X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך מכנים צעירי מפלגת העבודה וסטודנטים את שרת החינוך, במסגרת מאבקם נגד החלטת הממשלה לבטל את מסקנות ועדת וינוגרד; "שינוי": פגיעה בסטודנטים תגרור התנגדות לתקציב המדינה
▪  ▪  ▪
ח"כ חן, נתנגד לכל פגיעה בסטודנטים

ח"כ רצאבי, נגד עקירת מסקנות וינוגרד

   רנית נחום-הלוי
הממשלה אישרה: ביטול ועדת וינוגרד לבחינת גובה שכר לימוד לסטודנטים

גופים שונים בפוליטיקה מתגייסים נגד שרת החינוך, לימור לבנת, ונגד החלטת הממשלה (א', 14.11.04), הפועלת למעשה לבטל את מסקנות ועדת וינוגרד [ראו קישור].
כבר ביום א' נשלחו הודעות מטעם פעילי המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה, אשר הודיעו כי בכוונתם לצאת למאבק חריף נגד החלטת הממשלה, שנמנעת למעשה מיישום החלטה קודמת - ליישום מסקנות ועדת וינוגרד; ומנגד - מקימה ועדה חדשה בעניין זה.
חברי התנועה החלו בהחתמת עצומה ברחבי הקמפוסים נגד החלטה זו. בשערי הכניסה לאוניברסיטת בר-אילן הוצבו דוכנים, עליהם הונחה העצומה נושאת הכותרת: "לימור, לבנת החבלה של ההשכלה הגבוהה!". לדברי הפעילים, "החלטת שרת החינוך פוגעת אנושות בסטודנטים וכמוה כ"לבנת חבלה" בהשכלה הגבוהה בישראל".
המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה, הינה גוף שמונה בתוכו את כל המתפקדים במפלגה מגיל 18-35. מדובר במאות פעילים מכל רחבי הארץ העושים פעולות חברתיות-מדיניות שונות.
נוסח העצומה:
"אנחנו החתומים מטה, סטודנטים וסטודנטיות במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל קוראים לשרת החינוך לחזור בה מכוונתה לבטל את המלצות ועדת וינוגרד בדבר הורדת שכר הלימוד. לא נאפשר הפרת התחייבות כלפי ציבור סטודנטים. לא נאפשר פגיעה בעמוד השדרה של החברה הישראלית. לא נאפשר הידרדרות נוספת במערכת החינוך בישראל. אנו נאבק במה שיידרש נגד אטימות שרת החינוך לימור לבנת כלפי ציבור פעילים הצעירים והסטודנטים במדינה".
סיעת שינוי: נתנגד לכל פגיעה
בסטודנטים בתקציב המדינה
גם בקרב חברי הכנסת בסיעת שינוי קיימת תרעומת קשה על החלטת הממשלה להקים ועדה חדשה לבחינת ההטבות לציבור הסטודנטים. עם זאת, בסיעה מסבירים כי אין בהחלטת הממשלה כדי ביטול החלטות ועדת וינוגרד, אולם הם מזהירים: כל פגיעה בציבור הסטודנטים תבוא לידי ביטוי בהתנגדות לתקציב המדינה.
יו"ר הסיעה, רשף חן, אמר ל-Nfc: "לא רק שנתנגד לתקציב אלא נעמוד על הפחתה של לפחות 3% מתשלום שכר הלימוד לסטודנט. אם הממשלה מעוניינת להקים ועדה נוספת לבחינת הנושא כדי לנקוט בצעדים נוספים להקל על הסטודנט - כמובן שלא נתנגד. אך בשום פנים לא נסכים לפגיעה בסטודנטים. אנו עומדים על כך שמסקנות וינוגרד יישומו".
גם ח"כ אהוד רצאבי (שינוי), החבר בוועדת הכספים של הכנסת מציין, כי חברי סיעתו מתנגדים לעקירת החלטות ועדת וינוגרד מתוכנן. "אם הממשלה תבוא ותעקור את ההחלטות אזי "שינוי" תתנגד בתקציב המדינה", כך נמסר מלשכתו. ח"כ רצאבי כבר ניסח מכתב, אותו הוא מתכוון לשלוח לשר האוצר, בנימין נתניהו.
במכתב הוא מזכיר לשר האוצר הצעות חוק שהגיש, שנועדו להקל על ציבור הסטודנטים. כך למשל אפשרות ששכר הלימוד לסטודנט ינוכה מהכנסתו שנים מספר בתום לימודיו. כמו-כן, אפשרות להעניק הלוואות לסטודנט, כפי שנהוג בארה"ב למשל, אותה יחזירו המלווים בתום לימודיהם.
יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ מלי פולישוק-בלוך תפגש מחר (יום ג') עם נציגי הסטודנטים והסגל הזוטר ותציג בפניהם את עמדת שינוי שהתקבלה היום בישיבתה השבועית [תמיכה במסקנות ועדת וינוגרד להמשך הפחתת שכר הלימוד, תמיכה בהצעות נוספות שיקלו על ציבור הסטודנטים והצגת הצעות קונקרטיות למתן הלוואות מסובסדות]. לטענת ח"כ פולישוק-בלוך, "שינוי המחויבת לציבור הסטודנטים תמשיך לתמוך כתנאי מינימום ביישום המלצות ועדת וינוגרד ולא תתן ידה לכל הצעה העלולה לפגוע בציבור זה".
ועד ראשי האוניברסיטאות
תומך בהקמת ועדת ינאי
היום הודיע ועד ראשי האוניברסיטאות כי הוא תומך בהקמת הועדה לבחינת ההיבטים השונים הקשורים בשכר הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה. "ראשי האוניברסיטאות סומכים את ידם על הרכב הוועדה בראשותו של אלישע ינאי" כך אמרו.
פרופסור יצחק אפלויג, נשיא הטכניון ויו"ר הועד ציין, כי "הועד רואה חשיבות רבה לבחינה מחודשת של גובה שכר הלימוד באוניברסיטאות".

תאריך:  15/11/2004   |   עודכן:  15/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
השלימה הצעת רכש למניות סולל בונה הנסחרות בבורסה; המניות יימחקו מהמסחר
עומר שיקלר
פאוול שימש כמזכיר המדינה האמריקני ונחשב לבעל דעות שמאלניות בממשל הרפובליקני; שלושה שרים נוספים התפטרו גם כן; קונדוליסה רייס נחשבת למועמדת להחליפו; בפגישה עם השר סילבן שלום אמר פאוול: מדיניות ארה"ב במזרח התיכון תימשך
רנית נחום-הלוי
הצעת החוק שהגישה ח"כ זהבה גלאון אוסרת אפליית מטופלים בשל נטייתם המינית אושרה בכנסת בקריאה שנייה ושלישית; החוק יאפשר לבני זוג חד-מיניים לבחור מי ישהה לצידם בקבלת טיפול רפואי, חדר לידה, טיפול נמרץ או מוות פתאומי
אלונה קורן
זאת בשל ירידה של 1.1% במדד מחירי הדיור; הקצב השנתי של האינפלציה נע בין 1% ל-1.5% ונמצא בטווח יעד האינפלציה הממשלתי; מתחילת השנה הסתכמה האינפלציה ב-1.2%; הערכות: ריבית בנק ישראל לחודש דצמבר תיוותר ללא שינוי
גלית יצחק
משרד הביטחון חתם על שיתוף פעולה לחמש שנים עם המרכז הרפואי רבין; המרכז הרפואי יעמיד שירותים רפואיים במערכי האשפוז, המיון והשירות האמבולטורי אשר יהיו זמינים לכלל החיילים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il