X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המרווחים בין שערי הקנייה והמכירה הצטמצמו ב-35%; כתוצאה מכך גדלה יעילות המסחר באופציות השקל-אירו באופן משמעותי; ההמלצה: לעודד שילובם של עושי שוק בבורסת תל-אביב בניירות ערך שהסחירות בהן דלה יחסית
▪  ▪  ▪

מאז הונהגה "עשיית שוק" (Market Making) באופציות בחודש מרס 2004, עלו היקפי המסחר במכשיר זה ב-60%, והמרווחים בין שערי הקנייה והמכירה הצטמצמו ב-35%. כתוצאה מכך, גדלה יעילות המסחר באופציות השקל-אירו באופן משמעותי ביחס לתקופה שלפני הנהגת עשיית השוק באופציות.
כך עולה ממחקר שבדק את תרומתם של עושי השוק ליעילות המסחר של בורסות שנסחרות בבורסה אלקטרונית. את המחקר ערכו מנהל המחלקה הכלכלית ברשות ניירות ערך, פרופסור שמואל האוזר וד"ר רפי אלדור.
חובת ציטוט מחירים בכל עת
בסוף שנת 2002 המליצה ועדה בראשות פרופ' האוזר לאפשר, בין השאר, פעילותם של עושי שוק באופציות, במסגרת המסחר הממוחשב בבורסה בת"א. בעקבות המלצה זו, החליטה הבורסה לעודד עשיית שוק באופציות שקל-אירו באמצעות מתן תגמול ישיר לעושי השוק תמורת ההתחייבויות שייטלו על עצמם. ההתחייבויות הללו כוללות חובת ציטוט מחירים בכל עת לקניה ולמכירה.
עושי השוק החלו לפעול כאמור, בחודש מרס 2004. האירוע הזה איפשר לחוקרים לבחון בתנאי 'מעבדה' את התרומה של עושי השוק לנזילותן של האופציות, וליעילות המסחר בהן, בבורסה שהמסחר בה הוא אלקטרוני ושתנאי המסחר של עושי השוק בה זהים לאלה של שאר הפעילים במסחר.
הגדלת הנזילות, הקטנת המרווחים
התוצאות העיקריות הן, כאמור, הגדלת הנזילות, הקטנת המרווחים בין שערי הקניה לשערי המכירה בשיעור של כ-35 אחוזים; הגדלת יעילות המסחר באופציות שקל-אירו; הסטיות מיחס השוויון בין מחיר אופציה Call לבין זה של אופציה Put, קטנו באופן מובהק בשיעור של כ-12 אחוזים; וצמצום של תופעת האסימטריה במחירי האופציות (skewness) בשיעור של 40% אחוזים.
החוקרים גילו גם שהשיפורים האלה במסחר הם למרות שהיקף המסחר של סוחרים בשוק מול עושי השוק היה כ-15% בלבד מהמסחר הכולל. על בסיס ממצאים אלה, הסיקו החוקרים שלעצם נוכחותם השפעה רחבה יותר מאשר להיקף פעילותם משום שהם מעודדים פעילות מסחר גם שלא באמצעותם. כל אלה מצביעים על הצורך לעודד שילובם של עושי השוק בבורסה בתל אביב בניירות ערך שהסחירות בהן דלה יחסית.
המסקנה העיקרית של החוקרים מתוצאות המחקר שערכו, היא שיש לעודד פעילותם של עושי שוק בשל תרומתם לנזילות וליעילות המסחר במיוחד בניירות ערך שסחירותם נמוכה. המסקנה הזו מתחדדת נוכח העובדה שהיקף המסחר עם עושי השוק הוא כ-15% בלבד בזמן שהגידול בנפחי המסחר היה בשיעור של 60%.
דהיינו, לעצם נוכחותם של עושי השוק השפעה רחבה יותר מאשר להיקף פעילותם ונוכחותם מעודדת פעילות מסחר באופציות שקל-אירו גם שלא באמצעותם.

תאריך:  16/11/2004   |   עודכן:  17/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
הרפאר זכה בארבע קטגוריות ואחריו צמד ההיפ הופ אאוטקאסט עם שלוש קטגוריות; מוסיקאים נוספים שזכו לתהילה הם הזמרת שריל קרואו וזמר הקאנטרי טובי קייט, שזכו בשני פרסים כל אחד
אורלי ממן
תשואת הרווח הנקי להון העצמי - 15.9%, בהשוואה ל-12.1% בתקופה המקבילה אשתקד
יפעת גדות
כשאנו מתבוננים באדם הנמצא בעמדה של פחד, הדבר מעורר אזורים במוח האחראים על הרגשות וגורמים לגוף להתכונן ולפעול; תגובה זו יכולה לעבור במהירות דרך קהל אנשים, ממש כמו אש בשדה קוצים
מחלקה ראשונה
יגלם את תפקיד רוברט לנגדון בגרסה הקולנועית לספרו המצליח של בראון; במאי: רון הווארד
גל ברגר
טרם התקבלה תגובת י-ם בנושא; בימים האחרונים היה מי שחשש כי "פריצת ההסכמים" בדמות הפקעת זכותם של ערביי מזרח י-ם להצביע בבחירות, תוביל לדרישות מסוג זה; בחמאס ובג'יהאד שוקלים להריץ מועמד איסלמי משותף בבחירות ברשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il