X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תחליף ככל הנראה את פאוול; נשיא ארה"ב צפוי להודיע על תפקידה החדש של רייס כבר היום; מוקדם יותר הוזכר גם שמו של שמו שגריר ארה"ב באו"ם, ג'ון דנפורת'
▪  ▪  ▪


בוועדה אחרי ה-11 בספטמבר

עלה גם שמו של דנפורת'

   עומר שיקלר
בוש קיבל את התפטרות פאוול ושלושת השרים

   מיכאל דבורין
וושינגטון-פוסט: פאוול, אשקרופט ורידג' יעזבו בקרוב את תפקידיהם

היועצת לביטחון לאומי האמריקנית, קונדוליסה רייס, אשר עמדה תקופת מה לאחר התקפות ה-11 בספטמבר על דוכן הנאשמים וניסתה להראות ביטחון עצמי בהתנהלות ממשלו של הנשיא, ג'ורג' בוש, היא שתחליף, ככל הנראה, את מזכיר המדינה, קולין פאוול, אשר התפטר מתפקידו.
רייס, כך מדווחים בתקשורת האמריקנית, מקורבת לנשיא ואף מתפללת עמו. השניים חולקים אהבות נוספות: אפילו כדורגל. מעבר לכך, מאז הגיעה רייס לבית הלבן, ליוותה את הנשיא מספר פעמים בביקוריו בחוותו בקרופורד, טקסס, מה שמעיד, לדעת פרשנים, על הקירבה המיוחדת בין השניים.
שני יועצים בכירים בבית הלבן אמרו ל-CNN, כי רייס היא בחירתו של הנשיא בוש לתפקיד, וכי מועמדותה עשויה להתקבל באופן רשמי היום. בגיל 50, עשויה רייס להיות האישה השחורה הראשונה בתפקיד הדיפלומטי הבכיר.
כיועצת לביטחון לאומי במשך ארבע השנים האחרונות, הפכה רייס לאחת מהמקורבות ביותר לנשיא בוש, בתוך כניסתו למלחמה בעירק והמגנה שלו בדוכן הנאשמים במהלך המלחמה בטרור, ובפוסט ה-11 בספטמבר. באפריל הגנה רייס על הממשל האמריקני, במהלך עדותה לוועדת החקירה, בעדות פומבית שנמשכה כשלוש שעות, ואמרה כי נעשו מאמצים רבים במסגרת המלחמה בטרור במהלך קיץ 2001, אך כי ההתקפות היו בלתי נמנעות.
עוד לפני כן, בקמפיין של בוש ב-2000, עבדה רייס כיועצת לענייני ביטחון לאומי, לאחר שש שנים באוניברסיטת סטנפורד כבכירה באקדמיה. לאחר בחירתו של בוש מונתה רייס ליוצעת לביטחון לאומי.
רייס נולדה באלבמה ב-1954 והחלה את לימודיה במכללה כבר בגיל 15. בגיל 26 סיימה את הדוקטורט ביחסים בינ"ל באוניברסיטת דנוור. אחד המרצים שלה היה אביה של מדלן אולברייט - דמות נשית בולטת בנוף הבית הלבן.
ב-1981 עברה רייס לקליפורניה, כדי לסיים את הפרופסורה שלה בסטנפורד, שם עשתה לעצמה שם כמומחית לנושא בריה"מ. מאוחר יותר שירתה במועצת הביטחון הלאומית במהלך הממשל של בוש האב.
אם אכן תחליף רייס את פאוול בתפקידו, תוחלף היא ככל הנראה על-ידי הסגן שלה, סטיבן האדלי.
שמו שגריר ארה"ב באו"ם, ג'ון דנפורת', לשעבר סנאטור רפובליקני ממיזורי, גם הוא עלה כמחליף אפשרי לפאוול. דנפורת' ייצג את ארה"ב ב-2001 כשנשלח על-ידי הנשיא בוש למשימה מיוחדת בסודן כנציג הממשלה האמריקנית.

תאריך:  16/11/2004   |   עודכן:  16/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בריטניה תאסור עישון במקומות ציבוריים רבים; לפני שמונה חודשים הפכה אירלנד למדינה הראשונה בעולם האוסרת על עישון במסעדות ובפאבים
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
בדיווחים אחרונים אמר לוושינגטון פוסט כי הוטרד מהעובדה שאינו יכול לנסוע לתימן לבקר את אשתו אשר חולה במחלת הסרטן וכי ה-FBI אינו מקיים את הבטחותיו
מחלקה ראשונה
ועדת הכספים של מליאת רשות השידור אישרה העברה של למעלה מ-5 מיליון ש"ח מסעיפי השכר לסעיפי הפעולות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
הקבוצה התפצלה בשל מחלוקת האם "להיפטר" מהשבויים או להחזיק בהם במשך שנתיים נוספות; החוטפים: לא נקיים מו"מ עם זרים אלא באמצעות מתווך
מחלקה ראשונה
בעונת החורף בה מופיעים גם ימים בהירים ושמשיים במיוחד, השמש מזיקה כמו בקיץ; את סרטן העור ניתן למנוע, וחשוב לאבחן אותו מוקדם; אבחון וטיפול מוקדם מאפשרים סיכויי ריפוי גבוהים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il