X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אצל אנשים שנטלו ויטמין E על בסיס יומי בכמות שחרגה מהכמות היומית של 270 מ"ג נמצאה עלייה גבוהה ב-10% בסיכון למוות בהשוואה לאלו שלא; אכילה בריאה היא עדיין הדרך הטובה ביותר לקבל את החומרים המזינים החיוניים לגוף
▪  ▪  ▪

אנשים עלולים לסכן את חייהם אם הם נוטלים, אפילו בתדירות מתונה כמויות גדולות של ויטמין E, כך עולה מעדויות חדשות.
ב-BBC דווח (יום ה', 11.11.04), כי המחקר האחרון שנעשה באוניברסיטת ג'ונס הופקינס גילה, כי אנשים שנטלו אף מחצית מהמנה המקסימלית המומלצת ביום העלו את הסיכון למוות. עורך המחקר אמר בפגישה של איגוד הלב האמריקני, כי קובעי המדיניות צריכים לשקול הורדת גבול הבטיחות המקסימלי של נטילת הוויטמין.
לדברי מומחים, אכילה בריאה היא עדיין הדרך הטובה ביותר לקבל את החומרים המזינים החיוניים לגוף.
מבקרים טוענים, כי הממצאים עלולים להיות משוחדים מאחר ולמרות שקיימים סוגים רבים של גלולות ויטמין E הנבדקים במחקרים, כמו בזה הנוכחי, הנטייה היא להתמקד בוויטמין המלאכותי ולא בטבעי.
עורכי המחקר הנוכחי ציינו כי מאחר ורוב האנשים שלקחו חלק במחקר היו בגילאים 60 ויותר וסבלו ממצבים כמו מחלות לב, הממצאים אינם נכונים אולי לגבי צעירים בריאים.
מחקרים קודמים בתחום הציעו כי מנות גבוהות של ויטמינים, כולל ויטמין E, עלולים להזיק יותר משלהועיל.
צוות החוקרים מג'ונס הופקינס בחן 19 מחקרים שבוצעו בין השנים 1993 ל-2004 בהם היו מעורבים יותר מ-136,000 בני אדם. תשעה מן המבחנים בדקו שימוש בויטמין E בלבד ועשרה שימוש בויטמין E בשילוב עם תוספות ויטמינים אחרות. כולם השוו את השימוש בויטמין לשימוש בתרופות דמה.
אצל אנשים שנטלו ויטמין E על בסיס יומי בכמות שחרגה מ-400 "יחידות בינלאומיות" (IU) ליום, (שווה ערך ל-270 מ"ג) נמצאה עלייה גבוה ב-10% בסיכון למוות בהשוואה לאלו שלא.
"הגבלות בטיחות
בבריטניה, ארגון תקני המזון ממליץ על צריכה יומית של בין 3-4 מ"ג, או 4.5-6 IU. הוא קבע את הגבול העליון של 540 מ"ג (800IU ) ליום, שהוא גבוה פי שניים מרמת הצריכה שנמצאה במחקר זה כמזיקה. בארצות הברית, גבול הבטיחות הוא 1,000 מ"ג או 1,500 IU ביום. גלולות ויטמינים יכולות לספק מנה של 200-400 מ"ג ליום.
מוביל המחקר, ד"ר אדגר מילר, אמר כי אם אנשים נוטלים מולטי-ויטמינים - עליהם לוודא כי הם אינם מכילים יותר מכמות נמוכה של ויטמין E. לטענתו המחקר הנוכחי מראה כי השימוש בכמות גבוהה של תוספת ויטמין E בוודאות לא מאריך חיים אך נמצא קשור לסיכון גבוה למוות.
המחקר יפורסם ב"תולדות הרפואה הפנימית".
תוספות של ויטמין E אמורות להגן מפני מחלות קרדיו-וסקולריות וסרטן. במחקר לא נמצא עלייה בסיכון למוות כתוצאה מצריכה של כמות של 200 IU, שהם 133 מ"ג, ליום או פחות, ונמצאו ראיות כי יתכן ולכמות זו ישנם כמה יתרונות.
שינוי מדיניות
לדברי ד"ר מילר השאלה הגדולה ביותר היא מהי הכמות המומלצת, מהי כמות נמוכה, ובאיזה שילוב יהיה הטיפול היעיל ביותר. לדבריו, על קובעי המדיניות לשקול הורדת כמות המקסימום המומלצת ל-400 IU - כ-266 מ"ג ליום.
ויטמין E, כמו ויטמין A ו-D ו-K הם חומרים ממיסי שומן. הם עלולים להוות סכנה במינונים גבוהים מאחר ושלא כמו מנות גדולות של ויטמינים מומסים במים שיכולים פשוט להשטף ולצאת מהגוף בשתן, אלו עלולים להשאר בגוף ולהפוך לרעל.
דובר ארגון תקני המזון בבריטניה חזר על עדויות אלו ואמר כי הממצאים ייבדקו ויתכן וימצא צורך לשנות את ההמלצות.
ויטמין E נמצא באגוזים, גרעינים, ירקות בעלי עלים ירוקים ושמן צמחים.

תאריך:  11/11/2004   |   עודכן:  11/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
הכוננות בעיקר ברחבי הר הבית, לקראת תפילות יום השישי מחר; החשש במערכת הביטחון כי פלשתינים ינסו לחטוף את הגופה מרמאללה ולהעבירה לירושלים; יוטל סגר מלא על יהודה ושומרון ויתוגברו המחסומים באזור; צה"ל יכתר את העיר רמאללה, אך לא יכנס לעיר; בשטחים יהיה סגר מלא במהלך כל 40 ימי האבל, אך יתאפשר לפלשתינים לבוא לחלקת הקבר
גל ברגר
מותו של יו"ר הרשות הפלשתינית ורב המחבלים, יאסר ערפאת, בן 75, נקבע ב-04:30 לפנות בוקר בבית החולים הצבאי "פרסי" בצרפת; ברשות הפלשתינית נערכים למסע הלוויה; טקס האשכבה ייערך מחר בקהיר, ועוד באותו היום יובא לקבורה ברמאללה; מנהיגים בעולם משגרים תנחומים לעם הפלשתיני
אלונה קורן
הפער בין הריבית הדולרית לשקלית הצטמצם ל-2.1%; העלאת הריבית בארה"ב מגבירה את הלחץ להעלאת ריבית בישראל; עם זאת, נראה כי נגיד בנק ישראל לא ימהר להעלות את הריבית השקלית
רנית נחום-הלוי
את הצעת החוק הגיש יו"ר סיעת שינוי, ח"כ חן רשף; הצעת החוק תאפשר לבית המשפט לענייני משפחה לחייב בן זוג אלים לשלם לבן/בת זוגו הנפגע פיצוי מתוך חלקו
קריות באינטרנט
שני רעולי פנים נאבקו עם תושב קרית חיים ושדדו כשלושים אלף שקלים מדירתו; במשטרה בודקים האם לחשודים היה מידע על הכסף המוחזק בבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il