X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בקשת האוצר בסך של כ-30 מיליון ש"ח עברה ברוב של 10 תומכים מול 8 מתנגדים; ח"כ בנלולו הסביר כי פנו אליו מתנחלים המבקשים להתפנות ולכן החליט לתמוך בבקשת האוצר; ח"כ סלומיאנסקי: נסגרו דילים עם יהדות התורה - ולכן העדיף ח"כ ליצמן להיעדר מההצבעה
▪  ▪  ▪

לאחר שבשבוע שעבר חוותה ועדת הכספים כישלון באישור בקשת האוצר להעברת 30 מיליון ש"ח כמקדמות למתנחלים המעוניינים להתפנות מגוש קטיף, ועוד 5 מיליון ש"ח כהחזר תקציב למשרד המשפטים, אישרה היום (ב', 15.11.04) הוועדה את ההעברה התקציבית.
בקשת האוצר אושרה ברוב של 10 ח"כים שתמכו (מוחמד ברכה, אברהם הירשזון, רוחמה אברהם, דניאל בנלולו, אברהם שוחט, אורית נוקד, אהוד רצאבי, חיים אורון, יצחק הרצוג ורוני בריזון) מול 8 מתנגדים (איוב קרא, ניסן סלומיאנסקי, ניסים דהן, ניסים זאב, בני אלון, חיים כץ, מיכאל גורלובסקי ויחיאל חזן).
עוד אישרה הוועדה העברת סכום של 2.1 מיליון ש"ח מתקציב החטיבה להתיישבות עבור פעולות בחבלים שונים ובהם: ירושלים, דרום הר חברון וגוש קטיף וחבל מרכז.
העברת 42 מיליון ש"ח אושרו לתקציב מענקים ביטחוניים לרשויות המקומיות ביש"ע. מנכ”ל משרד הפנים, גדעון בר-לב הסביר, כי מדובר בחלוקת תקציב זה כש-50% ממנו מועברים במענקים ביטחוניים ביש"ע ועוד 50% יינתנו לתגבור מענקים לרשויות במצוקה בתוך הקו הירוק.
ליצמן בים המלח - המקדמות אושרו
הטענה הגורפת שנשמעה בקרב חברי הכנסת המתנגדים לאישור בקשת האוצר, היתה כי הממשלה "סגרה דיל" עם סיעת יהדות התורה. יו"ר הסיעה, ח"כ הרב יעקב ליצמן החליט על-כן לשהות בים המלח ולהיעדר מההצבעה, בלי שמצא לו מחליף.
יו"ר סיעת המפד"ל ח"כ ניסן סלומיאנסקי, "פרישת המפד"ל היא זו שהעניעה את רה"מ לאשר את המקדמות. הממשלה קונה חברי כנסת כדי להעביר כספים בשיטת המקל והגזר. סגרו איתו [ח"כ ליצמן] דיל במשרד רה"מ ולכן הוא ביקש שלא יחליפו אותו".
ח"כ חיים כץ מהליכוד, שהתנגד בהצבעה, אמר בתגובה להיעדרות ח"כ ליצמן: "קשה לי להבין את התנהגותו של ח"כ ליצמן שנעדר בהצבעה ולא דאג למחליף במקומו, אבל נפלאות דרכי הפוליטיקה. אני מקווה לפחות שעבור היעדרותו בהצבעה יעודכנו קצבאות הילדים".
לא רק סיעת יהדות התורה "בגדה" בחבריה בוועדת הכספים, שהפילו את הממשלה בשבוע שעבר. ח"כ דניאל בנלולו שבשבוע שעבר הצביע נגד, הסביר היום כי פנו אליו מתנחלים המבקשים להתפנות ולכן החליט להצביע בעד. ח"כ מוחמד ברכה, שעד עתה נמנע בהצבעות בנושא ההינתקות, טען כי הוא קול מכריע ולכן החליט לתמוך בבקשת האוצר.
ח"כ חיים (ג'ומס) אורון ממר"צ-יח"ד שתמך בהצבעה, אמר: "היום שוב הוכח כי לתוכנית ההינתקות קיים רוב רק בזכות קולות האופוזיציה, עובדה הממחישה את המתח בין רצון ראש הממשלה לאשר את ההינתקות לבין רצון שר האוצר לאשר את התקציב, תוך התנגדות להינתקות".
מתנועת "שובי נשים למען יציאה מעזה" נמסר בתגובה לאישור העברת המקדמות למתפנים: "סוף סוף השכילו חברי ועדת הכספים להבין כי גורל ילדינו חשוב מלחצים מצד הימין הקיצוני". תנועת שובי מברכת את ח"כ בנלולו על "שבהצבעתו זירז את הוצאת בנינו מרצועת המוות, ועזר למתיישבים רבים להוציא את ילדיהם מטווח האש".

תאריך:  15/11/2004   |   עודכן:  15/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
השיפור ברווחיות - בעקבות שינוי בתמהיל המכירות; לחברה צבר הזמנות עד שנת 2006
מחלקה ראשונה
בעקבות ההסכם צפויה רב בריח לעסקאות
בהיקף של 20 מיליון ש"ח ב-2005
גל ברגר
במבצע בג'נין שנמשך יותר משבועיים נעצרו 25 מבוקשים ואותרו מצבורי נשק רבים; בצה"ל אומרים: המבצע השיג את מטרותיו; צה"ל חידש את פעילותו השגרתית באיו"ש - כבר הלילה נעצר מבוקש ביריחו; פצצת המרגמה התשיעית מאז מת יאסר ערפאת נורתה הבוקר על גוש קטיף
מירב לוי
סיורים בעקבות פריחות, עגורים, סדנאות לטיולים משפחתיים רגליים רכובים ומודרכים
יפעת גדות
גם אם לא מחזיקים בטלפון הנייד, השיחה בדיבורית מפריעה ליכולת שלנו להבחין בשינויים משמעותיים לגבי בטיחות הנסיעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il