X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך דורשת האגודה לזכויות האזרח שעתרה הבוקר בבית המשפט המחוזי בתל אביב בנושא זה; לטענתה הרשויות מתחמקות עד כה מחשיפת המכרז, אשר השלכותיו על זכויותיהם של האסירים עלולות להיות חמורות
▪  ▪  ▪

האגודה לזכויות האזרח עתרה הבוקר (ב', 15.11.04) בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, נגד משרד האוצר, המשרד לביטחון פנים ושירות בתי הסוהר, בדרישה לחשוף את פרטי המכרז להפרטתו של בית-סוהר בישראל. "זאת לנוכח אופיו חסר-התקדים של מכרז זה ולנוכח החשש הלא מבוטל מפגיעה בזכויותיהם של אסירים, כתוצאה מתהליך ההפרטה".
את העתירה הגיש עו"ד דורי ספיבק, חבר הנהלת האגודה ומן התוכנית לזכויות אדם באוניברסיטת תל אביב, אשר הדגיש כי קיימת חשיבות ציבורית מוגברת לשקיפות מלאה של ההליכים לבחירת הזכיין, שייבחר לנהל את בית-הסוהר הפרטי ליד באר שבע, ושל פרטי ההסכם, שצפוי להיחתם עמו.
לטענת האגודה, העתירה הוגשה לאחר שורה של ניסיונות שווא מצדה לקבל את המידע המבוקש. עו"ד ספיבק מדגיש כי משרדי האוצר וביטחון הפנים, וכן שירות בתי הסוהר, "כלל לא טרחו למסור לאגודה החלטה מנומקת, או לכל הפחות החלטה כלשהי, בתגובה לבקשותיה לקבלת המידע, וזאת בניגוד מוחלט להוראותיו של חוק חופש המידע".
נראה, נאמר בעתירה, כי "גורמים אלה מבקשים להתחמק מן העין הציבורית המבקשת לפקח על פעילותם, תוך קביעת עובדות בשטח בדרך של בחירת זכיין וחתימה על הסכם זיכיון עמו, וכל זאת בטרם יוכל הציבור לבחון את פרטי המכרז". האגודה לזכויות האזרח מדגישה בעתירה, כי הכוונה להפריט בית-סוהר מעוררת שורה של שאלות חוקתיות וחוקיות מורכבות וכבדות-משקל. במרכזן של אלה עומד החשש מפני פגיעה אסורה בזכויות האסירים, העתידים להיות כלואים בו, וזאת על-ידי אותו זכיין פרטי, לו מתעתדת המדינה למסור את ניהולו של בית הסוהר.
יש להדגיש, כי בקשת המידע אינה כוללת את חלקיו של המכרז, אשר עוסקים במערך המודיעין, במערך האבטחה של בית הסוהר המתוכנן, תחומים אשר אינם נכללים בהוראותיו של חוק חופש המידע.
בראשית חודש יולי האחרון "פרסמה" המדינה את המכרז לבחירתו של הזכיין, אשר ינהל את בית הסוהר הפרטי. למעשה, כך לטענתה, לא פורסמו מסמכי המכרז או אף עצם קיומו במודעות בעיתונות, או בכל דרך אחרת, אלא הועברו אך ורק לידי מספר מצומצם של קבוצות תאגידים (רובן ככולן בשליטה של חברות זרות, הטוענות לניסיון בהפעלתם של בתי-סוהר פרטיים מחוץ לישראל).
האגודה לזכויות האזרח מבקשת לוודא, כי החוזה שייחתם עם הזכיין יכלול מנגנון אפקטיבי של פיקוח על כל פעולותיו של הזכיין, וכי בידי המדינה תישמר אופציה של ממש, כנדרש על-פי החוק, לבטל את ההסכם במקרה של פגיעה בזכויות האסירים או הפרת החוזה בכל דרך אחרת.
עו"ד ספיבק מדגיש בעתירה את החשיבות הרבה בשקיפות מלאה של ההליכים לבחירת התאגיד הפרטי, שינהל את בית הסוהר, בו אמורים להיכלא באופן קבוע כ-800 אסירים.
פעולתן החשאית של הרשויות בעניין זה, הוא מבהיר, "מגבירות את הסכנה, שתתקבלנה החלטות שגויות, אשר עלולות להביא לפגיעה בזכויות היסוד של האסירים". ביהמ"ש נתבקש על-ידי האגודה לקבוע מועד דחוף לדיון בעתירה.
עת"מ 2898/04 בבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו.

תאריך:  15/11/2004   |   עודכן:  15/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
סקר שנעשה בבריטניה קבע כי רוב ההורים אינם מודאגים מכך שילדיהם אינם עוסקים מספיק בפעילות גופנית; איגוד הלב הבריטי מתריע מפני סכנה בריאותית חמורה
רנית נחום-הלוי
כך בהצעת חוק שהגישה ח"כ רוחמה אברהם; על-פי הצעת החוק, ועדה מיוחדת תקבע האם ילמדו התלמידים בחודש יולי באופן סדיר או שמא יפעלו מסגרות העשרה בהן תהיה חובת נוכחות
מירב לוי
מחלק נוער דן ניהל חקירה סמויה בסופה נעצרו 3 קטינים בחשד לשימוש בסמים גם בשטח בית הספר; באשקלון דקר נער בן 16 את חברו בשל סכסוך שפרץ בין השניים
הדר פרבר
בספרה החדש של חברתו לשעבר של קרי מנהלת הגיבורה רומן עם סנאטור ממסצ'וסטס, דמוקרט שדמותו שאובה מזו של ג'ון קרי; בספר לוחש הסנאטור דברי אהבה בצרפתית - ונרדם; המחברת המתינה עד שיסתיימו הבחירות לפני שפרסמה את הרומן
מיכאל דבורין
ביהמ"ש קיבל את טענת התובע כי הנזקים שנגרמו לו הביאו אותו למצב כספי קשה שאין הוא מסוגל לשלם את אגרת המשפט; כן כתב ביהמ"ש כי נראה כי לתובע טענות ותביעות לא פשוטות נגד הנתבעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il