X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מאות מפגינים פלשתינים יידו הערב אבנים לעבר כוחות הביטחון במזרח ירושלים, בלא נפגעים; בגדה ובעזה נרשמו תקריות של הפרות סדר ונערכו תהלוכות אבל ספונטניות; מערכת הביטחון הכריזה על כוננות שיא מהבוקר (יום ו') מחשש לגלישת אירועים אלימים לתחומי הקו הירוק
▪  ▪  ▪

כוננות מלחמה
המשטרה העלתה את רמת הכוננות לרמת פעילות מבצעית (פע"מ) - הרמה הגבוהה ביותר, כמו זו שהיתה במהלך המלחמה בעירק. כבר בבוקר תתכנס צמרת המשטרה להערכות מצב. כל הקורסים בוטלו והחניכים יתגברו את כוחות המשטרה. גם צה"ל ומשמר הגבול נערכים בכוחות מתוגברים. הדגש מושם על עוטף ירושלים וקו התפר.
מדובר בעיתוי רגיש מכמה טעמים: האחד, מסע הלוויה של יאסר ערפאת שעשוי לגרור תגובות זעם ברחוב הפלשתיני; השני, מדובר ביום השישי האחרון של חודש הרמדאן. מאז הבוקר מוטל על השטחים סגר מלא. החל ממחר תותר כניסתם של בני 45 ומעלה בעלי תעודות זהות כחולות לתפילות בירושלים.
במערכת הביטחון מעריכים כי הלוויה תעבור בשקט היחסי, אך נערכים גם לתרחישים אחרים. אחד החששות: התפרעויות שיגלשו לתחומי הקו הירוק, גם בדמות פיגועי ראווה. בצה"ל מכינים כוחות עתודה אך ההנחיה היא לצמצם ככל האפשר את החיכוך עם הפלשתינים בימים הקרובים.
מפגינים התעמתו עם כוחות הביטחון
מאות מפגינים פלשתינים התעמתו בערב (ה', 11.11.04) במזרח ירושלים עם כוחות הביטחון. בתהלוכות אבל על מותו של יאסר ערפאת שיצאו מכמה מוקדים, הניפו המפגינים דגלים פלשתינים ותמונות של ערפאת, קראו קריאות לאומניות ויידו אבנים לעבר השוטרים וכוחות משמר הגבול.
שתי תהלוכות יצאו ממחנה הפליטים הפליטים שועפאט: אחת משער שכם ותהלוכה נוספת משכונת סוואנה - גם היא במזרח ירושלים. כוחות הביטחון השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, לרבות רימוני הלם, והפרות הסדר הסתיימו בלא נפגעים. שוטרי מג"ב עצרו כמה מפגינים.
מוקדם יותר במהלך היום (יום ה'), יידו פלשתינים אבנים לעבר כוח של משמר הגבול סמוך לצומת א-רם, צפונית לירושלים. לא היו נפגעים. בעיר חיפה נערכה הערב עצרת קטנה לזכרו של יו"ר הרשות הפלשתינית, במהלכה נעצרה ערביה-ישראלית שהניפה את "דגל פלשתין".
מוקד ההתפרעויות העיקרי היום אירע בסמוך לכפר בית עומאר, על כביש גוש עציון-חברון (ציר 60), שם נרשמו החל משעות הבוקר הפרות סדר קשות, במהלכן נפצעו שני שוטרי מג"ב באורח קל, כתוצאה מיידוי אבנים ובקבוקי תבערה. גם כאן השתמשו הכוחות באמצעים לפיזור הפגנות, לרבות ירי כדורי גומי. מהירי נפצע פלשתיני באורח קל, ויותר מ-30 נעצרו.
עוד תקריות בגדה: למתחם המוקטעה ברמאללה הגיעו אלפי פלשתינים במטרה להשתתף בחפירות הקבר של יאסר ערפאת. ההמונים ירו באוויר והבעירו צמיגים.
בקבוקי תבערה הושלכו לעבר כוח של צה"ל סמוך ליישוב היהודי בחברון. סמוך לקבר רחל בבית לחם הושלך מטען לעבר כוח צה"ל. בנוסף, מטען חבלה הושלך לעבר רכב ישראלי סמוך לשא-נור. בכל התקריות לא היו נפגעים.
כמו כן, בעימותים בין פלשתינים לאנשי כוחות הביטחון הפלשתיניים ביריחו נפצעו ארבעה פלשתינים, אחד מהם באורח קשה. מנגנוני הביטחון של הרשות ביקשו לרסן את ההתפרעויות בעיר, אך נתקלו באש חיה.
וברצועה: סמוך ליישוב נצרים שבגוש קטיף זיהתה תצפית של צה"ל חוליית מחבלים שניסתה להניח מטען חבלה. כוחות של חטיבת גולני ויחידת שמשון הוזנקו למקום ופתחו באש לעבר המחבלים. לפחות שניים מהם נהרגו ו-6 אחרים נפצעו. מוקדם יותר באותו אזור, נורה טיל נ"ט לעבר כוח צה"ל. איש לא נפגע.
ברחבי עזה הובערו צמיגים על-ידי ילדים ברחובות הראשיים בתהלוכות ספונטניות. הפלגים הפלשתיניים נערכים לתהלוכה המונית מחר, מייד לאחר תפילות יום השישי.

תאריך:  11/11/2004   |   עודכן:  11/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאסר ערפאת
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
זאת על-מנת לאפשר הסכם לפיו יקבל הקולנוע הישראלי 58 מיליון ש"ח בכל אחת מחמש השנים הבאות
אלונה קורן
לפני מספר חודשים הפסיקו הבנקים את מתן האשראי לרשויות - בשל חששם מכך שהרשויות לא ישלמו את הריבית בעבור ההלוואות שניתנו להן
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
סקר של תחנת הטלוויזיה סקיי: הראשונה בעלת הפוטנציאל להחליף את ג'ונס בשחקנית בריטית אמיתית על-פי הצופים היא קייט ווינסלט
מחלקה ראשונה
זוכת פרס קונסטנטינר לצילום 2002 ויוצרת הסרט "קפה עם פינה" ביססה בעשור האחרון את מעמדה כאמנית בינלאומית מובילה
יפעת גדות
עומדת לקראת חוק שיאסור שתיית בירה בציבור; העלייה במכירת הבירה ברוסיה באה בעקבות איסור על שתיית וודקה ומשקאות אלכוהוליים אחרים בציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il