X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההכנות במצרים לטקס האשכבה של יאסר ערפאת בקהיר, נמצאות בעיצומן; כוחות הביטחון המצריים תפסו עמדות באזור נמל התעופה של קהיר, שם ייערך טקס האשכבה, והחלו להכשיר את המקום כ"זירה סטרילית"; מקהיר יוטס ארונו של הראיס לרמאללה, שם יובל יאסר ערפאת בדרכו האחרונה לקבורה במוקטעה
▪  ▪  ▪

המסע האחרון לרמאללה: ההכנות במצרים לקראת טקס האשכבה של יאסר ערפאת הצפוי להיערך הבוקר (ו', 12.11.04) ב-11:00 בבוקר במתחם הכוחות המזויינים המצריים "אל-ג'לאא'" הסמוך לנמל התעופה של קהיר, נמצאות בעיצומן.
נשיא צרפת, ז'ק שיראק, חלק כבוד אחרון (יום ה') ליאסר ערפאת בבית החולים הצבאי "פרסי" במחוז קלמאר, דרומית-מערבית לבירה פריז. בסביבות השעה 17:15 הועלה ארונו של יאסר ערפאת (כשהוא עטוף בדגל הפלשתיני) למסוק בביה"ח פרסי בדרכו לטקס הפרידה שייערך לו בנמל התעופה הצבאי "וי לה-קופלה" בצרפת.
בשעה 17:35 נחת המסוק בנמל התעופה הצרפתי. ארונו של ערפאת נישא על-ידי שמונה מאנשי משמר הכבוד הצרפתי. טקס הפרידה הקצר החל מייד לאחר נחיתת המסוק בהשתתפות ראש ממשלת צרפת, סוהא, אלמנת היו"ר ונביל שעת', שר החוץ הפלשתיני. הארון הועלה למטוס הצרפתי ב-17:50, וכעבור 45 דקות המריא מנמל התעופה הסמוך לפריז - בדרכו למצרים, עם סוהא ערפאת.
סמוך לשעה 23:00 נחת המטוס בקהיר. סוזאן מובארק, אשתו של הנשיא המצרי, חיבקה את האלמנה הטרייה. במעמד קבלת הארון נכח גם ראש המודיעין המצרי, הגנרל עומר סולימאן.
"לוויה צבאית" במצרים;
הלוויה וקבורה ברמאללה
על-פי התכנון, ארונו של יאסר ערפאת ינחת בקהיר הלילה ויוחזק במלון סמוך למתחם אל-ג'לאא' שבאזור הליופוליס מצפון לקהיר. במצרים מדברים על "לוויה צבאית" שתיערך לראיס. במסע הלוויה יובל ארונו של יאסר ערפאת בכרכרה רתומה לסוסים.
עבד אל-פתאח ברדאן, הקצין המצרי האחראי על ההכנות בנמל התעופה, אמר, כי נעשות הכנות קדחתניות לקראת הטקס. "אנו מנסים לשוות לטקס מעמד ברמתו של האיש... ציפינו למותו, אך עדיין ההודעה על מותו היכתה בנו, שכן ערפאת הוא סמל עבור כולנו... הוא נלחם למען זכויות העם הפלשתיני ואנו מעריכים זאת".
51 אישים הודיעו באופן רשמי על השתתפותם בטקס בקהיר, בהם נשיא מצרים, מלך ירדן, נשיאי לבנון, תימן, טוניס, אלג'יריה, סודאן, ברזיל, אינדונזיה, בנגלדש, סומליה ודרום אפריקה, יורש העצר הסעודי, הנסיך עבדאללה, ראשי הממשלות של טורקיה, מלזיה ופקיסטן, סגן הקנצלר של אוסטריה וממלא מקום ראש ממשלת בחריין.
אישים נוספים שהבטיחו את בואם: שר החוץ של האיחוד האירופי, חאבייר סולאנה, השליח האמריקני, ויליאם ברנס, שליח האו"ם, טריה לארסן, ושרי החוץ של בריטניה, איטליה, סלובניה, צרפת, גרמניה, ספרד, צ'כיה, עומאן, קטר, אוגנדה, הונגריה, לטביה, פורטוגל, דנמרק, לוקסמבוג, קנדה, אירלנד, הולנד, נורבגיה, שוויץ, בלגיה, פינלנד, יוון, קפריסין, הודו ואירן.
כמה שיגרו מדינות נציג בדרג נמוך יותר: לאחר שעות ארוכות של שתיקה, הודיעה בערב גם כווית, כי שר האנרגיה יגיע לטקס האשכבה בקהיר. בין ההנהגה הכוויתית ליאסר ערפאת שרר נתק בשנים האחרונות, בעקבות תמיכת ערפאת בפלישת סדאם חוסיין למדינה בתחילת שנות ה-90'. את אוסטרליה ייצג השגריר המצרי, את יפן - היועץ הבכיר לראש הממשלה, את לוב - האחראי על יחסי ישראל-מצרים ואת ניו-זילנד - השגריר בטורקיה.
מאז שעות הבוקר (יום ה'), תפסו כוחות הביטחון המצריים עמדות באזור נמל התעופה והחלו בתיחום המקום והכשרתו כ"זירה סטרילית". קצינים מצרים אמרו לסוכנות הידיעות AP, כי מסע הלוויה של ערפאת יחל מייד בתום התפילה במסגד במתחם אל-ג'ללא'. לאחר מכן יועבר הארון לבסיס צבאי מדרום לנמל התעופה, ומשם יוטס לרמאללה.
לדברי מקורות פלשתינים, נחיתת הארון ברמאללה צפויה (שישי) ב-14:30 בצהריים. ב-15:30 יחל טקס לוויה גדול יותר בהשתתפות מאות אלפים. גופתו של יאסר ערפאת תובא לקבורה במתחם המוקטעה. שר בקבינט הפלשתיני ציין, כי הגופה תיטמן בקבר עשוי בטון והיא תכוסה באדמה שהובאה במיוחד מירושלים.
הרשות חולקה בין היורשים
יו"ר הרשות הפלשתינית הזמני, ראוחי פתוח, נשבע בצהריים (11.11.04) אמונים במועצה המחוקקת הפלשתינית, ובכך תם באופן רשמי עידן ערפאת. במעמד המינוי הבטיח פתוח להמשיך בדרכו של הראיס. הוא ישמש בתפקיד במשך 60 יום, עד לעריכת בחירות. את תפקידו של ראוחי פתוח כיו"ר הפרלמנט הפלשתיני ימלא בתקופה זו חסן ח'רישה, שהיה סגנו.
חלוקת הסמכויות המסתמנת בשלב זה היא כדלקמן: פתוח יעמוד בראש הרשות; אבו מאזן יכהן כיו"ר אש"ף; פארוק קדומי, איש אש"ף מטוניס, ישמש כיו"ר הפת"ח (באורח מפתיע); ואילו אבו עלא ישמש כראש הממשלה הפלשתיני ויו"ר המועצה לביטחון לאומי; סלים א-זענון ימשיך לכהן כיו"ר המועצה הלאומית-פלשתינית (המל"פ). ואולם בפועל, המילה האחרונה תהיה של אבו מאזן.
בתנזים התכנסו כדי לקבל החלטה בדבר הרצתו של מרוואן ברגותי כמועמד אפשרי מטעמם בבחירות. לפי שעה, אפשרות של קיום בחירות במועדן (חודשיים מהיום) נראית לא סבירה בעליל. בצד הפלשתיני מהרהרים שוב בשאלה כיצד ניתן לערוך בחירות בצל הכיבוש. בתוך כך, אבו מוחמד, דובר גדודי חללי אל-אקצה של הפת"ח, הודיע על הסבת שמם של הגדודים ל"גדודי השהיד יאסר ערפאת".
ברשות הפלשתינית הכריזו על 40 ימי אבל. מוסדות הרשות ובתי הספר יהיו סגורים למשך שבוע. עשרות הפגנות ספונטניות שטפו היום את שטחי הגדה ועזה. גם במחנות הפליטים הפלשתיניים בעולם הערבי נרשמת תכונה רבה. רבבות פליטים יצאו לרחובות, ירו באוויר והבעירו צמיגים, ודגלים שחורים נתלו על רכבים לאות אבל.

תאריך:  11/11/2004   |   עודכן:  12/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאסר ערפאת
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
המועצה אמרו את הדברים בתגובה להצעת החוק של ח"כ פינקלשטיין למתן היתר למורים להשתמש באלימות כלפי תלמידים
אורלי ממן
בדיקת הממונה על ההגבלים העסקיים העלתה כי לבזק נתח של 70% בשוק זה; משמעות ההכרזה: הכפפה רגולטרית של בזק להוראות שונות של הרשות להגבלים עיסקיים, כמו אי ניצול מעמדה המונופוליסטי לרעה ומתן פתח לתלונות מצד הצרכנים והמתחרים
מיכאל דבורין
ציוני מואשם בשורה של מעשים מגונים והטרדות מיניות, אותם ביצע לכאורה במספר עובדות ומתנדבות של עמותת פתחון לב; הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים
אלונה קורן
אל תתנו לבנקים להטיל וטו על ישום המלצות הוועדה; לחצי הבנקים נגד אישור המלצות בכר מעלים חשש כבד לקשר בין הון ושלטון; הרפורמה המוצעת עתידה לשים סוף לריכוזיות ההרסנית בשוק ההון
הדר פרבר
הפיצוץ היה מכוון נגד רכב של חיילים אמריקנים אך עד כה לא ידוע מיהם הקורבנות; עד כה דווח על 8 פצועים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il