול לאחדות לאומית. "איבדנו אחד מסמלינו הגדולים ביותר, סמל של מאבק לאומי וזהות". השייח' נאפז עזאם, מהג'יהאד האיסלמי, אמר: "איבדנו מנהיג גדול של העם הפלשתיני".
ראש הלשכה המדינית של החמאס, ח'אלד משעל, האשים את ישראל, כי הרגה את יאסר ערפאת על-ידי כך שהרעילה אותו. בחמאס פרסמו היום הודעה, כי אין בכוונתם להפסיק את הפיגועים בישראל.
יאסר ערפאת המריא לצרפת לפני שבועיים (29.10) בעקבות הידרדרות חמורה שחלה במצבו הבריאותי. במשך כל התקופה הוטל איפול כבד על מצבו על-ידי רעייתו סוהא, איפול שהוסר רק ב-36 שעות האחרונות עם ביקור הרביעייה הפלשתינית בפריז. בימים האחרונים התעכבה ההודעה על מותו של הראיס בעקבות האיסור ההלכתי לנתקו ממכונות ההנשמה.

תאריך:  11/11/2004   |   עודכן:  11/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאסר ערפאת
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
הפער בין הריבית הדולרית לשקלית הצטמצם ל-2.1%; העלאת הריבית בארה"ב מגבירה את הלחץ להעלאת ריבית בישראל; עם זאת, נראה כי נגיד בנק ישראל לא ימהר להעלות את הריבית השקלית
רנית נחום-הלוי
את הצעת החוק הגיש יו"ר סיעת שינוי, ח"כ חן רשף; הצעת החוק תאפשר לבית המשפט לענייני משפחה לחייב בן זוג אלים לשלם לבן/בת זוגו הנפגע פיצוי מתוך חלקו
קריות באינטרנט
שני רעולי פנים נאבקו עם תושב קרית חיים ושדדו כשלושים אלף שקלים מדירתו; במשטרה בודקים האם לחשודים היה מידע על הכסף המוחזק בבית
גל ברגר
ברשות הפלשתינים עושים את ההכנות לקבורת ערפאת; מאבק הירושה מחריף ונשמעות קריאות תיגר על בחירת אבו מאזן; בשטח: איומים להסתער על מחסומי צה"ל [צילום: AP]
שי גפן
הרב הצבאי הראשי, ישראל וייס כינס לפגישה חשאית את הרבנים הצבאיים והודיע להם, כי הרבנות שותפה לתוכנית ההינתקות, ויבצעו את הוצאת המתים, עקירת המזוזות ואסיפת ספרי הקודש.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il