X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דובר מטעם החוטפים: "קיווינו שהנושא ייפתר לפני הצום, אך ההערות של ריצ'רד ארמיטאז' גרמו לכמה עיכובים"; באוצ'ר טען כי מדיניות ארה"ב אינה דוגלת בוויתורים וכי אין בידי ארה"ב את האסירים אותם דורשת הקבוצה לשחרר
▪  ▪  ▪

גורמים צבאיים הקשורים ככל הנראה לטליבן איימו להרוג את שלושת עובדי האו"ם החטופים והאשימו את ארה"ב בעיכוב שחרורם. בתוך כך, הודיעו גורמים רשמיים באפגניסטן כי דמי כופר הם למעשה המכשול הרציני העומד בדרך לשחרורם של השלושה.
אנג'ליטו ניאן מהפיליפינים, אנטה פלנינג, אירית מבריטניה ושקיפ חביבי מקוסובו נחטפו ב-28 באוקטובר. ג'ייש אל-מוסלמין (צבא המוסלמים) דרש את שחרורם של 26 חברי טליבן עצורים בתמורה לשחרור השלושה. הקבוצה טענה, כי כמה מהאנשים שבשחרורם היא רוצה מוחזקים בחזקת האמריקנים אך סגן מזכיר המדינה האמריקני, ריצ'רד ארמיטאז' הכחיש בשבוע שעבר את ההאשמות.
מוחמד עכבר אגה, המתיימר לעמוד בראש הקבוצה, אמר כי ארמיטאז' ניפץ את תקוותם של החטופים לשחרור בטרם צום איד אל-פיטר אשר החל בשבת. גורמים בממשלת אפגניסטן יצרו קשר עם החוטפים ביום ו' ודנו במצב, כך מסר בראיון טלפוני עם סוכנות AP בשבת. "קיווינו שהנושא ייפתר לפני הצום, אך ההערות של ריצ'רד ארמיטאז' גרמו לכמה עיכובים".
צבא המוסלמים פרסם קלטת וידאו ובה נראו השלושה [ראו קישור]. בארה"ב ובאו"ם סירבו לפרסם פרטים על המאמצים לשחרורם של השלושה, למרות שגורמים באפגניסטן אמרו ל-AP בשבת, כי 26 האסירים ככל הנראה אינם העניין המרכזי. לדבריו, עד כה, לא דנו במסגרת המו"מ בשחרורם ומדובר בדרישה לדמי כופר.
דובר מטעם צבא המוסלמים הכחיש כי מדובר בכסף ואמר כי הקבוצה מעוניינת בשחרורם של 15 גברים שנעצרו לפני כחודש ו-11 נוספים שנעצרו מוקדם יותר. כל אלה תחת חסות האמריקנים וכמה מהם ככל הנראה במתקן הכליאה שבבסיס האמריקני במפרץ גואנטנמו בקובה.
דובר מטעם ארה"ב אמר, כי הצבא לא קיבל רשימת של שמות מהחוטפים וחזר על דבריו של ארמיטאז' כי המדיניות האמריקנית מתנגדת לוויתורים בעניין. הדובר מסר, כי "אנחנו לא עומדים לשחרר אף אחד"
הנשיא האפגני, חמיד קרזאי, הוביל הקריאות במדינה לשחרורם של החטופים, אשר סייעו בארגון הבחירות ב-9 באוקטובר - שלמעשה החזירו אותו לעמדתו הפופולרית בקרב התושבים עם בחירתו.
נזכיר, כי בתחילת החודש נחטפו אזרחי הפיליפינים, ארה"ב, נפאל ושלושה עירקים ממתחם של חברה אשר מספקת שירותי מזון לצבא האמריקני בעירק. שניים מבני הערובה העירקים והחטוף הנפאלי שוחררו.
גורמים בפיליפינים מסרו, כי החוטפים יצרו קשר עם המעביד ושטחו בפניו את דרישותיהם. לדברי הגורמים דורשים החוטפים כופר של לפחות 12 מיליון דולר (אמריקני) ואת שחרורם של לפחות ארבעה אסירים מאבו גאריב, הכלא בו צולמו החיילים האמריקנים לצד האסירים העירקים בהם התעללו ואותם השפילו.

תאריך:  14/11/2004   |   עודכן:  14/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
אקסנצ'ר תמשיך לנהל את מרכז השירות הפיננסי של אקסל בדבלין ותציע שירותים ממרכז השירות שלה בבדפורד, אנגליה
יפעת גדות
בניסויים שערכו בקופים הצליחו מדענים לייצר תרכיב חיסוני שגרם לאי פוריות זמנית
אורלי ממן
איגוד לשכת המסחר מאיים לפנות לבג"צ בעניין זה; "בתנאים הנוכחיים אין באפשרות הענף להמשיך ולהתקיים. עדכון התעריפים הינו מחויב בהתאם לתנאי המכרזים להסעות תלמידים"
אורלי ממן
חבר מועצה יהיה זכאי לגמול והחזר הוצאות עבור השתתפותו בישיבות המועצה על-פי כללים שיקבע שר הפנים
מחלקה ראשונה
שד תימני שחור רוקד סטפס, ריקודי בטן ומחול מודרני לצלילי שירים של דני קיי, עפרה חזה ו"אהווה" התימני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il