X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אוהבי הירקות אכלו מאכלים יותר מתובלים, שתו יין לעיתים יותר תכופות בזמן הארוחה, בישלו ארוחות מורכבות יותר ואהבו לנסות מתכונים חדשים; אוהבי הפירות נטו להיות בעלי תשוקה גדולה יותר למתוקים ופחות הרפתקניים במטבח, אירחו מעט אורחים ואכלו הרבה קינוחים
▪  ▪  ▪

יועצי הבריאות והדיאטנים צריכים להיות יותר מדוייקים בפעם הבאה שהם מסבירים לנו כי "ירקות ופירות" טובים לבריאות, כך עולה ממחקר חדש שנעשה על-ידי מומחה לתזונה באוניברסיטת אילינוי.
הסיבה לכך, על-פי המחקר, נעוצה בעובדה כי אדם שאוהב ירקות הוא בעל טעמים שונים למזון והרגלים חברתיים שונים מאדם המעדיף פירות. פנייה לשתי הקבוצות יחד פוגמת למעשה ביעילות של מסע תעמולה חינוכי ל"בריאות טובה יותר", המבקש לעודד להפחית את צריכת היתר של החטיפים, הקינוחים והמזונות השמנים.
מן המחקר, שפורסם בגליון נובמבר של עיתון 'איגוד התזונה האמריקני', עולה כי אנשים המעדיפים ירקות על פירות אכלו מאכלים יותר מתובלים, שתו יין לעיתים יותר תכופות בזמן הארוחה, בישלו ארוחות מורכבות יותר ואהבו לנסות מתכונים חדשים.
אוהבי הפירות לעומתם, לא רק שנטו להיות בעלי תשוקה גדולה יותר למתוקים אלא נמצאו גם פחות הרפתקניים במטבח, אירחו מעט אורחים ואכלו קינוחים לעיתים קרובות יותר לאחר הארוחה.
משיכתם של אוהבי הירקות לתחושה של טעם חריף או מר מלווה בעקביות את משיכתם למזונות מתובלים וליין אדום בעוד 'השן המתוקה' של אוהבי הפירות מלווה במשיכתם הקבועה לקינוחים.
בעזרת הידע על השוני בהרגלי הבישול והעדפות המזון של שתי קבוצות אלו, תזונאים או מומחי בריאות יכולים 'לתפור' המלצות בנושא תזונה טוב יותר. אפשר להדגיש לדוגמא עד כמה פירות הם תחליפים בריאים יותר לקינוחים או ממתקים, וכיצד פירות יכולים להוות דרך קלה לסיים ארוחה ללא זמן נוסף או כשרון בישול מיוחד.
לעומת זאת, אדם עם חיבה למזונות מתובלים ומעניינים אפשר לעודד לנסות רטבים שונים עם ירקות יותר מאשר אכילת בשר ולשכנעו להרשים את האורחים המוזמנים לארוחה עם בחירה נכונה של יין.
במחקר צויין, כי עבור מומחי הבריאות והמחנכים - החשיבות בבחירת מטרה בעלת מסרים שונים לקבוצות שונות יכולה להיות ההבדל בין עלות של תוכנית חינוך יעילה ובין בזבוז משאבים לתוכנית כזו.
המחקר התבסס על בחירה אקראית של 2,000 בוגרים שלקחו חלק בסקר. ל-770 המשתתפים (38%) שהשלימו את הסקר היו 1.6 ילדים בממוצע החיים בבית, הם היו בני 37 ובעלי הכנסה ממוצעת של 38,000 דולר. 70% מהמגיבים היו אנגלו-אמריקנים ו-61% היו נשים. מתוך כל אלו, 508 קוטלגו כאוהבי פירות או ירקות על-ידי שימוש בשיטת מיון המבוססת על דירוג העדפתם לפירות וירקות ועל-ידי הערכתם העצמית.

תאריך:  17/11/2004   |   עודכן:  17/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
זאת בהנחיית הרמטכ"ל, רב אלוף משה (בוגי) יעלון; מאז תחילת החודש נהרגו שני חיילי צה"ל בתאונות מבצעיות ושני חיילים נוספים בתאונת דרכים קטלנית בדרום הארץ; בחיל האוויר הופסקה אתמול הפעילות, האווירית והקרקעית, למשך יום אחד בעקבות התאונה בדרום הארץ
הדר פרבר
בקלטת וידאו שהגיע לידי תחנת הטלוויזיה אל-ג'זירה נראתה הוצאתה להורג של אשה, ביריה בראשה, ככל הנראה מדובר בחסאן
יפעת גדות
28% מהישראלים ציינו שזמן הצפייה הממוצע שלהם בטלוויזיה הוא כשעה ביום; 21% נוהגים לאכול בזמן הצפייה; 30% מהצופים הם הגברים
רנית נחום-הלוי
כך נודע ל-Nfc; עוד לא החלה ההצבעה על המועמדים לליכוד וכבר מוגשת עתירה נגד הליך הבחירות; טענת ח"כ לנדאו: המינהלת לא נענתה לבקשה להציב משקיפים, קיימת אפליה במיקום מושב המועמדים והמינהלת מתעקשת להשתמש בספירת הקלפיות בספר בוחרים ממוחשב
אלונה קורן
שווי העסקה: 13.2 מיליון דולר במזומן; עזור הוא בעל רשת "נובוסטי" הרוסית והתחנות המקומיות "רדיו ללא הפסקה" ו"רדיו צפון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il