X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תוכנית הקורס כוללת: הסטוריה של העם היהודי, ציונות ומדינת ישראל, תנ"ך, מחשבה יהודית ופעילויות יהודיות עולמיות; הקורס הוא גם תוכנית גיור בשלבים לאלה המעוניינים
▪  ▪  ▪

בצה"ל החלו בהעברה של קורס חדש - נתיב. נתיב הוא קורס שמקשר יהדות וציונות כהזדמנות לפתח ולהעשיר את הידע בנוגע למורשת והתרבות היהודית, וכאמצעי להשתלבות בהצלחה בצה"ל ובחוגים חברתיים. לקורס יכולים להצטרף עולים ועולות חדשים בתחילת השירות הצבאי שלהם. הקורס הוא גם תוכנית גיור בשלבים לאלה המעוניינים. חשוב לציין, שתוכנית הגיור מיועדת לחיילים בתחילת השירות הצבאי שלהם ולא לאלה שבאמצע השירות.
תוכנית ההדרכה של הקורס כוללת 5 שלבים: הסטוריה של העם היהודי, ציונות ומדינת ישראל, תנ"ך, מחשבה יהודית ופעילויות יהודיות עולמיות. בנוסף, החיילים מקבלים הזדמנות לחוות את מה שלמדו בעזרת טיולים, סיורים ופעילויות קהילתיות.
הקורס מתקיים בבסיס הטירונות מחו"ה אלון. הוא כולל טירונות מקוצרת, קורס נתיב והכנה לשירות. חיילים שמודיעים בתחילת הקורס שהם מעוניינים להצטרף לתוכנית הגיור, מוצבים בתפקידים המיועדים להם לאחר התהליך.
דרישות הקבלה לקורס פשוטות. חייל שמעוניין להצטרף לקורס צריך רק להשתתף בכנס הסברה, לעבור ראיון ולאחר מכן בחינה בסיסית בעברית. הקורס מיועד לחיילים שמעוניינים להשקיע זמן וללמוד למען הרחבת האופקים האישית, ובנוסף לגדול מבחינה אינטלקטואלית ורוחנית.
השתתפות בקורס נתיב מוצעת על בסיס התנדבותי. חייל המשתתף בקורס לא מחוייב לסיים אותו.
חיילים המעוניינים להתגייר במסגרת קורס נתיב יוכלו להשתתף בקורס בן 16 שבועות הכולל 3 סמינרים. כחודש לאחר סיום הקורס יגשו הבוגרים לבתי הדין העוסקים בנושא על-מנת לקבל אישור לגיור.
ההשתתפות בקורס נתיב אינה פוגעת בהמשך השירות הצבאי. הקורס הוא חלק מהשירות הצבאי, בין אם החייל משובץ כלוחם או בכל תפקיד אחר. המשכורת הצבאית גם היא לא נפגעת בשום אופן, וחיילים בודדים המשתתפים בקורס מקבלים ימי סידורים.
הקורס מוכר על-ידי הרמטכ"ל, רב-אלוף משה יעלון, שאמר כי "בקורס נתיב מבוצעת מלאכת קודש לחיזוק תחושת השייכות של עולים חדשים למדינת ישראל, לארץ ישראל, לצה"ל, ליהדות ולעם היהודי". בנוגע לנסיון להתחשב תמיד ברצונותיו וצרכיו של החייל אמר יעלון "חובתנו כצבא במדינה יהודית דמוקרטית לאפשר לחיילים המעוניינים להתגייר, לעבור תהליך גיור במסגרת מסלולי נתיב".
מטרת הקורס היא לתת לחיילים את הכלים ללמוד על יהדות ועל מדינת ישראל, כאמצעי להשתתפות יעילה בצה"ל ובחברה הישראלית. הוא נועד כדי לעודד חיילים חדשים, יהודים ולא-יהודים ללמוד את הנושאים שנלמדים בקורס.

תאריך:  16/11/2004   |   עודכן:  16/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
השופט יצחק ענבר מבית-המשפט המחוזי בירושלים קבע כי כי הסדר החברות שגובש בין הלשכה לבין הארגון, אשר היה תקף עד שנת 2000, אינו קובע את צירופם של כלל חברי הלשכה לארגון, שלא בהסכמתם ומבלי שיהיו מודעים לכך
מירב לוי
הקמפיין בשיתוף עם חברת "דן"; מטרתו: עידוד הקו לתל אביב-הונג קונג; נערך בשיתוף עם לשכת התיירות של האי האסיאתי
מיכאל דבורין
ההסכמה הושגה בין הממונה על ההגבלים העסקיים לבין אקו"ם; על-פי התנאים, הטעונים את אישור בית הדין עדיין, יוכלו עסקים קטנים ובינוניים לשלם רק 80% מגובה התמלוגים ששולמו לאחרונה; באקו"ם מברכים על ההסדר
מחלקה ראשונה
רופא מבית החולים סורוקה ביקר בבירת אוזבקיסטן והתבקש במהלך הביקור לנתח ילדה מקומית כבת 12, שאושפזה מחוסרת הכרה ומשותקת; בניתוח מורכב ובתנאים קשים ביצע את הניתוח והילדה התאוששה וחזרה להכרה ולתפקוד מלא
מיכאל דבורין
כך אמרה יו"ר הוועדה לעובדים זרים בלשכת עורכי הדין, עו"ד אהובה זלצברג, ביום עיון על עובדים זרים בישראל שנערך לאחרונה בלשכת עורכי הדין; הכנס דן במכלול סוגיות הקשורות לזכויות העובדים הזרים החוקיים והלא חוקיים בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il