X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך הודיע מבקר המדינה בדיון שהתקיים היום בוועדה לביקורת המדינה בנושא ניגוד עניינים בתפקיד ראש מינהלת ההינתקות, יונתן בשיא; היועצת המשפטית במשרד רה"מ: ידוע לנו על ניגוד העניינים בתפקידיו ולכן נקבעו לבשיא מגבלות שונות
▪  ▪  ▪

מבקר המדינה, השופט (בדימ.) אליעזר גולדברג, הודיע (יום ב', 15.11.04) בדיון שהתקיים בוועדה לביקורת המדינה כי בכוונתו לבדוק את מינויו של יונתן בשיא לראש מינהלת ההינתקות.
לדבריו, "רק אתמול בצהריים הועבר בפקס לבקשתי, הסכם ההתקשרות. אבדוק את ההסדר מול בשיא למניעת ניגוד עניינים. אקרא אותו, אלמד אותו ואחליט אם יש מקום להעיר עליו והאם יש מקום לפנות לאחד הגופים הממשלתיים כדי לקבל הסברים".
הוועדה לביקורת המדינה דנה בנושא ניגוד אינטרסים במינוי יונתן בשיא לראש מינהלת ההינתקות, לבקשת ח"כ אורי אריאל מהאיחוד הלאומי.
ביום 3.11.04 הועבר לידי היועמ"ש, מני מזוז, ונציב שירות המדינה, עו"ד שמואל הולנדר, מכתב תלונה מאביעד ויסולי, יו"ר סניף חיפה והצפון של המטה למען ארץ ישראל בו הוא דורש לפטר את בשיא בשל ניגוד העניינים.
בשיא במספר תפקידים
על שולחן הוועדה הונח תחקיר שבוצע על-ידי "המטה למען ארץ ישראל", בו פירוט שורה של ניגודי אינטרסים בהם מעורב ראש מינהלת ההינתקות. כך נטען, כי בשיא מחזיק במספר משרות בשכר בחברות פרטיות, להן קשרים עסקיים מהותיים עם גוש קטיף וצפון השומרון.
במקביל לתפקידו כראש מינהלת ההינתקות, מכהן בשיא גם כיו"ר חברת ביו-בי שדה אליהו בע"מ להדברה ביולוגית של מזיקים. חברה זו משווקת חומרי הדברה ובהתאם להצעת חוק ההינתקות אמורה לקבל פיצויים מהמינהלת.
- בשיא הוא גם יו"ר חברת "מהדרין בע"מ ו"פריאור בע"מ", ועל-פי התחקיר הוא מקבל מחברות אלו שכר חודשי של למעלה מ-15 אלף שקל. חברות אלו מנהלות קשרים עסקיים בשווי עשרות מיליוני שקלים בשנה עם משקי חבל עזה והדרי קטיף. חברת פריאור מחזיקה במשכנתאות על אדמות השייכות ליישובי גוש קטיף בסך 20 מיליון שקל, אשר אמורות להיות משולמות על-ידי מינהלת ההינתקות.
- כמו-כן מכהן בשיא גם כדירקטור בחברת פלסטרו מערכות השקייה, המספקת מערכות השקייה לחקלאי חבל קטיף, גם חברה זו אמורה לקבל פיצויים.
בשיא נעדר מהדיון
עם פתיחת הדיון בוועדה תקפו חברי הכנסת את עובדת היעדרות בשיא מהדיון. במקומו הגיעה היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה. ח"כ אריאל יוזם הדיון אמר, "לא פעם קורה שהממשלה מזלזלת בוועדות הכנסת. התייחסות ראש הממשלה באופן דיקטטורי בנושאים מדיניים, חודרת גם לתוך דיוני הוועדות", אמר.
ח"כ גילה פינקלשטיין (המפד"ל) לעומת זאת, תהתה כיצד מונה בשיא למנכ"ל מבלי שהוא נושא תואר אקדמי. ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד), ציין כי הליך מינויו של בשיא יתקיים ללא ועדת איתור, ללא מכרז וללא שום הליך. "שמענו, כי היותו חובש כיפה ואיש הציונות הדתית הכשיר את המינוי שלו וזה טיעון מוזר", אמר.
ח"כ אופיר פינס מהעבודה אמר, "אני לא רוצה שמנכ"ל מינהלת הפינוי יהיה תפקיד חלטורה. תפקיד זה לא עושים ב-75% משרה אלא בשתי משרות. הדבר מחייב נוכחות אישית בשטח, אמפטיה, סימפטיה יחס אנושי קשר מתמיד, בנחישות אך רגישות ואנושיות. אני לא מכיר בשום מקום אדם שיכול לעשות 9 תפקידים בעת ובעונה אחת".
ח"כ רן כהן (מר"צ-יח"ד) התנגד לדעות חבריו, וטען כי מבקר המדינה והוועדה נפלו בניסיון פוליטי להכשיל את תוכנית ההינתקות. "מה שנעשה היום הוא שימוש פוליטי בוועדה שמטרתה לפסול את בשיא ולחבל בתוכנית ההינתקות. הדיון התקיים היום בעקבות תלונות שהגיש פעיל ימין וחברי הכנסת גויסו למענו".
חיסיון על ההסכם בין בשיא לממשלה
עו"ד שלומית ברנע, היועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה, הסבירה כי למשרד הממשלה היה ידוע על ניגוד העניינים בתפקידיו של בשיא. ואולם הדבר נבדק ונקבעו לו מגבלות. לדבריה, "עוד לפני שבשיא מונה לתפקיד מנכ"ל מינהלת ההינתקות, נמסר לנו פירוט מלא של כל פעילויותיו בשכר או לא וכל אחת נבדקה בקפידה. במקום בו מצאנו חשש להיווצרות ניגוד, קבענו מגבלות".
כך למשל, מציינת עו"ד ברנע, כי נקבעה מגבלה לפיה בשיא לא יוכל לעסוק בחברת הדרי קטיף, מתוקף היותו גם יו"ר חברת "מהדרין בע"מ ו"פריאור בע"מ". מי שיעסוק בנושא זה יהיה מנכ"ל משרד החקלאות. "מצאנו את האיזונים מבלי לעקר את תפקידו כראש מינהלת. מפאת צנעת הפרט לא אחשוף את כל ההתקשרות עימו אבל מסרנו עותק למבקר המדינה", כך לדבריה.

תאריך:  15/11/2004   |   עודכן:  15/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
החשוד, עו"ד רונאל הלר, מתמחה בהוצאה לפועל; חשוד במעילה של כ-4 מיליון ש"ח; יצר קשר עם חוקרי מפלג הונאה תל אביב ומסר שביצע מעילה בכספים
מירב לוי
כך עולה מסקר מיוחד שיזם 'הבצפר', כחלק מפרויקט "קבלת האחר" בשיתוף מרכז אג'נדה; מהסקר עולה עוד, כי ככל שעולה רמת ההשכלה רווחת הדעה כי המעסיקים שומרים קיום החוקים
הדר פרבר
צרפת תומכת בהצעת האו"ם לסנקציות נגד הקולוניה הצרפתית לשעבר; ההצבעה במועצת האו"ם צפויה להתקיים היום אחה"צ
הדר פרבר
הגופה נמצאה ערופת ראש עטופה בבדים ספוגי דם וככל הנראה מדובר במערבית; חסאן היא אחת מתוך שתי נשים שנחטפו בעירק וגורלן עדיין לא ידוע
אורלי ממן
המכירות גדלו ב 21.2% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכמו ב-51.4 מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il