X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך נודע ל-Nfc; עוד לא החלה ההצבעה על המועמדים לליכוד וכבר מוגשת עתירה נגד הליך הבחירות; טענת ח"כ לנדאו: המינהלת לא נענתה לבקשה להציב משקיפים, קיימת אפליה במיקום מושב המועמדים והמינהלת מתעקשת להשתמש בספירת הקלפיות בספר בוחרים ממוחשב
▪  ▪  ▪

הבחירות המכריעות ביותר על מוסדות תנועת הליכוד שיתקיימו ביום ראשון הקרוב (21.11.04) עוברות שלב: ימים ספורים טרם הבחירות מתכוון השר לשעבר וח"כ עוזי לנדאו להגיש עתירה לבית הדין של הליכוד, באמצעות עו"ד יריב לוין, בגין הליכי בחירות לא ראויים. כך נודע ל-Nfc.
ח"כ לנדאו מתמודד לתפקיד יו"ר מרכז הליכוד מול השר צחי הנגבי. לטענת אנשי לנדאו, חברי מרכז ופעילים מגלים, בעצימת עיניים, כי "המצודה", ראש הממשלה, אריאל שרון, וחברי מרעיו, תומכים בהנגבי, בין היתר בשל התנגדותו הגורפת של ח"כ לנדאו לתוכנית ההינתקות. רק לאחרונה פוטר לנדאו מתפקדיו כשר במשרד הממשלה.
ימים אלה מתוחים ביותר. הכנסת כמעט ריקה, ועדות הכנסת לא מסוקרות, ישיבות סיעות נדחות וחברי הכנסת במרתון, נמצאים בכל מקום, מלבד הכנסת. בחירות אלה חשובות ומכריעות מאד. ניצחון לשר הנגבי - הוא ניצחון לראש הממשלה, שרון. ניצחון ללנדאו - זה ניצחון למתנגדי ההינתקות. הבחירות הבאות - הקרב הוא "על כל הקופה".
האם "המצודה" מנסה לגנוב את הבחירות?
כבר ביום שהכריז לנדאו (27.9) על התמודדותו ליו"ר המרכז, היו כאלה שטענו שאנשי "המצודה", בניצוחו בנו של ראש הממשלה, עמרי שרון, יעשו מאמץ לטרפד את הבחירות. בעתירה זו נטען, כי מינהלת הליכוד, המארגנת את הבחירות וביצוען, נוקטת בדרכים לא דרכים, הפוגעות בהליך התקין של הבחירות.
לנדאו טוען בעתירה שהכין, כי מינהלת הליכוד מתכוונת "לגנוב" ולשבש את הבחירות בשלושה תחומים מרכזיים: המינהלת, לטענתו, לא נענתה לבקשתם להציב משקיפים במהלך ההצבעה והספירה; קיימת אפליה במיקום מושב המועמדים; והמינהלת מתעקשת להשתמש בספירת הקלפיות בספר בוחרים ממוחשב [במקום ספר בוחרים ידני], כלי שנכשל בעבר בספירת קולות.
פירוט סעיפי העתירה
- מיקום מושב מועמדים - בעתירה נכתב, כי חלוקת האולמות נעשתה על-ידי המינהלת באופן לא שיוויוני: לרשות לנדאו הועמד אולם המצוי בירכתי ביתן ההצבעה. לעומת זאת, לרשות הנגבי הועמד אולם מספר 6 - בכניסה לביתן ההצבעה, כך שכל מצביע המגיע לקלפי עובר דרכו או בצמוד אליו [ראו שרטוט מטה].
דבר נוסף, נטען בעתירה, בתוך אולמו של השר הנגבי מוקמה גם מינהלת הליכוד, "דבר היוצר תחושה ומראית עין כאילו השר הנגבי הוא מעין "בעל בית" על הבחירות, אשר כל הבאים, לרבות אנשי מינהלת התנועה, מתקבלים תחילה באולמו... חלוקה זו של האולמות גורמת פגיעה קשה בשיוויוניות הבחירות וביכולתם השיוויונית של הצדדים לפעול במקום ההצבעה", נכתב בעתירה.
בקשתו של ח"כ לנדאו כי תתקיים הגרלה בין המועמדים באשר למיקום האולמות, נענתה על-ידי השופט צבי כהן שהמליץ לנהוג כן, אך נדחתה על-ידי המינהלת, ללא נימוק.
- הצבת משקיפים - מינהלת הליכוד מתעקשת שלא לתת למתחרים להציב משקיפים, כאשר רק פעם בשעה יוכל משקיף מטעם כל אחד מהמועמדים להיכנס לאזור ההצבעה. הווה אומר: במהלך השעה יוכלו המתחרים לעשות כעולה על רוחם. גם בעת ספירת 18 הקלפיות, יהיה לכל מועמד רק נציג אחד שישגיח על ספירת הקלפיות.
על-פי העולה מכתב העתירה, "החלטה זו של המשיבה מהווה תקדים שאין לו אח ורע בהליכי בחירות. די אם יצויין, כי בכל ההצבעות שהתקיימו עד כה בוועידת הליכוד הותרה הצבת משקיפים מטעם צדדים מעוניינים, והדבר נעשה אף בעת משאל המתפקדים... יהא זה נכון שלא לקבוע תקדימים המצמצמים מאוד את זכות הפיקוח של המועמדים על הליכי הבחירה והספירה", נכתב.
- ספר בוחרים ידני מול ממוחשב - נכתב בעתירה: "בכל ההצבעות שהתקיימו לאחרונה במסגרת ועידת הליכוד, נערכה ההצבעה תוך שימוש בספר בוחרים מודפס המוצב בכל קלפי, כל מצביע נדרש לחתום בו את שמו לאחר שהצביע. ניסיון שנעשה לשנות נוהל זה ולקיים הצבעה באמצעות ספר בוחרים ממוחשב בלבד נכשל, בשעה שמערכת המחשב קרסה בתחילת ההצבעה והדבר אף הביא לעימותים קשים שהתפתחו במקום בין הצדדים השונים באותה הצבעה".
"משכך, הרי שההחלטה לשוב על ניסיון זה במסגרת הצבעה רגישה דוגמת זו העתידה להיערך ב-21.11.04, תוך שבצדה התעקשות בלתי מובנת שלא לחייב את המצביעים לחתום גם בספרי בוחרים מודפסים, ולו כגיבוי, הינה תמוהה על פניה... משכך יהא זה נכון שלא להפוך בחירות רגישות אלה להליך ניסיוני שאת תוצאותיו איש אינו יכול לחזות", נכתב בכתב העתירה.
תאריך:  17/11/2004   |   עודכן:  17/11/2004
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
שווי העסקה: 13.2 מיליון דולר במזומן; עזור הוא בעל רשת "נובוסטי" הרוסית והתחנות המקומיות "רדיו ללא הפסקה" ו"רדיו צפון"
הדר פרבר
עמותת "אנונימוס" העבירה בימים אלו תלונה לידי נציב שירות המדינה, נגד מנכ"ל משרד החקלאות, על דבריו הבוטים, לטענתה, בוועדת החינוך האחרונה הגורמים לעיכוב מכוון בסגירת ענף פיטום האווזים
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
הנשיא בוש הכריז רשמית על מינויה של רייס; רייס תחליף את קולין פאוול אשר התפטר אמש; את רייס יחליף סגנה, סטיבן האדלי; רייס נחשבת יד ימינו של בוש ונראה כי הנשיא מנסה להרכיב ממשל אשר לא "יחתור תחתיו" כפי שחש בקדנציה הקודמת
שי גפן
חבר מרכז הליכוד וחבר מועצת העיר קריית גת חיים שלום, הסתער (יום ב') על השר אולמרט בעת שביקר בקריית גת: בגדתם בליכוד ובעם ישראל, אני מתחרט שתמכתי בך, וכעת אלחם שתעלם לנו מהנוף הפוליטי ותעוף לנו מהעיניים
הדר פרבר
פעילי סביבה פונים לאונסק"ו להוסיף את אזור ההר לרשימת האתרים בסכנת קיום ברשימה של אתרי מורשת עולמית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il