X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האירוע התרחש לפני חמישה ימים; הצוללת חדרה למים הריבוניים של ישראל מול חופי נהריה והצליחה לחמוק לאחר שהתגלתה על-ידי חיל הים; בצה"ל פתחו בחקירת נסיבות האירוע; הדבר אירע שלושה ימים בלבד לאחר חדירת מזל"ט החיזבאללה
▪  ▪  ▪

צוללת זרה חדרה לפני חמישה ימים (10.11) למים הטריטוריאליים של מדינת ישראל, בגזרה הצפונית מול חופי נהריה, ועזבה את האיזור לאחר שהתגלתה על-ידי חיל הים.
גורמי צבא מסרו, כי "חיל הים גילה, איתר ועקב אחר מטרה תת ימית שסווגה כצוללת כאשר נכנסה למים הריבוניים של מדינת ישראל. עקב הגילוי והמעקב עזבה הצוללת את האזור".
בחיל הים נערכים תחקירים לבדיקת נסיבות האירוע, ואולם בחיל מפחיתים בחשיבות האירוע ואומרים, כי "אין מדובר באיום של ממש" וכן, כי "גילויה הוא הצלחה".
גורם צבאי אמר לקול ישראל, כי הצוללת שייכת לאחת ממדינות המערב וכוונתה היתה לאסוף מידע מודיעיני. הוא ציין, כי גם בעבר התגלו צוללות במי החופים של ישראל אך הדבר לא פורסם.
מקורות צבאיים אמרו לסוכנות הידיעות AP, כי הצוללת שייכת לאחת מחברות נאט"ו.
"העלמת המידע - חמורה יותר"
ח"כ חמי דורון (שינוי) פנה ליו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת בדרישה לכנס את הוועדה לדיון דחוף בנושא ריבוי החדירות לשטח ישראל. לדברי ח"כ דורון, "במקרה זה, כמו במקרה הקטיושה שנפלה בגליל המערבי, חמורה בעיני העלמת המידע מהציבור לא פחות מעצם הפרת הריבונות".
גם ח"כ אורית נוקד (עבודה) יוזמת דיון דחוף בוועדת חו"ב של הכנסת בעקבות חדירת הצוללת לשטחי ישראל.
אירן צויידה בצוללות רוסיות
יצויין, כי צוללות אמריקניות ורוסיות משייטות באזור דרך קבע. ואולם, הן נמנעות מכניסה למים הטריטוריאליים של ישראל, ללא היתר.
ישראל מקיימת קשרים ענפים עם גרמניה בתחום הצוללות. לפי פרסומים זרים, אירן צויידה בשלהי שנות ה-90' בכמה צוללות מתוצרת רוסיה.
המטרה: איסוף מידע
בגלי צה"ל דווח, כי תחנות המכ"ם של חיל הים גילו את הצוללת בשעות אחר-הצהריים ביום רביעי שעבר, ה-10.11.04. הצוללת הספיקה לשייט בעומק של 3 מיילים בתוך המים הריבוניים של ישראל.
"ספינות טילים ודבורים של חיל הים שאיתרו את הצוללת, הוזנקו לכיוונה, אך היא הספיקה לעזוב את המקום לפני שהכוחות הגיעו אליה", נמסר בגלי צה"ל.
מפקד חיל הים לשעבר, האלוף (במיל') אברהם בן-שושן, אמר, כי מטרתה היחידה של צוללת מסוג זה בתחומי המים הטריטוריאליים של ישראל היא אחת - איסוף מידע.
האירוע התרחש שלושה ימים בלבד לאחר חדירת מזל"ט של החיזבאללה "מרצאד-1" למרחב האווירי של ישראל [ראו קישור]. המזל"ט חג בשמי צפון הארץ דקות ארוכות והגיע עד שמי נהריה. הוא התרסק במימיה של לבנון.

תאריך:  15/11/2004   |   עודכן:  15/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ניידת הממוגרפיה "מיכל" מגיעה לישובים חורפיש, פסוטה, רמה, בית ג'אן, פקיעין, כיסרה סומיע, סחנין, ערבאה, דיר חנא, טמרה, אעבלין, שפרעם, כפר כנא ומנדא; הניידת תעמוד לרשות הנשים תושבות האזור החל מה ה-5.12.04 ועד ה-27.1.05 בכל ישוב וישוב תשהה מספר ימים
גל ברגר
"איש של כבוד לא יכול היה לעשות זאת", אומר הבוקר יו"ר אש"ף בראיון לעיתון סעודי; מקורות: הוא נפצע באפו בתקרית; הרשות פתחה בחקירה ונעצרו כמה חמושים; אבו מאזן יחל היום בשיחות עם הפלגים הפלשתיניים בעזה; בפת"ח מתקפלים: טרם התקבלה החלטה לגבי מועמד זה או אחר
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
כך נכתב על צוואה שנמצאה באחת המעבדות לייצור נשק בפלוג'ה; חיילי המארינס האמריקנים מצאו שני בני ערובה, עירקי וסורי, חומרי נפץ, טילי כתף ומכוניות תופת
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
חמשת האנשים שהיו על המטוס, בהם הטייס, שני אבות ובניהם - נהרגו; המטוס התרסק בעקבות תנאי מזג האוויר
יפעת גדות
אשה אמריקנית בת 59 עומדת ללדת תאומים בחודש הבא; 44 שנה יפרידו בין ילדה הראשון לאלו שבדרך; "אני מתפללת ששלושתינו נצליח... אני חושבת שהם מתנה מאלוהים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il